Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Brown popisuje tým po restrukturalizaci

Brown popisuje tým po restrukturalizaci

Kdo je kdo v McLarenu?

V rámci nedávných změn ve skupině McLaren se McLaren Racing částečně oddělil od zbytku byznysu. Jeho nový generální ředitel Zak Brown nechal odejít technického ředitele Tima Gosse, čímž nastartoval organizační restrukturalizaci v této části týmu. Co se tím změnilo a kdo je teď za co zodpovědný? Brown to shrnul v rozhovoru pro oficiální web F1.

"Jonathan (Neale) a já jsme předtím byli něco jako spolugenerální, nenapadá mě lepší slovo. Teď, když to trochu zjednoduším, jsme rozděleni na závodní, motorový (automobilový) a technologický byznys. McLaren Technology Group, kde jsme já a Jonathan fungovali jako spolušéfové sportovní činnosti a aplikovaných technologií, už neexistuje. V podstatě jsme se dělili o tutéž pracovní náplň, což podle mě muselo být pro naše lidi matoucí. Nyní je to tak, že pokud se to týká závodění, tak já jsem generální ředitel, takže konečná je u mě," vysvětlil Brown.

"Na aplikované technologie jsem beztak nikdy nebyl. Jonathan je v nich naopak jako doma a je skvělým provozním ředitelem. Takže teď je tady Mike Flewitt jako generální automobilů, já jsem generálním přes závodění a ještě hledáme generálního pro aplikované technologie, protože jsme o jednoho přišli. Jonathan je provozním celé skupiny. My čtyři si máme být rovni a podléhat přímo výkonnému výboru, v němž jsou Muhammad ibn Isa Al Chalífa a Mansour Ojjeh (akcionáři)," dodal.


Brown vysvětlil, že před změnou byl do velké míry zodpovědný za obchodní stránku F1, tedy sponzory, média a další, ale ne za rychlost vozů. Teď je generálním celého týmu, takže pokud vůz není dost rychlý, tak  je to i jeho chyba. Samozřejmě ale musí spoléhat na podřízené včetně Simona Robertse, jenž pokračuje v roli provozního ředitele týmu.

"Je automaticky odpovědný za vše, co se děje v továrně. Éric (Boullier, závodní ředitel) se Simonem jsou jako tandem v podstatě odpovědní za výsledky na trati," vysvětlil.

Aerodynamiku má na starosti Peter Prodromou a výrobu Matt Morris. Jelikož Brown se už nemůže tolik osobně věnovat marketingu, více práce dostal John Allert.

"Takže to už máme mě, Érika, Simona a Johna, plus tři lidé z rozvoje partnerských vztahů, dále z finančního a z personálního oddělení. To je struktura pode mnou. Já jsem na špici, pokud jde o profesionální závodění, zatímco zákaznický program v GT je v automobilové části. Matt má větší roli v továrně, Peter v aerodynamice, Simon tady bude trávit více času… A proces pokračuje."