Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

BSC: Drtivý triumf dvojice Perera/Buhk

BSC: Drtivý triumf dvojice Perera/Buhk

V napínavém souboji o druhé místo odolal Kane Baumannovi.

Účastníci se seřadili na roštu hlavního závodu podle pořadí sobotní večerního kvalifikačního závodu (více Zde). Během nedělního dopoledne byl potrestána druhá posádka Schiller/Szymkowiak (SC č. 85, HTP, Mercedes) přičtením čtyřiceti vteřin k výslednému času. Propad na jedenáctou příčku následoval po trestu za náraz Szymkowiaka do Bellova mclarenu (č. 59, Strakka) na vjezdu do boxů.

Včerejší hromadná havárie v prvním kole se projevila na notném prořídnutí pole. Chybělo audi dvojice Stevens/Winkelhock (č. 2, Belgian Audi), bentley č. 8 týmu M-Sport (Soucek/Soulet), lamborghini č. 19 týmu Grasser (Companc/Siedler), mclaren č. 44 týmu Strakka (Hezemans/Kane) a ferrari č. 55 AF Corse (SC, Quiafe/Case).

Úvod dnešního závodu nebyl tak dramatický jako během včerejšího večera, závod však brzy skončil pro Fässlera (č. 5, Belgian Audi, z 8. místa). S poškozenou levou přední částí a defektem pneumatiky již zůstal u mechaniků. K nim brzy zamířil i Broniszewski (PAM č. 11, Kessel, Ferrari, z 13.).

Horké chvilky zažíval šestý Ide (č. 1, Belgian Audi), který se ocitl pod tlakem Engelharta (č. 63, Grasser, Lamborghini). Na něj dotíral Krohn (č. 98, Rowe, BMW) a přibližoval se Schiller (SC č. 85, HTP, Mercedes).

Ve čtvrtém kole se v zatáčce Tramonto prosmýkl před Krohna Schiller, ale po smyku na výjezdu poslal do hodin Engelharta. Engelhart se ze sedmého místa propadl na třinácté, Schiller nejprve na sedmnácté a po rychle vyneseném verdiktu komisařů na dvacáté čtvrté.

V osmém kole se stejné místo stalo osudné Idemu (č. 1, Belgian Audi), který již nebyl pod větším tlakem. Po přetáčivém smyku následoval propad z šestého místa na osmnácté.

V tu dobu již poutal pozornost Eriksson (č. 86, AMG HTP, Mercedes), který po startu z dvacátého místa zaútočil v jedenáctém kole na šestou pozici Krohna. V deváté zatáčce byl úspěšný a vydal se stíhat Montiho (č. 26, Sainteloc, Audi), jehož dostihl o tři kola později.

V průběhu započatých výměn srazila neplánovaná druhá zastávka na druhém místě jedoucí dvojici Meadows/Marciello (č. 90, AKKA ASP, Mercedes).

Vedoucí Perera (č. 84, HTP, Mercedes) předával Buhkovi vůz se sedmi vteřinami náskoku. Potíže v pořadí druhého mercedesu pak navýšily náskok německého jezdce až na více jak dvaadvacet vteřin. Přestože se za ním v několika vlnách odehrával souboj o druhé místo Kanea (č. 7, M-Sport, Bentley), navzdory novým pneumatikám navyšoval náskok jen velmi pomalu.

Na britského pilota dotíral Baumann, ale několik pokusů o předjetí na situaci nic nezměnilo. K bojující dvojici se přiblížil nejprve Juncadella (č. 88, AKKA ASP, Mercedes) a později Haase (č. 26, Sainteloc, Audi).

Výsledky závodu po ujetí 38 kol.

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
-
 F.Perera/M.Buhk   HTP Motorsport
MAgt
1:xx:xx.xxx
2.
-
 V.Abril/S.Kane   M-Sport
Bcon
+ 23.353
3.
-
 J.Eriksson/D.Baumann   AMG HTP
MAgt
+ 23.743
4.
-
 F.Serrallés/D.Juncadella   AKKA ASP
MAgt
+ 24.346
5.
-
 R.Monti/C.Haase   Sainteloc
Ar82
+ 24.987
6.
-
 T.Blomquist/P.Eng   Rowe
Bm6
+ 37.696
7.
-
 J.Krohn/M.Palttala   Rowe
Bm6
+ 41.170
8.
-
 A.Watson/R.Bell   Strakka
M650
+ 41.498
9.
-
 C.Engelhart/M.Bortolotti   Grasser
Lhur
+ 44.035
10.
-
 P.Schothorst/D.Jake   Team WRT
Ar82
+ 46.961
11.
-
 E.Ide/C.Mies   Belgian Audi
Ar82
+ 54.584
12.
SC
 F.Schiller/J.Szymkowiak   HTP Motorsport
MAgt
+ 58.140
13.
SC
 N.Leventis/M.Williamson   Strakka MS
M650
+ 1:10.934
14.
PAM
 A.Mattschull/D.Keilwitz   Rinaldi
F488
+ 1:16.126
15.
-
 C.Schmid/F.Salaquarda   ISR
Ar82
+ 1:17.236
16.
-
 M.Meadows/R.Marciello   AKKA ASP
MAgt
+ 1:26.543
17.
-
 G.Yacaman/F.Crestani   Orange 1 Lazarus
Lhur
+ 1 kolo
18.
-
 B.Barnicoat/A.Parente   Strakka
M650
+ 1 kolo
19.
PAM
 P.Bhirombhakdi/C.Van Dam   Kessel TP12
F488
1 kolo
20.
PAM
 C.Bourret/J.Belloc   AKKA ASP
MAgt
+ 1 kolo
21.
SC
 C.Wood/M.Helistekangas   Reiter Young Stars
LgEX
+ 1 kolo
22.
PAM
 M.Broniszewski/G.Piccini   Kessel
F488
+ 2 kola
23.
PAM
 K.Heyer/Y.Mori   Kornely MS
MAgt
+ 2 kola
24.
-
 S.Leonard/J.Green   Belgian Audi
Ar82
+ 5 kol
25.
-
 F.Stippler/K.Ceccon   ISR
Ar82
+ 6 kol
26.
PAM
 J.L.Beaubelique/J.Gounon   AKKA ASP
MAgt
+ 6 kol
N
-
 G.Venturini/M.Mapelli   Attempto
Lhur
+ 10 kol
N
-
 M.Fässler/D.Vanthoor   Belgian Audi
Ar82
+ 37 kol
N
SC
 A.Zaugg/M.Van Splunteren   Attempto
Lhur
 

Vozy: Audi R8 LMS - 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Gallardo R-EX (LgEX), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R -991 (P991)

N – neklasifikováni, tučné písmo – čeští anebo slovenští účastníci

Následující podnike s krátkými závody se uskuteční okruhu Brands Hatch uskuteční ve dnech 6. - 7. května. Seriál Blancpain GT Series pokračuje již za dva týdny, kdy se na okruhu v italské Monze uskuteční úvodní podnik vytrvalostního dílu.

Profil šampionátu

Blancpain Sprint Cup (Zde)

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.