BSC: Trojcípé hvězdy září nad Misanem
Drtivý triumf Mercedesu. V kolizi v prvním kole se ocitla třetina účastníků.
Úvodního podniku v italském Misanu se zúčastnilo 34 účastníků. Dvacet osm z nich soupeří v celkové klasifikaci (včetně pěti posádek v Silver Cupu) a šest vozů je obsazeno smíšenými posádkami. Startovní listinu s rozdělením dle tříd naleznete Zde.
Po úspěšně absolvovaných prvních zatáčkách okruhu se výjezd z šesté zatáčky stal osudným Stevensovi (č. 2, Belgian Audi, z 13. místa). Co bylo příčinou hodin jeho audi bude vyšetřováno po závodě, uprostřed přeplněného pole měla tato situace fatální následky.
V hromadné nehodě se ocitla třetina účastníků: Gounon (PAM č. 87, AKKA ASP, Mercedes, ze 14. místa), Soucek (č. 8, M-Sport, Bentley, z 17.), Ceccon (č. 74, ISR, Audi, z 19.), Kane (č. 44, Strakka, McLaren, z 20.), Keilwitz (PAM č. 333, Rinaldi, Ferrari), Siedler (č. 19, Grasser, Lamborghini, z 27.), Case (č. 55, AF Corse, Ferrari, z 29.), Van Splunteren (SC č. 67, Attempto, Lamborghini) a Belloc (PAM č. 89, AKKA ASP, Mercedes, ze 31. místa).
Závod byl zastaven na více jak dvacet minut, do boxů se mezitím doplazil Keilwitz, Ceccon a Belloc. Pouze poslední jmenovaný z později odstartovaného závodu odstoupil. K mechanikům nakonec nemusel s poškozenou pneumatikou Parente (č. 58, Strakka, McLaren), který se před kolizí propadl z 13. místa až na samotný chvost.
Po odklizení trosek a vyčištění dráhy následovala dvě kola za bezpečnostním vozidlem, která byla potřebná k zahřátí vychladlých pneumatik. V pátém kole zavlály zelené vlajky a následovalo 51 minut prostoru pro závodění.
Ještě před novým startem zamířil do boxů kvůli problémům s tlakem paliva vedoucí Mapelli (č. 66, Attempto, Lamborghini), takže se Buhkovi (č. 84, HTP, Mercedes) otevřela cesta k převzetí vedení. Německý pilot využil volnou dráhu, ale také soubojů za zádí jeho mercedesu k postupnému budování náskoku.
Souboj o druhou příčku v zatáčce Quercia srazil Baumanna (č. 86, AMG HTP, Mercedes) až na dvacátou pozici. Marciello (č. 90, AKKA ASP, Mercedes) se dopředu neposunul, neboť kolize obou mercedesů využil k prosmýknutí dopředu Bortolotti (č. 63, Grasser, Lamborghini). Marciello se krátce před výměnami pokoušel zaútočit na Bortolottiho, ale neuspěl.
Mimo pozornost režie se dopředu probíjel Szymkowiak (SC č. 85, HTP, Mercedes). Po startu z desátého místa byl po obnovení závodu již sedmý. Vůz předával Schillerovi na páté příčce. Jejich výměna sice nebyla rekordně rychlá, přesto se dokázal mladý Němec vrátit na dráhu druhý. Zastávka druhého Bortolottiho byla pomalejší o čtyři vteřiny, čtvrtého Bella (č. 59, Strakka, McLaren) o tři sekundy a pouze třetího Marciella odbavili stejně rychle.
Na čele se tak usadila trojice mercedesů, o čtvrté místo schylovalo k zajímavým soubojům. Na Engelharta (č. 63, Grasser, Lamborghini) tlačil Watson (č. 59, Strakka, McLaren), který byl 27. kole v zatáčce Quercia již bok po boku. Předjížděcí manévr nedotáhl do konce, k bojující dvojici se však přiblížil Abril (č. 7, M-Sport, Bentley).
V 35. kole však kolize v závěrečné zatáčce Misano zamíchala pořadím této trojice. Engelhart a Watson projeli únikovou zónou, kde po jejich střetu skončila také o kolo zpět jedoucí Wood (SC č. 24, RYS, Lamborghini Gallardo). Abril se bez větších problémů protáhl na čtvrtou pozici, Engelhart a Watson se začali z bodovaných míst propadat pořadím dolů.
Aktualizace: po závodě byl potrestán přičtením 40 vteřin k výslednému času vůz na druhém místě. Důvodem byl náraz Szymkowiaka do Bellova mclarenu, který na vjezdu do boxů zpomaloval. Výsledkem je propad na jedenáctou pozici.
Výsledky závodu po ujetí 37 kol.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
-
|
F.Perera/M.Buhk | HTP Motorsport |
MAgt
|
1:23:17.761
|
2.
|
-
|
M.Meadows/R.Marciello | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 19.683
|
3.
|
-
|
V.Abril/S.Kane | M-Sport |
Bcon
|
+ 25.826
|
4.
|
-
|
F.Serrallés/D.Juncadella | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 27.757
|
5.
|
-
|
E.Ide/C.Mies | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 34.969
|
6.
|
-
|
R.Monti/C.Haase | Sainteloc |
Ar82
|
+ 37.809
|
7.
|
-
|
C.Engelhart/M.Bortolotti | Grasser |
Lhur
|
+ 38.827
|
8.
|
-
|
M.Fässler/D.Vanthoor | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 39.309
|
9.
|
-
|
C.Schmid/F.Salaquarda | ISR |
Ar82
|
+ 40.148
|
10.
|
-
|
J.Krohn/M.Palttala | Rowe |
Bm6
|
+ 44.372
|
11.
|
SC
|
F.Schiller/J.Szymkowiak | HTP Motorsport |
MAgt
|
+ 45.783*
|
12.
|
-
|
S.Leonard/J.Green | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 49.375
|
13.
|
PAM
|
M.Broniszewski/G.Piccini | Kessel |
F488
|
+ 1:24.403
|
14.
|
-
|
P.Schothorst/D.Jake | Team WRT |
Ar82
|
+ 1:25.164
|
15.
|
-
|
G.Yacaman/F.Crestani | Orange Lazarus |
Lhur
|
+ 1:30.558
|
16.
|
-
|
T.Blomquist/P.Eng | Rowe |
Bm6
|
+ 1:37.067
|
17.
|
PAM
|
P.Bhirombhakdi/C.Van Dam | Kessel TP12 |
F488
|
+ 1 kolo
|
18.
|
-
|
A.Watson/R.Bell | Strakka |
M650
|
+ 1 kolo
|
19.
|
SC
|
N.Leventis/M.Williamson | Strakka MS |
M650
|
+ 1 kolo
|
20.
|
-
|
J.Eriksson/D.Baumann | AMG HTP |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
21.
|
-
|
F.Stippler/K.Ceccon | ISR |
Ar82
|
+ 1 kolo
|
22.
|
-
|
B.Barnicoat/A.Parente | Strakka |
M650
|
+ 1 kolo
|
23.
|
-
|
G.Venturini/M.Mapelli | Attempto |
Lhur
|
+ 2 kola
|
24.
|
PAM
|
K.Heyer/Y.Mori | Kornely MS |
MAgt
|
+ 2 kola
|
25.
|
PAM
|
A.Mattschull/D.Keilwitz | Rinaldi |
F488
|
+ 2 kola
|
26.
|
SC
|
C.Wood/M.Helistekangas | RYS |
LgEX
|
+ 4 kola
|
N
|
PAM
|
J.L.Beaubelique/J.Gounon | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 29 kol
|
N
|
SC
|
A.Zaugg/M.Van Splunteren | Attempto |
Lhur
|
+ 36 kol
|
N
|
-
|
M.Winkelhock/W.Stevens | Belgian Audi |
Ar82
|
|
N
|
-
|
M.Soulet/A.Soucek | M-Sport |
Bcon
|
|
N
|
-
|
L.Hezemans/J.Kane | Strakka |
M650
|
|
N
|
-
|
E.P.Companc/N.Siedler | Grasser |
Lhur
|
|
N
|
SC
|
P.Quiafe/L.Case | AF Corse |
F488
|
|
N
|
PAM
|
C.Bourret/J.Belloc | AKKA ASP |
MAgt
|
|
* čas po obdržení 40ti vteřinové penalizace
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulkách
Vozy: Audi R8 LMS - 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Gallardo R-EX (LgEX), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R -991 (P991)
N – neklasifikováni, tučné písmo – čeští anebo slovenští účastníci
Hlavní závod můžete sledovat dnes odpoledne Zde již od 11,40. Start do zahřívacího kola proběhne ve 12,25.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Cup (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.