Wittmann se dočkal domácího vítězství
Norisring – 2. závod
Šampion z let 2014 a 2016 Wittmann prožil o víkendu svůj norimberský sen. Nejprve v sobotu premiérově zavítal na zdejší stupně vítězů, o den později úspěch před domácím publikem ještě vyšperkoval a vybojoval ve Frankách své první vítězství.
K triumfu jezdci BMW pomohla správná strategie, dravá jízda (startoval až ze sedmé pozice!) a také kolega Spengler, který po návratu z boxů umně blokoval soupeře z Mercedesu a umetl místnímu oblíbenci cestu do čela.
Včerejší vítěz Mortara a dnešní držitel pole position Juncadella sice v závěrečných kolech neúprosně ukrajovali metry a desetinky z Wittmannova náskoku, ani za asistence DRS však nenašli příležitost k předjetí. V cíli pak vedoucí trio dělilo pouze necelých devět desetin.
"Od startu jsem bojoval a předjížděl. Myslím, že to byl můj nejlepší závod v DTM," zářil v padoku jindy poměrně rezervovaný Wittmann. Důvod k velké spokojenosti měl i druhý Mortara, jenž si z Norimberku odváží celkem 46 bodů a poskočil na druhé místo v šampionátu.
Zábavu ve druhé polovině jezdeckého pole si vzalo na starost osvědčené duo Paffett-Glock. Angličan po startu z první řady rozhodně doufal v souboje o lepší příčku než-li tu poslední bodovanou, ale podprůměrná zastávka v boxech jej odsoudila k bitvám s jeho hockenheimským sokem.
Tentokráte však na sebe oba aktéři ódy nepěli. „Jel jsem za Timem a pokoušel se jej předjet, ale pokaždé mne tlačil na zeď. To se stalo tak desetkrát. Nakonec mi došlo DRS a zůstal jsem frustrovaný. Byl tak neférový. V Hockenheimu jsme měli úžasný závod, ale tady to byl přesný opak. Byla to tragédie. Dnes bylo strašné proti němu závodit,“ láteřil Paffett.
Nejrychlejší vůz Audi v rukou úřadujícího šampiona Rasta dnes zastavily technické problémy v boxech. I tak se ale automobilce se čtyřmi kruhy podařilo dostat dva stroje do první desítky. Vedle Müllera bodoval i Frijns, kterému podobně jako Wehrleinovi pomohla strategie bodovat z takřka beznadějných startovních pozic (16. a 18.).
Norisring coby pomyslný vrchol sezony nezklamal a přinesl opět napínavé závodění, třebaže oproti minulosti s méně vyhrocenými duely. Další dvojici závodů nabídne za tři týdny holandský Zandvoort.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 56:13.000 | 68 | |
2. | Edoardo MORTARA | Mercedes-AMG | HWA | 56:13.450 | +0.450 | 68 |
3. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes-AMG | HWA | 56:13.860 | +0.860 | 68 |
4. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 56:18.497 | +5.497 | 68 |
5. | Lucas AUER | Mercedes-AMG | HWA | 56:19.062 | +6.062 | 68 |
6. | Paul di RESTA | Mercedes-AMG | HWA | 56:24.707 | +11.707 | 68 |
7. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 56:25.724 | +12.724 | 68 |
8. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 56:26.748 | +13.748 | 68 |
9. | Pascal WEHRLEIN | Mercedes-AMG | HWA | 56:30.917 | +17.917 | 68 |
10. | Timo GLOCK | BMW | RMG | 56:42.239 | +29.239 | 68 |
11. | Philipp ENG | BMW | RBM | 56:42.559 | +29.559 | 68 |
12. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 56:44.139 | +31.139 | 68 |
13. | Gary PAFFETT | Mercedes-AMG | HWA | 56:45.071 | +32.071 | 68 |
14. | René RAST | Audi | Rosberg | 56:46.201 | +33.201 | 68 |
15. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | 56:48.547 | +35.547 | 68 |
16. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 56:50.893 | +37.893 | 68 |
17. | Augusto FARFUS | BMW | RMG | 57:00.521 | +47.521 | 68 |
18. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 56:33.919 | +1 kolo |
67 |
Průběžné pořadí šampionátu po osmi odjetých závodech: 1. Paffett 99, 2. Mortara 93, 3. Wittmann 92, 4. Glock 92, 5. Di Resta 87, 6. Auer 72, 7. Eng 53, 8. Wehrlein 43, 9. Spengler 43, 10. Rockenfeller 34...