Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

BSC: Úspěšný vstup Bentley do krátkých závodů

BSC: Úspěšný vstup Bentley do krátkých závodů

Salaquarda osmý, Rosina skončil po kolizi s Albuquerquem.

Do italského Misana nakonec dorazilo 39 účastníků. Tři desítky soupeří v celkové klasifikaci (včetně pěti posádek v Silver Cupu), čtyři vozy jsou obsazeny smíšenými posádkami a tři amatérskými. Startovní listinu s rozdělením dle tříd naleznete Zde. V závodě pod příkrovem tmy navíc chyběl další mercedes, tentokráte z týmu HTP (č. 85).

Mokrá dráha zamotala hlavy pilotům i stratégům, takže se na roštu vyskytovali jezdci na mokrých i suchých pneumatikách. Z něj se nedokázal do zahřívacího kola odlepit z roštu Dolby (č. 59, Garage 59, McLaren). Do závodu s nezvykle ukázněným startem se zapojil až po čtrnácti minutách.

Svůj odpolední kvalifikační triumf si Vanthoor (č. 1, WRT, Audi) dokázal uhájit. Protože se za ním se rozpoutala bitva o druhou příčku, v poklidu navyšoval náskok. Na druhého Parenteho (č. 58, Garage 59, Mclaren) dotíral ze čtvrté příčky startující Frijns (č. 4, WRT, Audi). O bronzovou pozici obraný Siedler (č. 333, Rinaldi, Ferrari) se do bojů zapojil s Buhkem (č. 84, Mercedes, HTP) za zády.

Frijnsovi se podařilo na chvíli zdolat Parenteho. Holanďan však chyboval a Portugalec se vrátil zpět na druhou příčku. Po dalších pokusech se Frijnsovi podařilo ve druhém kole dobýt druhou příčku. Parente se nejprve propadl na páté místo za Buhka a po čtyřech kolech se z bojující skupiny vytratil.

Trpělivý Buhk se posunul v devátém kole před Siedlera, jenž se snažil zdolat Frijnse. Siedler se ztracené pozice nechtěl vzdát, ale pokus o útok v první zatáčce nevyšel.V desátém kole se Buhk dostal na druhou příčku a každým kolem se vzdaloval od bojující dvojice Frijns a Siedlera.

Zatímco si fanoušci užívali dramatickou bitvu na čelních příčkách, komisaři nestačili zveřejňovat napomenutí za průjezdy šestou zatáčkou, z níž vozy vyjížděly na dlouhou rovinku. Více jak čtvrtina pole dostala nejprve napomenutí, největším hříšníkům (Rast, Meadows, Stolz, Leimer, Parente) pohrozili maršálové černobílou vlajkou.

Mezitím se přiblížil čas povinných výměn, k nimž se okamžitě vydali všichni jezdci s mokrým obutím. Na suchých pneumatikách se naopak dopředu posouvali Soucek (č. 8, M-Sport, Bentley) a Sims (č. 99, Rowe, BMW), kteří se v ranných začátcích závodu pohybovali hluboko v druhé desítce.

S blížícím se koncem povinných výměn chyboval ve čtrnácté zatáčce Bortolotti (č. 63, Grasser, Lamborghini). Po zjištění trosek v blízkosti této technické části došlo k vyhlášení plné žluté (od 27. do 24:30 minuty). Ze situace vytěžili Soulet (místo Soucka) a Eng (místo Simse), kteří s pohodlným náskokem zůstali ve vedení.

K vyhlášení další plné žluté došlo šestnáct minut před vypršením limitu po nárazu Leonarda (č. 2 - SC, WRT, Audi) do svodidel u první zatáčky. Brit zaskočil svým brzděním Buncomba (č. 23, GT Academy, Nissan), který jeho audi poslal do bariéry. Odklizení poškozeného vozu a trosek zabralo čtyři a půl minuty.

Krátce po jejím skončení poslal za šestou zatáčkou Rosinu (č. 63, Grasser, Lamborghini) do svodidel lemujících rovinku Albuquerque (č. 3, WRT, Audi). Zde zůstaly oba poničené vozy skončili, závod však pokračoval dále. Znovu se rozhořel boj o první příčku. I když Soulet v desáté zatáčce chyboval, vedení dokázal uhájit.

Vedoucí jezdce trápil Zampieri (č. 101, Attempto, Lamborghini), který buď bránil předjetí anebo posléze dotíral na Enga (č. 99, Rowe, BMW). Ačkoliv je Ital dostatečně schopným jezdcem, byl o kolo zpět a komisaři pro jeho chování pochopení neměli.

Ke kuriózní kolizi došlo v nájezdu na cílovou rovinku v posledním kole. Madsen po kontaktu se Sanchezem pokračoval dál, ale po najetí na mokrou trávu předvedel šest úplných otoček kolem své osy.

Výsledky závodu jsou po ujetí 33 kol.

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
-
 M.Soulet/A.Soucek   M-Sport
Bcon
1:00:31.683
2.
-
 P.Eng/A.Sims   Rowe
Bm6
+ 2.966
3.
-
 F.Vervisch/L.Vanthoor   Belgian Audi
Ar82
+ 32.176
4.
-
 D.Vanthoor/R.Frijns   Belgian Audi
Ar82
+ 34.930
5.
-
 D.Baumann/M.Buhk   HTP
MAgt
+ 35.346
6.
-
 M.Seefried/N.Siedler   Rinaldi
F458
+ 36.244
7.
-
 T.Vautier/M.Rosenquist   AKKA ASP
MAgt
+ 1:07.608
8.
-
 F.Stippler/F.Salaquarda   ISR
Ar82
+ 1:11.153
9.
-
 R.Bell/A.Parente   Garage 59
M650
+ 1:15.936
10.
-
 S.Dusseldorp/N.Catsburg   Rowe
Bm6
+ 1:22.581
11.
-
 M.Parisy/C.Haase   Sainteloc
Ar82
+ 1:23.792
12.
-
 R.Giammaria/E.P.Companc   AF Corse
F458
+ 1:25.462
13.
-
 E.Ide/C.Mies   Belgian Audi
Ar82
+ 1:31.347
14.
-
 W.Stevens/R.Rast   Belgian Audi
Ar82
+ 1:39.648*
15.
-
 N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock   Phoenix
Ar82
+ 1:40.850
16.
SC
 M.Beretta/L.Stolz   Grasser
Lhur
+ 1 kolo
17.
-
 A.Buncombe/N.Takaboshi   GT Academy
Ngtr
+ 1 kolo
18.
-
 D.Zampieri/P.Niederhauser   Attempto
Lhur
+ 1 kolo
19.
SC
 N.M.Madsen/M.Pommer   Phoenix
Ar82
+ 1 kolo
20.
-
 V.Abril/S.Kane   M-Sport
Bcon
+ 1 kolo
21.
SC
 M.Van Splunteren/J.Mul   Attempto
Lhur
+ 1 kolo
22.
-
 D.Valsecchi/J.Falla   Attempto
Lhur
+ 1 kolo
23.
PAM
 M.Broniszewski/G.Piccini   Kessel
F488
+ 1 kolo
24.
SC
 R.Sanchez/S.Walkinshaw   GT Academy
Ngtr
+ 1 kolo
25.
PAM
 M.Henkola/M.Martin   Boutsen
Bm6
+ 2 kola
26.
-
 R.Monti/E.Sandström   Sainteloc
Ar82
+ 2 kola
27.
PAM
 J.Beaubelique/M.M.Traffort   AKKA ASP
MAgt
+ 2 kola
28.
AM
 C.Hook/S.Parrow   Black Pearl
F458
+ 2 kola*
29.
PAM
 D.Gonzales/S.Asch   a-works
P991
+ 3 kola
30.
AM
 C.Sdanewitsch/C.Lemeret   AF Corse
F458
+ 3 kola*
31.
-
 M.Stockinger/F.Perera   ISR
Ar82
+ 5 kol
32.
AM
 L.Jenny/C.Leimer   X-Bionic
F458
+ 5 kol
33.
-
 R.Baptista/F.Albuquerque   Belgian Audi
Ar82
+ 8 kol
34.
-
 S.Rosina/J.Bleekemolen   Grasser
Lhur
+ 9 kol
35.
-
 M.Plowman/C.Dolby   Garage 59
M650
+ 9 kol
36.
SC
 S.Leonard/M.Meadows   Belgian Audi
Ar82
+ 10 kol
37.
-
 J.Szymkowiak/B.Schneider   HTP
MAgt
+ 11 kol
38.
-
 M.Bortolotti/N.Pohler   Grasser
Lhur
+ 18 kol

* časy po obdržení půlminutové penalizace

Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce

Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán (Lhur) Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (P991)

Hlavní závod můžete sledovat dnes odpoledne Zde již od 13,30. Start do zahřívacího kola proběhne ve 14,10.

Profil šampionátu

Blancpain Sprint Cup (Zde)

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.