Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Další nadvláda Mercedesu a Paffettovo třetí vítězství

Další nadvláda Mercedesu a Paffettovo třetí vítězství

Zandvoort – 1. závod

Vypadalo to až podezřele jednoduše. Mercedes si rezervoval první dvě startovní řady, soupeře držel celý závod na uzdě a nepustil je na stupně vítězů. Na čele kvarteta stříbrných šípů si v Zandvoortu pro třetí letošní vítězství dojel Angličan Paffett.

Očekávaná bratrovražedná bitva vedoucího muže šampionátu a navrátilce Wehrleina, jenž se chystal napravit křivdu z kvalifikace , se naplnila pouze částečně. Wehrlein se svého staršího kolegy, jenž si po startu ubránil vedení, držel a nedovolil mu poodjet.

Zpackaná zastávka v boxech jej však posunula daleko za Paffetta i za ním jedoucího Di Restu. V závěrečných minutách pak mistr ze sezony 2015 klesl ještě o jednu příčku, když jej v tlačenici po restartu závodu drze předjel Auer.

Na začátku řetězce událostí, které souboji o třetí místo předcházely, stála Müllerova nehoda z 19. kola. Švýcarovo audi se po defektu přední pneumatiky stalo neovladatelným a kvůli vyproštění havarovaného vozu z bariéry druhé zatáčky musel na trať safety car.

Müllerova epizoda nabourala plány tou dobou vedoucímu Rastovi, který jako jediný neabsolvoval povinnou zastávku v boxech. Audi připravilo úřadujícímu mistrovi riskantní strategii, která ovšem zásahem safety caru nevyšla.

Po restartu sice Rast dál popíral zákonitosti závodu (i na starých pneumatikách se dokázal všem odpoutat a dál kroužit v čele), v závěru však už musel do boxů a propadl se na samotný konec výsledkové listiny.

Ačkoliv to Rastovi nevyšlo, mohlo být Audi spokojeno s rychlostí, se kterou se jeho vozy  proplétaly tratí v přímořškých dunách. Ostatně domácí hrdina Frijns dojel do cíle pátý, nejlepší za vozy Mercedesu. BMW škončilo hned za ním – šesté místo patřilo Glockovi, dalšímu v šampionátu vysoce postavenému veteránovi.

 

 

Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):

p. Jezdec Značka Tým Čas Odstup Kol
1. Gary PAFFETT Mercedes-AMG HWA  57:29.724    34
2. Paul di RESTA Mercedes-AMG HWA  57:31.146  +1.422  34
3. Lucas AUER Mercedes-AMG HWA  57:31.589  +1.865  34
4. Pascal WEHRLEIN Mercedes-AMG HWA  57:32.014  +2.290  34
5. Robin FRIJNS Audi Abt Sportsline  57:32.421  +2.697  34
6. Timo GLOCK BMW RMG  57:33.846  +4.122  34
7. Marco WITTMANN BMW RMG  57:36.587  +6.863  34
8. Augusto FARFUS BMW RMG  57:36.925  +7.201  34
9. Joel ERIKSSON BMW RBM  57:37.591  +7.867  34
10. Jamie GREEN Audi Rosberg  57:38.272  +8.548  34
11. Loïc DUVAL Audi Phoenix  57:38.609  +8.885  34
12. Bruno SPENGLER BMW RBM  57:39.823  +10.099  34
13. Edoardo MORTARA Mercedes-AMG HWA  57:40.182  +10.458  34
14. Philipp ENG BMW RBM  57:40.511  +10.787  34
15. Mike ROCKENFELLER Audi Phoenix  57:41.168  +11.444  34
16. Daniel JUNCADELLA Mercedes-AMG HWA  57:41.642  +11.918  34
17. René RAST Audi Rosberg  58:09.262  +39.538  34
- Nico MÜLLER Audi Abt Sportsline  28:38.908    18


Průběžné pořadí po devíti odjetých závodech: 1. Paffett 127, 2. Di Resta 106, 3. Glock 100, 4. Wittmann 98, 5. Mortara 93, 6. Auer 87, 7. Wehrlein 57, 8. Eng 53, 9. Spengler 43, 10. Rockenfeller 34...