Mercedes tvrdě proti zrušení "virtuální garáže"
Není to obcházení pravidel, ale byznys
Kdyby vám někdo oznámil, že týmům byly zakázány "vzdálená operační střediska", možná byste v první chvíli ani nevěděli, o co jde. Většina fanoušků by vůbec netušila, o co se jedná, a přitom je to nemalá součást výhod vyplývajících z téměř tisícihlavého týmu podporujícího dva závodníky. Jak během let a desetiletí přibývala neúčinná šetřící opatření, byl týmům omezován počet lidí, kteří smějí s týmem cestovat po světě a podílet se na výsledcích závodů. Moderní vozy F1 jsou ale nejrychlejší čtyřkolové počítače na světě, produkují spoustu telemetrických dat, které není problém rychle posílat třeba přes půl planety do sídla týmu, kde může celý víkend sedět početná skupina inženýrů a jiných specialistů.
A právě takové "streamování dat" chce F1 zakázat v rámci další vlny snah o snížení nákladů týmů. Návrh okamžitě našel silného odpůrce, tým Mercedes vedený Totem Wolffem.
"Podle mě je to moc špatný nápad, protože jsme již investovali do virtuální garáže. Je to věc, která se dá úžasně prodávat partnerům a sponzorům. Není to pouze skupina inženýrů ve virtuální garáži v Brackley. Máme tam sponzory a chceme spolupracovat s hi-tech společnostmi, které nejvíce zajímá právě virtuální garáž," řekl šéf Mercedesu.
"A pokud vím, nejsme jediným týmem, který dokázal z této podpůrné struktury v továrně udělat součást byznysu. Samozřejmě, když máte více hlav pracujících na analýze a řešení problémů, dává vám to výhodu, ale pro nás je to už součást byznysu."
Proti zákazu vzdálené podpory je i argument, že dodržování zákazu se bude velmi těžko kontrolovat. Když tým zruší virtuální garáž a v továrně již o víkendu velké ceny nikdo nebude dělat nic zakázaného, ještě to neznamená, že se někde jinde nezačne tajně scházet jiná skupinka inženýrů. Ve výhodě budou opět velké týmy nadnárodních automobilek, které mají továrny a partnery všude od Číny přes východní Evropu až po Mexiko.