Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nedělejte nám z F1 Mario Kart!

Nedělejte nám z F1 Mario Kart!

Třetí zóna DRS může být na škodu

Několik jezdců varovalo FIA, že třetí DRS zóna na krátkém Red Bull Ringu může nadělat více škody než užitku. Mezinárodní automobilová federace začala přidávat další zóny po nepříliš záživném úvodním závodu sezony v Melbourne. Naposledy jedna přibyla na okruh Montréal poté, co celebrity sledovaly procesí v ulicích Monte Carla.

Těžko říct, proč má zrovna Red Bull Ring spadat do skupiny okruhů, kde jsou potřeba tři zóny DRS. Kupříkladu Sebastian Vettel se obává, že předjíždění bude na tomto okruhu už tak jednoduché, že velká cena F1 bude vypadat jako z populární herní série Mario Kart, kde se instalatér Mario a jeho kamarádi účastní těch nejbláznivějších závodů motokár.

"Nevím, jestli je další zóna DRS správným řešením," řekl Vettel v Rakousku. "Nechápejte mě špatně, spousta lidí se Mario Kart určitě líbí, jako dítě jsem ji také hrával, ale předjíždění by nemělo být umělé. Uvidíme, jak to dopadne. Pokud se z předjíždění stane objíždění, tak to nebude velká zábava. Určitě je napínavější a zajímavější, když někdo musí hledat cestu vpřed a při tom se možná něco stane, než když jen profrčí kolem."

Romain Grosjean souhlasí: "Uvidíme, ale když jsem to poprvé uviděl (jednu zónu před první zatáčkou, jednu mezi první a třetí a jednu mezi třetí a čtvrtou z celkově deseti zatáček), podlehl jsem pesimismu, protože to je velká část okruhu, v podstatě všechny rovinky. Jsem zvědavý, jaké to bude, jestli to nebude jako v Mario Kart, ty předjedeš mě a já předjedu tebe."

A i Kimi Räikkönen je na jejich straně: "Polovina trati jsou zóny DRS, takže předjíždění by mělo být velmi snadné. Nevím, jestli až příliš snadné, nebo ne… Samozřejmě chceme, aby se dalo předjíždět, ale od určitého bodu je to už moc umělé. Uvidíme."


Ale Lewis Hamilton je na opačné straně barikády.

"Myslím si, že to zkoušejí hlavně kvůli tomu, aby závody byly více vzrušující. Nyní jsou málo a důvody jsou příliš závažné na to, aby se s nimi dalo něco udělat v průběhu sezony," vysvětloval svůj postoj úřadující mistr světa.

"Snažíme se dostat maximum z toho, co máme po ruce. Očekávám, že bude možné, aby jeden jezdec využil DRS k předjetí, ale pak bude mít DRS ten druhý a může mu to vrátit. Možná to bude dobré. Na této trati není úplně jednoduché zůstat dost blízko za jiným vozem, bude to zajímavé."

Komu DRS vadí, ten by se měl obrnit trpělivostí. Ross Brawn, ředitel sportovních záležitostí F1, od nástupu do funkce říká, že se chce DRS zbavit, ale pravděpodobně to bude možné až u nové generace vozů, takže po roce 2020.