První čtyři místa pro čtyři kruhy
Riberas vítězí v čele zástupu Audi
Přestože druhý díl kvalifikace vyhrál znovu zástupce týmu AKKA ASP, narozdíl od prvního dílu byl v popředí osamocen. Za Marciellem (č. 88, Mercedes-AMG) se umístil Perera (č. 82, Grasser, Lamborghini) a Mies (č. 1, Belgian Audi Club).
Start zvládli účastníci ukázkově, v prvním kole přesto nebyla nouze o dramatické situace. Miesovi se po vydařeném startu sice nepodařilo protáhnout na rovince okolo Marciella, vedoucímu italskému jezdci nedovolil budovat výraznější náskok.
V prvním kole zahájil defektem Caldarelli (z 9. místa, č. 19, Grasser, Lamborghini) noční můru týmu Grasser. Ačkoliv se po výměně levé zadní pneumatiky vrátil do závodu, nejednalo se o první případ v rakouské stáji. V 12. kole se stejným problémem opustil čtvrtou příčku Bortolotti (č. 63). V okamžiku zahájení povinných zastávek po kontaktu s Marciellem dopadl stejně i Perera (č. 82).
Před jejich začátkem zdramatizoval poklidnější průběh závodu Marciello (č. 88, AKKA ASP). Při průjezdu patnáctou zatáčkou po drsnějším najetí na obrubník začaly z levé přední části mercedesu úlomky. Zaskočený Ital brzy podlehl Miesovi, Pererův útok v šesté zatáčce dokázal odvrátit.
Druhá polovina závodu probíhala v jiném duchu, obzvláště v boji o poslední bodované příčky. Deváté místo srdnatě hájil Meadows (č. 88, AKKA ASP, Mercedes-AMG), za nímž probíhaly další souboje. Nejúspěšnější byl Siedler (č. 114, Emil Frey, Lexus), který nedlouho po překonání Fontany (SC č. 54, Emil Frey, Jaguar) jako jediný předjel Meadowse.
Fontana posléze sváděl strhující souboje s Bastianem (SC č. 90, AKKA ASP, Mercedes-AMG). Konec přišel v 34. kole v nájezdu na cílovou rovinku, kdy pilot mercedesu po vyjetí do únikové zóny dostal hodiny. Možnou kolizi Fontany (11.) a Bastiana (15.) vyšetřili komisaři až po závodě, kdy se obešla bez trestu.
Zmírnit drtivou nadvládu Audi na předních příčkách po dokončení zastávek dokázal pouze Jamin (SC č. 87, AKKA ASP, Mercedes-AMG). V 25. kole překonal pátého Leonarda (č. 17, Belgian Audi Club), ke čtvrtému Schothorstovi (č. 66, Attempto, Audi) se pouze přiblížil.
Výsledky závodu po ujetí 38 kol
p. | kat. | posádka | tým | vůz | čas/ztráta |
---|---|---|---|---|---|
1.
|
A.Riberas/C.Mies | Belgian Audi Club |
Audi
|
1:01:25.525
|
|
2.
|
W.Stevens/D.Vanthoor | Belgian Audi Club |
Audi
|
+ 10.059
|
|
3.
|
S.Gachet/C.Haase | Sainteloc Racing |
Audi
|
+ 13.295
|
|
4.
|
S.Schothorst/K.Van der Linde | Attempto Racing |
Audi
|
+ 15.044
|
|
5.
|
N.Jamin/D.Bulatov | AKKA-ASP Team |
Mercedes-AMG
|
+ 15.998
|
|
6.
|
S.Leonard/S.van der Linde | Belgian Audi Club |
Audi
|
+ 29.328
|
|
7.
|
L.Hezemans/F.Perera | Grasser Racing |
Lamborghini
|
+ 29.854
|
|
8.
|
N.Siedler/S.Ortelli | Emil Frey Racing |
Lexus
|
+ 39.876
|
|
9.
|
N.Stievenart/M.Winkelhock | Sainteloc Racing |
Audi
|
+ 43.755
|
|
10.
|
M.Meadows/R.Marciello | AKKA-ASP Team |
Mercedes-AMG
|
+ 44.769
|
|
11.
|
A.Fontana/M.Grenier | Emil Frey Racing |
Jaguar
|
+ 45.420
|
|
12.
|
P.Schothorst/P.Kaffer | Attempto Racing |
Audi
|
+ 45.924
|
|
13.
|
A.De Leener/R.Feller | Belgian Audi Club |
Audi
|
+ 46.971
|
|
14.
|
P.Bhirombhakdi/C.Van Dam | TP12 Kessel Racing |
Ferrari
|
+ 53.580
|
|
15.
|
N.Bastian/J.Manchester | AKKA-ASP Team |
Mercedes-AMG
|
+ 58.400
|
|
16.
|
A.Watson/L.Moraes | 3Y Technology |
BMW
|
+ 1:04.809
|
|
17.
|
V.Atoev/A.Korneev | SMP Racing |
Mercedes-AMG
|
+ 1:17.793
|
|
18.
|
C.Engelhart/M.Bortolotti | Grasser Racing |
Lamborghini
|
- 1 kolo
|
|
19
|
C.Malchárek/J.Malchárek | Audi Sport Slovakia |
Audi
|
- 1 kolo
|
|
20.
|
E.P.Companc/A.Caldarelli | Grasser Racing |
Lamborghini
|
- 2 kola
|
|
N
|
A.Costa/C.Klien | Emil Frey Racing |
Lexus
|
- 2 kola
|
|
N
|
J.Caygill/A.T.Smith | Team Parker Racing |
Bentley
|
- 36 kol
|
Předposlední víkend s krátkými závody proběhne až koncem srpna na maďarském autodromu Hungaroring. V seriálu Blancpain GT Series se mezitím uskuteční koncem července vrcholný podnik 24 hodin ve Spa.
Další informace o šampionátu
Odkazy na články s doplňujícími údaji o Blancpain Sprint Cup i seriálu BGTS jsou v níže uvedené tabulce. V časti s kalendářem krátkých závodů budou doplňovány odkazy na články s popisy uskutečněných závodů.
obsah článku | odkaz |
---|---|
Historie a držitelé titulů Blancpain Sprint a FIA GT Series | Zde |
Historie a držitelé titulů Blancpain GT Series | Zde |
Pořadatelská organizace SRO (vydáno v 2015) | Zde |
Oslavy 25 let aktivit Stéphane Ratela (2017) | Zde |
Pravidla a přehled změn | Zde |
Startovní listina - Zolder | Zde |
Přehled týmů a vozidel a jejich rozdělení do tříd | Zde |
06.04. – 08.04. Zolder | 1. závod 2. závod |
05.05. – 06.05. Brands Hatch | 1. závod 2. závod |
22.06. – 24.06. Misano | 1. závod |
31.08. – 02.09. Hungaroring | |
14.09. – 16.09. Nürburgring | |
Konečné výsledky | září 2018 |