Mercedes otestoval světla na zadním křídle
Nejnovější bezpečnostní opatření FIA
Mercedes včera testoval také nová zadní výstražná světla, která chce FIA zařadit do technických pravidel pro sezonu 2019. Červená světla umístěná na koncových částech zadního křídla by měla snižovat pravděpodobnost nehod v hustém dešti. V Barceloně bylo včera slunečno, takže na voze Lewise Hamiltona byla ověřena pouze základní funkčnost systému, nikoli viditelnost.
Pravidla pro sezonu 2019 jsou již sice uzavřena a obvykle je v květnu k další změně už potřebný souhlas všech týmů i Komise F1, ale záležitosti týkající se zvyšování bezpečnosti může FIA do nich dopsat i sama. Před rokem tak učinila v případě Halo.
Výstražná světla na zadních přítlačných křídlech nejsou úplnou novinkou. Už před pár lety se začala používat ve vytrvalostním mistrovství světa, ale včera byla poprvé vyzkoušena na monopostech. V reakci na tuto zprávu se připomněl designér Chris Beatty. Ten se podílel na konstrukci letošních vozů série IndyCar a přišel s konceptem zelených, modrých, žlutých a červených světel, také umístěných na koncových dílech zadního křídla, která by jezdce upozorňovala na praporky v příslušných barvách.