Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vettel vrací Ferrari do hry

Vettel vrací Ferrari do hry

VC Velké Británie – 2. trénink

Italové odvedli Mercedesu předchozí porážku. Na měkkých gumách byl Vettel nedostižný. Také při zdolávání delších vzdáleností bylo Ferrari trojcípé hvězdě minimálně vyrovnaným soupeřem.

V Silverstone se oteplilo na 25 stupňů, asfalt se rozpálil na padesátku.

Po trati se prohánělo jen devatenáct monopostů. Grosjeanův haas byl při dopolední kolizi natolik poškozen, že na něm bylo třeba vyměnit šasi. To se v tak krátkém čase nedalo stihnout, a i kdyby, tak by Francouz stejně nemohl vyjet. Zakazují to totiž předpisy FIA, nedovolující vozu po takovémto zásahu ve stejný den další jízdu.

Alonsovi a Magnussenovi se dostalo za vzájemný incident varování. „Je to takový běžný pracovní den. Jeden to rozmlátil, druhý musel ke komisařům,“ povzdechl si šéf Haasu Günther Steiner.

Čtyři minuty se kupodivu nikomu nechtělo z boxů, až se k tomuto kroku odhodlal Vandoorne. Váhavě se přidávali další, vesměs na středních nebo tvrdých pneumatikách. Leclerc zajel 1:31,1, Vettel 1:29,9 a Räikkönen 1:29,7.

Právě ve chvíli, kdy Christian Horner sděloval do televizní kamery, že ve Verstappenově voze byla vyměněna převodovka, jmenovaný způsobil autu další újmu. V zatáčce Luffield se přetočil a vletěl do bariéry, naštěstí v relativně malé rychlosti. Seance tím pro něj však skončila. Pro ostatní rovněž, ovšem jen po dobu vyprošťování red bullu. Červené praporky bohudík zmizely už po osmi minutách.

V této fázi vedl Räikkönen (1:28,6) před Vettelem (+0,2), Ricciardem (+1,3) a Leclerkem (+1,5). Mercedesy zatím vůbec nevyjely. Učinily tak až po půlhodině čekání a zůstaly pomalejší než ferrari.

Hamilton neobhájil prvenství z úvodního  tréninku 

Räikkönen přezul na měkkou směs a okamžitě se to projevilo – 1:28,2. Při dalším pokusu se zlepšil na 1:28,0 a Vettel na 1:27,6. Stříbrné šípy ani tentokrát nenašly odpověď: Bottas 1:28,0 a Hamilton 1:28,2. Ricciardo se musel spokojit s 1:28,5. Obhájce titulu pak přitlačil a dostal se na 1:27,8, to ale bylo z jeho strany všechno. V první seriózní simulaci kvalifikace tak uspěly rudé vozy z Maranella. O post nejlepšího ze zbytku světa se prali Alonso, Hülkenberg a Ocon. 

V McLarenu to vře, na Alonsových výkonech to ale není poznat 

Když časomíra ukazovala půl hodiny do konce tréninku, pyšnil se nejrychlejším časem Vettel. Za ním se seřadili Hamilton (+0,2), Bottas (+0,4), Räikkönen (+0,5), Ricciardo (+0,9) a Alonso (+1,8). Na chvostu se nepotácely williamsy, ale obě tora rossa.

V dlouhých úsecích se špička pohybovala v rozmezí 1:33 až 1:34, s čerstvým obutím i pod 1:32. Při porovnání stáří pneumatik se nicméně zdálo, že mírně navrch má Ferrari.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:27,552   36
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:27,739 + 0.187 32
3. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:27,909 + 0.357 30
4. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:28,045 + 0.493 34
5. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:28,408 + 0.856 31
6. Fernando Alonso McLaren Renault 1:29,306 + 1.754 31
7. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:29,354 + 1.802 35
8. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:29,467 + 1.915 33
9. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:29,522 + 1.970 32
10. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:29,557 + 2.005 30
11. Carlos Sainz Renault Renault 1:29,563 + 2.011 36
12. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:29,617 + 2.065 33
13. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:29,831 + 2.279 16
14. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:30,046 + 2.494 32
15. Lance Stroll Williams Mercedes 1:30,069 + 2.517 34
16. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:30,103 + 2.551 36
17. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:30,121 + 2.569 31
18. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:30,404 + 2.852 36
19. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer     2