Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton těsně, ale přece

Hamilton těsně, ale přece

VC Velké Británie – kvalifikace

Nejlepší výchozí pozici do VC Velké Británie bude mít Hamilton. Vettel mu sice mocně šlapal na paty, nakonec se ale porazil sám.

Povětrnostní podmínky zůstávaly i nadále příznivé. Rtuť v teploměru vyšplhala už na 25 stupňů, asfalt se ohřál na 51 stupňů.

V mezičase od třetího tréninku vyhledal Vettel pomoc fyzioterapeuta. Měl mu pomoci od bolestí v krční partii.

Do kvalifikace nenastoupil Hartley. Jeho vůz nebylo možné po těžké nehodě tak rychle opravit. Pilot Toro Rosso, jenž je zdravotně v pořádku, tak do zítřejšího závodu odstartuje buď z posledního stání na roštu, nebo z boxové uličky.

Jeho týmový kolega Gasly byl mezi prvními na trati v úvodní části, od počátku však hlásil silné vibrace vozu. Ještě hůře dopadl Stroll, který havaroval. Kanaďan ztratil v zatáčce Brooklands kontrolu nad autem a vletěl do bariéry. Kvalifikace byla na čtyři minuty přerušena.

Räikkönen zkusil štěstí na středních gumách, přesto zajel slušných 1:27,6. Sirotkin se ocitl v kačírku, dostal se ale z něj vlastními silami. Současně se dozvěděl, že je vyšetřován, protože po vyvěšení červených praporků okamžitě nezamířil do boxů. Dodatečně bylo oznámeno, že za nezdary williamsů stálo chybně fungující zařízení DRS.

 

Haasy byly znovu nejlepší ze "zbytku světa"

 

Do čela šel na měkkých pneumatikách Vettel s 1:26,6. O pár desetin porážel mercedesy, které ovšem měly o stupeň tvrdší obutí. Protože Stroll byl už mimo hru, hrozil vyhazov jen třem jezdcům. Nejvíce se ho museli obávat Sirotkin, Vandoorne a kupodivu i Sainz. Všichni ho také nakonec dostali, což zejména u Renaultu přijali s protáhlými obličeji. Španěl se hájil tím, že mu v rozhodujícím okamžiku zkřížil cestu Magnussen.

Druhý díl bývá dějištěm různých taktických pneumatikových hrátek. Tentokrát to neplatilo, všichni vsadili na měkkou jistotu. Hamilton si pospíšil, pokus ale po chybě přerušil a šel na to znova. Mezitím Vettel zaznamenal 1:26,4, Bottas byl horší jen o čtyři setiny. Oba trumfnul s 1:26,3 repetent Hamilton. Red bully znovu představovaly „třetí sílu“, do první desítky se tlačily haasy a fenomén Leclerc. O desátou příčku zápolili Ocon a Hülkenberg. Šťastnější byl nakonec závodník Force Indie. Kromě Hülkenberga do dalších bojů nepostoupili Pérez, Alonso, Gasly a Ericsson.

O pole position se i nadále ucházeli Hamilton, Vettel, Bottas, Räikkönen, Verstappen, Ricciardo, Grosjean, Magnussen, Leclerc a Ocon. Chyběl tedy zástupce Renaultu.

 

Takový kousíček chyběl, jakoby Maurizio Arrivabene ukazoval Sebastianu Vettelovi

 

Finálové drama rozehrál Räikkönen časem 1:26,3. Hamilton z něj promptně ubral tři desetiny, jenže Vettel byl ještě o 57 tisícin sekundy rychlejší! Na třetí příčku před Räikkönena se zařadil Bottas (1:26,2). Zpovzdáli vše sledovali Verstappen (1:26,6) a s DRS se trápící Ricciardo (1:27,1).

Do rozhodujícího střetu šly mercedesy dříve než ferrari. Kolo rozjely ve velkém stylu, Hamilton byl ve druhém sektoru absolutně nejrychlejší. V cíli měl čtyři setiny k dobru na Vettela, kterého v prvním úseku potkal nepříjemný lapsus. Když se po slibném začátku nezadařilo ani Räikkönenovi, mohl se Hamilton radovat ze 76. postavení v čele startu během kariéry ve F1.

Aktuální výtečnou formu znovu potvrdily vozy týmu Haas, Leclerc nakonec předčil Ocona.

 

p. jezdec tým motor Q1 Q2 Q3 kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:26,818 1:26,256 1:25,892 16
2. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:26,585 1:26,372 1:25,936 16
3. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:27,549 1:26,483 1:25,990 16
4. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:27,025 1:26,413 1:26,217 15
5. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:27,309 1:27,013 1:26,602 14
6. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:27,979 1:27,369 1:27,099 14
7. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:28,143 1:27,730 1:27,244 19
8. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:28,086 1:27,522 1:27,455 20
9. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:27,962 1:27,790 1:27,879 19
10. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:28,279 1:27,843 1:28,194 20
11. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:28,017 1:27,901   12
12. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:28,210 1:27,928   14
13. Fernando Alonso McLaren Renault 1:28,187 1:28,139   12
14. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:28,399 1:28,343   15
15. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:28,249 1:28,391   16
16. Carlos Sainz Renault Renault 1:28,456     8
17. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:29,096     9
18. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:29,252     7
  Lance Stroll Williams Mercedes       2