Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Býci by si přáli ještě větší horko

 Býci by si přáli ještě větší horko

Red Bull: V rychlosti na jedno kolo zaostává, ale…

Kdyby sázkové kanceláře vypisovaly kurz na to, který tým obsadí třetí startovní řadu, na Red Bull by musel být poměr asi tak jedna ku tisíci. Sobota nepřinesla žádné překvapení, dva špičkové týmy s výkonnějšími motory byly daleko vpředu a střed pole daleko vzadu, ačkoliv porucha DRS na voze Daniela Ricciarda (6. místo) téměř dala šanci pilotům Haasu.

"Pouze se ukázalo, že nyní je Silverstone okruhem, kde o všem rozhodují koňské síly," povzdechl si Ricciardo. "Několik zatáček se teď prostě jede na plný plyn. Jednotka, dvojka, devítka… to dnes už ani nejsou zatáčky, proto záleží hlavně na výkonu motoru. Bylo frustrující předem vědět, že budeme ztrácet na rovinkách, a pak ještě přijít o DRS. Už včera jsme věděli, že nemáme velkou šanci dostat se výš než do třetí řady, takže jsme vůz nastavili nekompromisně ve prospěch dobrého závodního tempa. Doufám, že bude ještě tepleji a rozhodujícím faktorem se stanou pneumatiky. Kdyby to bylo na mně, fanoušci by zítra potřebovali ochranný faktor 75, pokud něco takového vůbec existuje…

Ricciardo jezdil s nastavením na závod a extrémní vedro

Současné větší a širší vozy, než se používaly před dvěma lety, mají více aerodynamického přítlaku. Proto se již nebrzdí v místech, kde se dříve muselo, nebo kde se tomu vyhnuli pouze nejlepší. Samozřejmě, musí se jezdit s nastavením na vysoký přítlak i za cenu vysokého odporu, proto motory dostávají zabrat více než obvykle. V rychlých zatáčkách ale trpí také pneumatiky, a pokud se to zítra zkombinuje s extrémně vysokými teplotami trati a vzduchu, tak možná vyhraje ten, kdo k nim bude nejjemnější.

"S kvalifikací jsem vlastně velmi spokojený, jenže když na rovinkách ztrácíte sekundu na kolo, tak si neděláte velké naděje. Tato trať nám z roku na rok sedí méně a méně, což je velká škoda. Nakonec jsme zaostali o osm desetin, ale se svým výkonem můžeme být spokojeni, protože vůz je velmi dobrý. Nechci mluvit o lítosti, ale přál bych si mít více koňských sil," shrnul svou nemastnou, neslanou kvalifikaci Max Verstappen (5. místo).