Alonsovi nechybí starý Hockenheimring
Přestavba měla své důvody
Fernando Alonso a Kimi Räikkönen jsou již jedinými aktivními jezdci F1, kteří závodili na "starém" Hockenheimringu. Německý okruh měl dvanáctikilometrovou i sedmikilometrovou verzi bez sekce Stadion a bez šikan, ale F1 začala závodit až na verzi představené v roce 1965. Trať měla výjimečný charakter s pomalým Stadionem, kde byly umístěny tribuny, a nesmírně dlouhými rovinkami v lese, oddělenými třemi zatáčkami, později pomalými šikanami. V roce 2002 ale došlo k ráznému odstřižení lesní části, čímž se z Hockenheimu stal pomalý okruh. Alonso nepatří k těm, kterým je to líto.
"Závodní tratě se neustále mění. Přišla nová generace okruhů jako Bahrajn a Abú Zabí a další a máme městské trati jako například v Baku. Tradiční okruhy se mezitím upravují, například Parabolika v Monze dostala asfaltovou výjezdovou zónu. A vždy, když se něco změní, tak se objeví hlasy preferující "starou školu", třeba starý Hockenheim," řekl dvojnásobný mistr světa.
"Ale já si myslím, že když se dělají změny, tak vždy z nějakého důvodu. Kvůli bezpečnosti, nebo kvůli tomu, aby byl okruh více jako stadion a fanoušci viděli jeho větší část. Pokud se to udělá z nějakého dobrého důvodu, tak bychom to měli brát tak, jak to je. Měl jsem rád starý Hockenheim a mám rád i ten nový. A pokud je pro diváky lepší tento, tak rád udělám kompromis."
V souvislosti s rozhodnutím zkrátit trať se mluví o nátlaku ochránců přírody, ale také o problémech s kilometry tratě v lese. V roce 2000 vyhrál Rubens Barrichello mokrý závod po startu z 18. místa, takže televizní diváci mohli být spokojeni. Jenže ti na tribunách žádnou velkou show neviděli, jelikož se předjíždělo zásadně v lese. Starý Hockenheimring neměla ráda ani velká část jezdců, hlavně ti, kteří kariéru strávili ve vozech se slabšími motory. Ale pro starší diváky mají následující fotografie přesto postapokalyptický nádech…