BSC: Drtivý triumf dvojice Perera/Buhk
V napínavém souboji o druhé místo odolal Kane Baumannovi.
Účastníci se seřadili na roštu hlavního závodu podle pořadí sobotní večerního kvalifikačního závodu (více Zde). Během nedělního dopoledne byl potrestána druhá posádka Schiller/Szymkowiak (SC č. 85, HTP, Mercedes) přičtením čtyřiceti vteřin k výslednému času. Propad na jedenáctou příčku následoval po trestu za náraz Szymkowiaka do Bellova mclarenu (č. 59, Strakka) na vjezdu do boxů.
Včerejší hromadná havárie v prvním kole se projevila na notném prořídnutí pole. Chybělo audi dvojice Stevens/Winkelhock (č. 2, Belgian Audi), bentley č. 8 týmu M-Sport (Soucek/Soulet), lamborghini č. 19 týmu Grasser (Companc/Siedler), mclaren č. 44 týmu Strakka (Hezemans/Kane) a ferrari č. 55 AF Corse (SC, Quiafe/Case).
Úvod dnešního závodu nebyl tak dramatický jako během včerejšího večera, závod však brzy skončil pro Fässlera (č. 5, Belgian Audi, z 8. místa). S poškozenou levou přední částí a defektem pneumatiky již zůstal u mechaniků. K nim brzy zamířil i Broniszewski (PAM č. 11, Kessel, Ferrari, z 13.).
Horké chvilky zažíval šestý Ide (č. 1, Belgian Audi), který se ocitl pod tlakem Engelharta (č. 63, Grasser, Lamborghini). Na něj dotíral Krohn (č. 98, Rowe, BMW) a přibližoval se Schiller (SC č. 85, HTP, Mercedes).
Ve čtvrtém kole se v zatáčce Tramonto prosmýkl před Krohna Schiller, ale po smyku na výjezdu poslal do hodin Engelharta. Engelhart se ze sedmého místa propadl na třinácté, Schiller nejprve na sedmnácté a po rychle vyneseném verdiktu komisařů na dvacáté čtvrté.
V osmém kole se stejné místo stalo osudné Idemu (č. 1, Belgian Audi), který již nebyl pod větším tlakem. Po přetáčivém smyku následoval propad z šestého místa na osmnácté.
V tu dobu již poutal pozornost Eriksson (č. 86, AMG HTP, Mercedes), který po startu z dvacátého místa zaútočil v jedenáctém kole na šestou pozici Krohna. V deváté zatáčce byl úspěšný a vydal se stíhat Montiho (č. 26, Sainteloc, Audi), jehož dostihl o tři kola později.
V průběhu započatých výměn srazila neplánovaná druhá zastávka na druhém místě jedoucí dvojici Meadows/Marciello (č. 90, AKKA ASP, Mercedes).
Vedoucí Perera (č. 84, HTP, Mercedes) předával Buhkovi vůz se sedmi vteřinami náskoku. Potíže v pořadí druhého mercedesu pak navýšily náskok německého jezdce až na více jak dvaadvacet vteřin. Přestože se za ním v několika vlnách odehrával souboj o druhé místo Kanea (č. 7, M-Sport, Bentley), navzdory novým pneumatikám navyšoval náskok jen velmi pomalu.
Na britského pilota dotíral Baumann, ale několik pokusů o předjetí na situaci nic nezměnilo. K bojující dvojici se přiblížil nejprve Juncadella (č. 88, AKKA ASP, Mercedes) a později Haase (č. 26, Sainteloc, Audi).
Výsledky závodu po ujetí 38 kol.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
-
|
F.Perera/M.Buhk | HTP Motorsport |
MAgt
|
1:xx:xx.xxx
|
2.
|
-
|
V.Abril/S.Kane | M-Sport |
Bcon
|
+ 23.353
|
3.
|
-
|
J.Eriksson/D.Baumann | AMG HTP |
MAgt
|
+ 23.743
|
4.
|
-
|
F.Serrallés/D.Juncadella | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 24.346
|
5.
|
-
|
R.Monti/C.Haase | Sainteloc |
Ar82
|
+ 24.987
|
6.
|
-
|
T.Blomquist/P.Eng | Rowe |
Bm6
|
+ 37.696
|
7.
|
-
|
J.Krohn/M.Palttala | Rowe |
Bm6
|
+ 41.170
|
8.
|
-
|
A.Watson/R.Bell | Strakka |
M650
|
+ 41.498
|
9.
|
-
|
C.Engelhart/M.Bortolotti | Grasser |
Lhur
|
+ 44.035
|
10.
|
-
|
P.Schothorst/D.Jake | Team WRT |
Ar82
|
+ 46.961
|
11.
|
-
|
E.Ide/C.Mies | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 54.584
|
12.
|
SC
|
F.Schiller/J.Szymkowiak | HTP Motorsport |
MAgt
|
+ 58.140
|
13.
|
SC
|
N.Leventis/M.Williamson | Strakka MS |
M650
|
+ 1:10.934
|
14.
|
PAM
|
A.Mattschull/D.Keilwitz | Rinaldi |
F488
|
+ 1:16.126
|
15.
|
-
|
C.Schmid/F.Salaquarda | ISR |
Ar82
|
+ 1:17.236
|
16.
|
-
|
M.Meadows/R.Marciello | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 1:26.543
|
17.
|
-
|
G.Yacaman/F.Crestani | Orange 1 Lazarus |
Lhur
|
+ 1 kolo
|
18.
|
-
|
B.Barnicoat/A.Parente | Strakka |
M650
|
+ 1 kolo
|
19.
|
PAM
|
P.Bhirombhakdi/C.Van Dam | Kessel TP12 |
F488
|
1 kolo
|
20.
|
PAM
|
C.Bourret/J.Belloc | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
21.
|
SC
|
C.Wood/M.Helistekangas | Reiter Young Stars |
LgEX
|
+ 1 kolo
|
22.
|
PAM
|
M.Broniszewski/G.Piccini | Kessel |
F488
|
+ 2 kola
|
23.
|
PAM
|
K.Heyer/Y.Mori | Kornely MS |
MAgt
|
+ 2 kola
|
24.
|
-
|
S.Leonard/J.Green | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 5 kol
|
25.
|
-
|
F.Stippler/K.Ceccon | ISR |
Ar82
|
+ 6 kol
|
26.
|
PAM
|
J.L.Beaubelique/J.Gounon | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 6 kol
|
N
|
-
|
G.Venturini/M.Mapelli | Attempto |
Lhur
|
+ 10 kol
|
N
|
-
|
M.Fässler/D.Vanthoor | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 37 kol
|
N
|
SC
|
A.Zaugg/M.Van Splunteren | Attempto |
Lhur
|
|
Vozy: Audi R8 LMS - 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Gallardo R-EX (LgEX), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R -991 (P991)
N – neklasifikováni, tučné písmo – čeští anebo slovenští účastníci
Následující podnike s krátkými závody se uskuteční okruhu Brands Hatch uskuteční ve dnech 6. - 7. května. Seriál Blancpain GT Series pokračuje již za dva týdny, kdy se na okruhu v italské Monze uskuteční úvodní podnik vytrvalostního dílu.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Cup (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.