Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari Silverstone vůbec nepřekvapil

Ferrari Silverstone vůbec nepřekvapil

Nezvládnutá strategie pouze prohloubila beznaděj.

Ferrari minulý týden ve Velké Británii nevyšlo prakticky nic. Vůz neměl rychlost, strategie mohla být odvážnější a výjezd zpomalovacího vozidla v nevhodnou chvíli byl pak třešničkou na dortu. Charles Leclerc safetycaru využil k výměně pneumatik, nicméně byla to už jeho druhá zastávka v boxech, zatímco většina soupeřů závod v pohodě zvládla s jednou zastávkou. Ferrari, na rozdíl od například McLarenu, moc nesvědčí rychlé zatáčky, takže s pátým místem by Leclerc nejspíše byl spokojen, a ještě vyzkoušel časný undercut, na který však před ním jedoucí George Russell nezareagoval. Leclerc vypadl z bodované desítky a velmi brzy začal poškozovat svou druhou sadu. Nakonec byl v cíli devátý, necelou vteřinu před týmovým kolegou.

Když nemáte rychlost, tak nemáte možnosti reagovat na novou situaci a vypadá to jako smůla. Načasování safetycaru pro nás nebylo zrovna nejlepší, jiní na něm vydělali, ale nejvíce rozhodující beztak byla rychlost, která nebyla dobrá. Pneumatiky nám degradovaly rychleji než ostatním kolem nás. Mercedes a McLaren prostě byly rychlejší,“ přiznal monacký závodník. „Předem jsme věděli, že Silverstone nám nebude sedět, protože má spoustu rychlých zatáček, které jsou pro nás nejhorší částí okruhů.

Carlos Sainz mezi důležité faktory zařadil také silné poryvy větru.

"Velmi větrno, velmi nervózní vůz, velmi těžké být za takových podmínek konzistentní," řekl Španěl.

S devátým a desátým místem nemůžeme být spokojeni, ale musíme se podívat na celý víkend, ne jenom na závod,“ vysvětluje Frédéric Vasseur. „V pátek jsme neměli pořádný dlouhý stint, pouze stint na měkké směsi, protože Charlesův vůz stál v garáži. A hodně nás strašila rychlá degradace pneumatik. Možná vzpomínky na první závody sezony nás dovedly k tomu, že jsme teď byli při manažování pneumatik příliš opatrní. A safetycar byl pro nás špatně načasovaný, ale to se stává, to neovlivníme. Musíme myslet na to, co ovlivníme. A podle mě jsme mohli být podstatně odvážnější.

Ferrari ví o svém problému s rychlými zatáčkami, ale ještě nemá neřešení. Foto: Ferrari

Zdroj: RaceFans, f1i, úvodní foto: Ferrari