Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

BSC: Trojcípé hvězdy září nad Misanem

BSC: Trojcípé hvězdy září nad Misanem

Drtivý triumf Mercedesu. V kolizi v prvním kole se ocitla třetina účastníků.

Úvodního podniku v italském Misanu se zúčastnilo 34 účastníků. Dvacet osm z nich soupeří v celkové klasifikaci (včetně pěti posádek v Silver Cupu) a šest vozů je obsazeno smíšenými posádkami. Startovní listinu s rozdělením dle tříd naleznete Zde.

Po úspěšně absolvovaných prvních zatáčkách okruhu se výjezd z šesté zatáčky stal osudným Stevensovi (č. 2, Belgian Audi, z 13. místa). Co bylo příčinou hodin jeho audi bude vyšetřováno po závodě, uprostřed přeplněného pole měla tato situace fatální následky.

V hromadné nehodě se ocitla třetina účastníků: Gounon (PAM č. 87, AKKA ASP, Mercedes, ze 14. místa), Soucek (č. 8, M-Sport, Bentley, z 17.), Ceccon (č. 74, ISR, Audi, z 19.), Kane (č. 44, Strakka, McLaren, z 20.), Keilwitz (PAM č. 333, Rinaldi, Ferrari), Siedler (č. 19, Grasser, Lamborghini, z 27.), Case (č. 55, AF Corse, Ferrari, z 29.), Van Splunteren (SC č. 67, Attempto, Lamborghini) a Belloc (PAM č. 89, AKKA ASP, Mercedes, ze 31. místa).

Závod byl zastaven na více jak dvacet minut, do boxů se mezitím doplazil Keilwitz, Ceccon a Belloc. Pouze poslední jmenovaný z později odstartovaného závodu odstoupil. K mechanikům nakonec nemusel s poškozenou pneumatikou Parente (č. 58, Strakka, McLaren), který se před kolizí propadl z 13. místa až na samotný chvost.

Po odklizení trosek a vyčištění dráhy následovala dvě kola za bezpečnostním vozidlem, která byla potřebná k zahřátí vychladlých pneumatik. V pátém kole zavlály zelené vlajky a následovalo 51 minut prostoru pro závodění.

Ještě před novým startem zamířil do boxů kvůli problémům s tlakem paliva vedoucí Mapelli (č. 66, Attempto, Lamborghini), takže se Buhkovi (č. 84, HTP, Mercedes) otevřela cesta k převzetí vedení. Německý pilot využil volnou dráhu, ale také soubojů za zádí jeho mercedesu k postupnému budování náskoku.

Souboj o druhou příčku v zatáčce Quercia srazil Baumanna (č. 86, AMG HTP, Mercedes) až na dvacátou pozici. Marciello (č. 90, AKKA ASP, Mercedes) se dopředu neposunul, neboť kolize obou mercedesů využil k prosmýknutí dopředu Bortolotti (č. 63, Grasser, Lamborghini). Marciello se krátce před výměnami pokoušel zaútočit na Bortolottiho, ale neuspěl.

Mimo pozornost režie se dopředu probíjel Szymkowiak (SC č. 85, HTP, Mercedes). Po startu z desátého místa byl po obnovení závodu již sedmý. Vůz předával Schillerovi na páté příčce. Jejich výměna sice nebyla rekordně rychlá, přesto se dokázal mladý Němec vrátit na dráhu druhý. Zastávka druhého Bortolottiho byla pomalejší o čtyři vteřiny, čtvrtého Bella (č. 59, Strakka, McLaren) o tři sekundy a pouze třetího Marciella odbavili stejně rychle.

Na čele se tak usadila trojice mercedesů, o čtvrté místo schylovalo k zajímavým soubojům. Na Engelharta (č. 63, Grasser, Lamborghini) tlačil Watson (č. 59, Strakka, McLaren), který byl 27. kole v zatáčce Quercia již bok po boku. Předjížděcí manévr nedotáhl do konce, k bojující dvojici se však přiblížil Abril (č. 7, M-Sport, Bentley).

V 35. kole však kolize v závěrečné zatáčce Misano zamíchala pořadím této trojice. Engelhart a Watson projeli únikovou zónou, kde po jejich střetu skončila také o kolo zpět jedoucí Wood (SC č. 24, RYS, Lamborghini Gallardo). Abril se bez větších problémů protáhl na čtvrtou pozici, Engelhart a Watson se začali z bodovaných míst propadat pořadím dolů.

Aktualizace: po závodě byl potrestán přičtením 40 vteřin k výslednému času vůz na druhém místě. Důvodem byl náraz Szymkowiaka do Bellova mclarenu, který na vjezdu do boxů zpomaloval. Výsledkem je propad na jedenáctou pozici.

Výsledky závodu po ujetí 37 kol.

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
-
 F.Perera/M.Buhk   HTP Motorsport
MAgt
1:23:17.761
2.
-
 M.Meadows/R.Marciello   AKKA ASP
MAgt
+ 19.683
3.
-
 V.Abril/S.Kane   M-Sport
Bcon
+ 25.826
4.
-
 F.Serrallés/D.Juncadella   AKKA ASP
MAgt
+ 27.757
5.
-
 E.Ide/C.Mies   Belgian Audi
Ar82
+ 34.969
6.
-
 R.Monti/C.Haase   Sainteloc
Ar82
+ 37.809
7.
-
 C.Engelhart/M.Bortolotti   Grasser
Lhur
+ 38.827
8.
-
 M.Fässler/D.Vanthoor   Belgian Audi
Ar82
+ 39.309
9.
-
 C.Schmid/F.Salaquarda   ISR
Ar82
+ 40.148
10.
-
 J.Krohn/M.Palttala   Rowe
Bm6
+ 44.372
11.
SC
 F.Schiller/J.Szymkowiak   HTP Motorsport
MAgt
+ 45.783*
12.
-
 S.Leonard/J.Green   Belgian Audi
Ar82
+ 49.375
13.
PAM
 M.Broniszewski/G.Piccini   Kessel
F488
+ 1:24.403
14.
-
 P.Schothorst/D.Jake   Team WRT
Ar82
+ 1:25.164
15.
-
 G.Yacaman/F.Crestani   Orange Lazarus
Lhur
+ 1:30.558
16.
-
 T.Blomquist/P.Eng   Rowe
Bm6
+ 1:37.067
17.
PAM
 P.Bhirombhakdi/C.Van Dam   Kessel TP12
F488
+ 1 kolo
18.
-
 A.Watson/R.Bell   Strakka
M650
+ 1 kolo
19.
SC
 N.Leventis/M.Williamson   Strakka MS
M650
+ 1 kolo
20.
-
 J.Eriksson/D.Baumann   AMG HTP
MAgt
+ 1 kolo
21.
-
 F.Stippler/K.Ceccon   ISR
Ar82
+ 1 kolo
22.
-
 B.Barnicoat/A.Parente   Strakka
M650
+ 1 kolo
23.
-
 G.Venturini/M.Mapelli   Attempto
Lhur
+ 2 kola
24.
PAM
 K.Heyer/Y.Mori   Kornely MS
MAgt
+ 2 kola
25.
PAM
 A.Mattschull/D.Keilwitz   Rinaldi
F488
+ 2 kola
26.
SC
 C.Wood/M.Helistekangas   RYS
LgEX
+ 4 kola
N
PAM
 J.L.Beaubelique/J.Gounon   AKKA ASP
MAgt
+ 29 kol
N
SC
 A.Zaugg/M.Van Splunteren   Attempto
Lhur
+ 36 kol
N
-
 M.Winkelhock/W.Stevens   Belgian Audi
Ar82
 
N
-
 M.Soulet/A.Soucek   M-Sport
Bcon
 
N
-
 L.Hezemans/J.Kane   Strakka
M650
 
N
-
 E.P.Companc/N.Siedler   Grasser
Lhur
 
N
SC
 P.Quiafe/L.Case   AF Corse
F488
 
N
PAM
 C.Bourret/J.Belloc   AKKA ASP
MAgt
 

* čas po obdržení 40ti vteřinové penalizace

Vysvětlivky zkratek použitých v tabulkách

Vozy: Audi R8 LMS - 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Gallardo R-EX (LgEX), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R -991 (P991)

N – neklasifikováni, tučné písmo – čeští anebo slovenští účastníci

Hlavní závod můžete sledovat dnes odpoledne Zde již od 11,40. Start do zahřívacího kola proběhne ve 12,25.

Profil šampionátu

Blancpain Sprint Cup (Zde)

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.