Generálka byla Hamiltonovou záležitostí
VC Velké Británie – 3. trénink
Jako největší favorit nastoupí do dnešní kvalifikace v Silverstone Hamilton. Jeho úhlavního soupeře Vettela zbrzdily zdravotní problémy.
Podmínky panovaly doslova ideální – obloha téměř bez mráčků, slabý větřík, teplota vzduchu 23 a asfaltu 39 stupňů.
McLaren počátek seance zasvětil aerodynamickým měřením. Ostatním se do instalačních kol moc nechtělo. Během nich nebyl Verstappen, dohánějící páteční manko, spokojen s funkčností převodovky. Zpětně byl ubezpečen, že jen špatně zařadil.
Plných dvanáct minut uběhlo, než jsme se dočkali relevantního času v Räikkönenově podání – 1:27,9. Vettel za ním zaostal o tři, Verstappen o třináct desetin sekundy.
Sotva se trénink dostal trochu do obrátek, byl přerušen. Hartley těžce havaroval v zatáčce Brooklands. Rádiem ohlásil, že je v pořádku. Nehodu podle něj způsobil prasklý závěs kola. Po vyproštění byl Novozélanďan převezen na rutinní prohlídku do zdravotního centra na okruhu. Z auta toho moc nezbylo, Hartleyho účast v kvalifikaci je tak velmi nejistá.
Nechtěná přestávka trvala jedenáct minut. Po ní se Hamilton na nových měkkých gumách pokusil sesadit z trůnu Räikkönena, chyběla mu ale desetinka. V boxech Toro Rosso bránili mechanici televizním kameramanům v pohledu na Gaslyho auto. Francouz nejezdil a zjevně čekal na to, jak dopadne zkoumání příčiny karambolu jeho kolegy.
Na druhý pokus dosáhl Hamilton výkonu 1:27,4 a dostal se do čela. Před red bully na páté místo se překvapivě posunul Leclerc. Po 40 minutách vedl Hamilton před Räikkönenem (+0,2), Vettelem (+0,4), Bottasem (+0,7), Leclerkem (+1,3), Verstappenem (+1,6) a Ricciardem (+1,7).
Z dvojice Ferrari byl tentokrát rychlejší Kimi Räikkönen
Následovalo poslední přezouvání na čerstvé softy a finální simulace kvalifikace. Räikkönen se zlepšil na 1:27,2, Bottas na něj ztrácel dvě desetiny. Iceman se namlsal a záhy se proboural pod 1:27. Stopky se zastavily na 1:26,8. Ani to ale nestačilo na Hamiltona, který zaznamenal 1:26,7.
Vettel si stěžoval na bolesti šíje a k výměně už nezajel. Verstappen se dočasně dokonce propadl na osmou příčku, před ním figurovali Leclerc a Magnussen. „Možná vezou méně benzinu, ale vozy s motory Ferrari jsou fakt rychlá,“ uznal šéf Red Bullu Christian Horner.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:26,722 | 15 | |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:26,815 | + 0.093 | 14 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:27,364 | + 0.642 | 17 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:27,851 | + 1.129 | 8 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:28,012 | + 1.290 | 22 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:28,018 | + 1.296 | 15 |
7. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:28,146 | + 1.424 | 18 |
8. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:28,418 | + 1.696 | 16 |
9. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:28,554 | + 1.832 | 18 |
10. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:28,814 | + 2.092 | 17 |
11. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:28,917 | + 2.195 | 14 |
12. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:29,066 | + 2.344 | 15 |
13. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:29,070 | + 2.348 | 17 |
14. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:29,094 | + 2.372 | 12 |
15. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:29,133 | + 2.411 | 15 |
16. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:29,829 | + 3.107 | 13 |
17. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:29,984 | + 3.262 | 17 |
18. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:30,004 | + 3.282 | 17 |
19. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:30,050 | + 3.328 | 4 |
20. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 3 |