Brown popisuje tým po restrukturalizaci
Kdo je kdo v McLarenu?
V rámci nedávných změn ve skupině McLaren se McLaren Racing částečně oddělil od zbytku byznysu. Jeho nový generální ředitel Zak Brown nechal odejít technického ředitele Tima Gosse, čímž nastartoval organizační restrukturalizaci v této části týmu. Co se tím změnilo a kdo je teď za co zodpovědný? Brown to shrnul v rozhovoru pro oficiální web F1.
"Jonathan (Neale) a já jsme předtím byli něco jako spolugenerální, nenapadá mě lepší slovo. Teď, když to trochu zjednoduším, jsme rozděleni na závodní, motorový (automobilový) a technologický byznys. McLaren Technology Group, kde jsme já a Jonathan fungovali jako spolušéfové sportovní činnosti a aplikovaných technologií, už neexistuje. V podstatě jsme se dělili o tutéž pracovní náplň, což podle mě muselo být pro naše lidi matoucí. Nyní je to tak, že pokud se to týká závodění, tak já jsem generální ředitel, takže konečná je u mě," vysvětlil Brown.
"Na aplikované technologie jsem beztak nikdy nebyl. Jonathan je v nich naopak jako doma a je skvělým provozním ředitelem. Takže teď je tady Mike Flewitt jako generální automobilů, já jsem generálním přes závodění a ještě hledáme generálního pro aplikované technologie, protože jsme o jednoho přišli. Jonathan je provozním celé skupiny. My čtyři si máme být rovni a podléhat přímo výkonnému výboru, v němž jsou Muhammad ibn Isa Al Chalífa a Mansour Ojjeh (akcionáři)," dodal.
Brown vysvětlil, že před změnou byl do velké míry zodpovědný za obchodní stránku F1, tedy sponzory, média a další, ale ne za rychlost vozů. Teď je generálním celého týmu, takže pokud vůz není dost rychlý, tak je to i jeho chyba. Samozřejmě ale musí spoléhat na podřízené včetně Simona Robertse, jenž pokračuje v roli provozního ředitele týmu.
"Je automaticky odpovědný za vše, co se děje v továrně. Éric (Boullier, závodní ředitel) se Simonem jsou jako tandem v podstatě odpovědní za výsledky na trati," vysvětlil.
Aerodynamiku má na starosti Peter Prodromou a výrobu Matt Morris. Jelikož Brown se už nemůže tolik osobně věnovat marketingu, více práce dostal John Allert.
"Takže to už máme mě, Érika, Simona a Johna, plus tři lidé z rozvoje partnerských vztahů, dále z finančního a z personálního oddělení. To je struktura pode mnou. Já jsem na špici, pokud jde o profesionální závodění, zatímco zákaznický program v GT je v automobilové části. Matt má větší roli v továrně, Peter v aerodynamice, Simon tady bude trávit více času… A proces pokračuje."