Vettel vrací Ferrari do hry
VC Velké Británie – 2. trénink
Italové odvedli Mercedesu předchozí porážku. Na měkkých gumách byl Vettel nedostižný. Také při zdolávání delších vzdáleností bylo Ferrari trojcípé hvězdě minimálně vyrovnaným soupeřem.
V Silverstone se oteplilo na 25 stupňů, asfalt se rozpálil na padesátku.
Po trati se prohánělo jen devatenáct monopostů. Grosjeanův haas byl při dopolední kolizi natolik poškozen, že na něm bylo třeba vyměnit šasi. To se v tak krátkém čase nedalo stihnout, a i kdyby, tak by Francouz stejně nemohl vyjet. Zakazují to totiž předpisy FIA, nedovolující vozu po takovémto zásahu ve stejný den další jízdu.
Alonsovi a Magnussenovi se dostalo za vzájemný incident varování. „Je to takový běžný pracovní den. Jeden to rozmlátil, druhý musel ke komisařům,“ povzdechl si šéf Haasu Günther Steiner.
Čtyři minuty se kupodivu nikomu nechtělo z boxů, až se k tomuto kroku odhodlal Vandoorne. Váhavě se přidávali další, vesměs na středních nebo tvrdých pneumatikách. Leclerc zajel 1:31,1, Vettel 1:29,9 a Räikkönen 1:29,7.
Právě ve chvíli, kdy Christian Horner sděloval do televizní kamery, že ve Verstappenově voze byla vyměněna převodovka, jmenovaný způsobil autu další újmu. V zatáčce Luffield se přetočil a vletěl do bariéry, naštěstí v relativně malé rychlosti. Seance tím pro něj však skončila. Pro ostatní rovněž, ovšem jen po dobu vyprošťování red bullu. Červené praporky bohudík zmizely už po osmi minutách.
V této fázi vedl Räikkönen (1:28,6) před Vettelem (+0,2), Ricciardem (+1,3) a Leclerkem (+1,5). Mercedesy zatím vůbec nevyjely. Učinily tak až po půlhodině čekání a zůstaly pomalejší než ferrari.
Hamilton neobhájil prvenství z úvodního tréninku
Räikkönen přezul na měkkou směs a okamžitě se to projevilo – 1:28,2. Při dalším pokusu se zlepšil na 1:28,0 a Vettel na 1:27,6. Stříbrné šípy ani tentokrát nenašly odpověď: Bottas 1:28,0 a Hamilton 1:28,2. Ricciardo se musel spokojit s 1:28,5. Obhájce titulu pak přitlačil a dostal se na 1:27,8, to ale bylo z jeho strany všechno. V první seriózní simulaci kvalifikace tak uspěly rudé vozy z Maranella. O post nejlepšího ze zbytku světa se prali Alonso, Hülkenberg a Ocon.
V McLarenu to vře, na Alonsových výkonech to ale není poznat
Když časomíra ukazovala půl hodiny do konce tréninku, pyšnil se nejrychlejším časem Vettel. Za ním se seřadili Hamilton (+0,2), Bottas (+0,4), Räikkönen (+0,5), Ricciardo (+0,9) a Alonso (+1,8). Na chvostu se nepotácely williamsy, ale obě tora rossa.
V dlouhých úsecích se špička pohybovala v rozmezí 1:33 až 1:34, s čerstvým obutím i pod 1:32. Při porovnání stáří pneumatik se nicméně zdálo, že mírně navrch má Ferrari.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:27,552 | 36 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:27,739 | + 0.187 | 32 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:27,909 | + 0.357 | 30 |
4. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:28,045 | + 0.493 | 34 |
5. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:28,408 | + 0.856 | 31 |
6. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:29,306 | + 1.754 | 31 |
7. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:29,354 | + 1.802 | 35 |
8. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:29,467 | + 1.915 | 33 |
9. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:29,522 | + 1.970 | 32 |
10. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:29,557 | + 2.005 | 30 |
11. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:29,563 | + 2.011 | 36 |
12. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:29,617 | + 2.065 | 33 |
13. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:29,831 | + 2.279 | 16 |
14. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:30,046 | + 2.494 | 32 |
15. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:30,069 | + 2.517 | 34 |
16. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:30,103 | + 2.551 | 36 |
17. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:30,121 | + 2.569 | 31 |
18. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:30,404 | + 2.852 | 36 |
19. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 2 |