Sainz se opravdu snažil
Leclercovi štěstí nepřálo.
Carlos Sainz nás ujišťuje, že udělal vše pro to, aby rychlejší vůz a novější pneumatiky zúročil předjetím Maxe Verstappena a získáním vítězství. Navzdory vší snaze nenašel vhodnou příležitost.
„Jel jsem na sto procent. Nenechával jsem si ani palec prostoru navíc, když jsem brzdil poblíž zdi. Zkoušel jsem ždímat baterii, zkoušel jsem všechno, abych Maxe předjel,“ řekl španělský závodník, pro kterého by to bylo první vítězství ve F1. „Bohužel, rozdíl v našich rychlostech nebyl dostatečně velký. Ale dobrou zprávou je, že jsme byli rychlejší. Po celý závod byla výhoda na naší straně. Prostě jen rozdíl nebyl tak velký, aby to stačilo k předjetí.“
Charles Leclerc skončil pátý po startu z poslední řady. To není špatné, ale výsledek mohl být i podstatně lepší. Naneštěstí mechanikům Ferrari nevyšla zastávka v boxech a pár ztracených vteřin znamenalo, že Monačan se na trať nevrátil před Lance Strolla, ale až téměř na konec vláčku vozů za ním.
„Na začátku závodu jsme neměli žádné problémy, prostě jen všichni využívali DRS, takže se mi nedařilo postupovat vpřed,“ vysvětluje Leclerc. „Uprostřed závodu jsme měli hodně velký problém s trakcí, ale to jen proto, že Esteban (Ocon) měl nové pneumatiky a využíval je na výjezdu z 10. zatáčky. Moje pneumatiky už neměly takovou přilnavost, takže se mi tam vždy vzdálil. Bylo to frustrující.
A potom nastal ten problém při výměně pneumatik. Všechno se tím pořádně zkomplikovalo, protože jsem se vrátil až za vozy v DRS vláčku. Už jsem musel být agresivní, abych se protlačil před ně. A když se tohle všechno veme v úvahu, tak páté místo je asi maximum, co jsme mohli získat.“
Jen pár vteřin v boxech navíc a Leclerc přišel o spoustu pozic. Foto: Ferrari
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari