Power přivezl 200. vítězství pro tým Penske
IndyCar Grand Prix – závod
Tým Penske slaví 200. vítězství v amerických formulových sériích. Na okruhu v Indianapolisu jej stáji Rogera Penskeho přivezl Australan Power. Ten do sobotního závodu odstartoval z pole position. Většinu závodu odjel na prvním místě. O to přišel jen v prostředním stintu, když Kanaďan Wickens využil výrazné výhody měkké sady pneumatik a před Powera se dostal. Po dalších zastávkách v boxech se ale situace obrátila a Power se vrátil na první místo, které si i přes tlak od skvěle jedoucího Dixona už udržel.
První zatáčka v Indianapolisu se v předchozích letech neobešla bez kolizí, ale tentokrát si piloti ťukance nechali až do druhé, v níž byl po kolizi se stájovým kolegou Castronevesem vystrčen do cesty Kingovi a pak na trávu Francouz Pagenaud. Zatímco ten se propadl jen na konec startovního pole, Kinga museli z kačírku pod žlutými vlajkami vyprostit a Brit rázem ztrácel dvě kola. Problémy měl i druhý pilot Eda Carpentera Pigot, který přeletěl přes obrubník v nájezdu na protilehlou rovinku a vytlačil z dráhy Satóa.
Restart přišel v pátém kole. Wickens se brzy dostal až za Powera. Společně zamířili ve 20. kole poprvé k mechanikům. Vrátili se kolem 10. místa, ale s rozdílným obutím. Zatímco Wickens měl měkkou sadu pneumatik, Power jel na primární směsi. To se okamžitě projevilo a na protilehlé rovince se Wickens dostal vnějškem před Australana.
V čele závodu začal Wickens postupně budovat náskok. Za Powerem jezdili Bourdais, Newgarden, Rossi a Dixon, který se skvěle posunoval po startu z 18. příčky. Wickens svůj náskok navýšil až na více než pět vteřin. Ve 41. kole zajel společně s Bourdaisem do boxů. Power je následoval v dalším kole.
Tentokrát ale byla situace okolo pneumatik přesně opačná a v 50. kole začal Power jedoucí na měkké směsi na Kanaďana útočit. V následujícím okruhu byl na konci cílové rovinky už Power úspěšnější, převzal vedení a začal rychle ujíždět.
Těžko pochopitelnou chybu předvedl loňský šampion a lídr průběžného pořadí Newgarden. Ten byl v obdobné situaci jako před ním Power. Před sebou viděl Bourdaise a měl výhodu v podobě měkké sady pneumatik. Na Francouze ale zaútočil v závěrečné šikaně. Kdyby si počkal na cílovou rovinku, nejspíš by jej bez problémů předjel. Jenže poté, co najel na obrubník, se jeho vůz roztočil, zhasl motor a Newgarden zůstal stát na trati.
Na trať znovu vyjel zpomalovací vůz, piloti si během této fáze odbyli svůj poslední pit stop. Z boxů vyjížděli bok po boku Power a WIckens, Australan ale o pár centimetrů udržel vedení. Za nimi se na třetí příčce objevil Dixon před Bourdaisem, Rossim a Castronevesem.
Restart v 62. kole byl klidný, o kolo později využil protilehlé rovinky Rossi, aby se dostal před Bourdaise. Na konci kola pak Dixon pokořil Wickense a vydal se stíhat Powera. Nad tratí se vznášely dva otazníky – budou mít všichni dost paliva a nezačne pršet?
Na Wickense se dotáhl i Rossi a oba piloti, kteří spolu kolidovali v prvním letošním závodě, opět sváděli těsný a napínavý souboj. Z něho ale vzešel tentokrát jako vítěz Wickens, který svou třetí příčku úspěšně uhájil.
Odmazat co nejvíce ze ztráty způsobené vlastní chybou se snažil i Newgarden, který se postupně z 21. místa, na němž byl po svém incidentu, probojoval až na 11. příčku. Zlatý hřeb jeho stíhací jízdy přišel v 71. kole, kdy se Newgarden na konci cílové rovinky dostal současně před Andrettiho a Hunter-Reaye.
Při nájezdu do posledního kola se ještě Bourdais protáhl před Rossiho. Wickens ale už stupně vítězů udržel. Pro Rossiho znamenala ztráta jedné pozice mimo jiné to, že do Indy500 půjde jako lídr šampionátu Newgarden. Power v závěrečném stintu už udržel za zády Dixona a letos poprvé zvítězil, když v Indianapolisu obhájil loňský triumf.
Jezdce a týmy teď čeká velmi krátká přestávka a hned v úterý započnou přípravy na 102. ročník slavného závodu 500 mil Indianapolisu, který se pojede poslední květnovou neděli.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | body |
---|---|---|---|---|---|
1. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | 01:49:46.1935 | 54 |
2. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | + 2,2443 | 40 |
3. | Robert Wickens | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | + 8,1621 | 36 |
4. | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing | Honda | + 8,7293 | 33 |
5. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | + 11,7462 | 31 |
6. | Helio Castroneves | Team Penske | Chevrolet | + 14,3860 | 28 |
7. | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | + 15,3368 | 26 |
8. | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | + 17,2354 | 24 |
9. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 18,0987 | 23 |
10. | Takuma Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 23,1137 | 20 |
11. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | + 24,2632 | 20 |
12. | Zachary Claman De Melo | Dale Coyne Racing | Honda | + 30,0421 | 18 |
13. | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | + 37,4374 | 17 |
14. | Tony Kanaan | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | + 41,3456 | 16 |
15. | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 41,6927 | 15 |
16. | Max Chilton | Carlin | Chevrolet | + 45,0983 | 14 |
17. | Gabby Chaves | Harding Racing | Chevrolet | + 45,0983 | 13 |
18. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | + 53,1086 | 12 |
19. | Kyle Kaiser | Juncos Racing | Chevrolet | + 58,1755 | 12 |
20. | Charlie Kimball | Carlin | Chevrolet | + 1:11,7538 | 10 |
21. | Matheus Leist | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | + 1:17,9918 | 9 |
22. | Ed Jones | Chip Ganassi Racing | Honda | + 1 kolo | 8 |
23. | Zach Veach | Andretti Autosport | Honda | + 1 kolo | 7 |
24. | Jordan King | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 2 kola | 6 |