Čtyři automobilky stačí?
Chtít více je pouze nenasytnost, tvrdí Wolff
Porsche, Aston Martin, BMW a Lamborghini a… nic z toho. Novým majitelům F1 se nepodařilo nalákat další automobilky, aby rozvířily už trochu stojaté vody pohonných jednotek. Před deseti lety bylo ve F1 o dva velké výrobce více (Toyotu a BMW) a kupříkladu v roce 1991 se v poli objevily vozy s motory devíti různých značek. Trochu více pestrosti by jistě neuškodilo. Zatímco současná čtveřice je ráda, že si do velké míry ponechá pohonné jednotky nasazované již od roku 2014 (v případě Hondy od roku 2015), bývalí zájemci jako Lamborghini a Aston Martin mluví o šíleně vysokých nákladech na dohánění už dávno rozjetého vlaku.
"Chtěli byste více než čtyři? Kolik? Pět nebo šest automobilek? A z jakého důvodu tolik? Jenom z nenasytnosti?" ptá se Toto Wolff, šéf stáje Mercedes, který je zároveň sportovním ředitelem Mercedesu i spoluvlastníkem týmu.
"Liberty i FIA jsme přesvědčili, že s novým konceptem motoru bychom naprosto ztratili kontrolu nad nákladovou spirálou. I tento motor (od roku 2021), s vyššími otáčkami, větším průtokem paliva a s větší nádrží bude stát strašně moc peněz. Pro nás by bylo ideální nechat to tak, jak je to teď. Rozdíly ve výkonu motorů jsou z roku na rok zanedbatelnější, již letos byly malé. Po každé změně pravidel se rozdíl mezi nejsilnějším a nejslabším pouze zvětší, tak proč vlastně něco měnit? My jsme změnu nechtěli. Naplánovaná změna je určitým kompromisem, ale podle mě pořád příliš drahým."