Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Žluté vlajky již nebudou deaktivovat DRS

Žluté vlajky již nebudou deaktivovat DRS

Náhlá změna pravidel před VC Kanady

Velká cena Kanady 2018 na okruhu Gillese Villeneuvea je teprve druhou, při níž se FIA ​​rozhodla umístit tři zóny DRS. Asi i proto měli jezdci větší obavy, že je žlutá vlajka a následná deaktivace DRS na celém okruhu obere o zasloužené kvalifikační pozice.

Ve zprávě Charlieho Whitinga týmům před VC Kanady se píše: "DRS bude plošně vypnuto, pokud panely 1, 7, 8, 9, 12, 13, 14 nebo 15 budou žluté" a "detekce bude automaticky vypnuta, pokud světelné panely uvedeny níže budou žluté: zóna 1: panely 5 nebo 6, zóna 2 a 3: panely 10 nebo 11". Už se ani nemusíte pokoušet v tom vyznat, protože výše uvedené neplatí.

Jezdci zpochybnili smysl opatření ve chvíli, kdy k nějakému malému incidentu došlo několik set metrů za jejich zády. Týmy Whitingovi napsaly, že by bylo dobré, kdyby DRS bylo mimo provoz pouze v zónách přímo ovlivněných žlutou vlajkou, ne na úplně celé trati. Technicky by to šlo realizovat, ale vyžádalo by si to komplexní úpravu softwaru. A jelikož jde o bezpečnost, nemělo by se to dělat horkou jehlou, ani kdyby se to dalo stihnout.

Whiting místo toho oznámil, že DRS se smí používat i pod žlutými vlajkami. Samozřejmě s tím, že pravidla žlutých praporků platí, takže jezdec musí v daných místech zpomalit.