Land Motorsport nejlepší v první čtvrtině
24 h Spa po šesti hodinách závodu
Včera odpoledne odstartoval na okruhu v belgickém Spa-Francorchampsu jubilejní 70. ročník závodu v délce 24 hodin.
Rošt byl seřazen kromě první dvacítky podle výsledků čtvrteční kvalifikace (Zde). Dvě desítky nejrychlejších jezdců se utkalo v pátečním superpole, jehož výsledky byly dodatečně upraveny. Aktualizované pořadí naleznete (Zde).
Martin (č. 62, R-Motorsport, Aston Martin) zaváhal na startu, takže jej bez větších potíží překonal Rast (č. 2, Belgian Audi). Ke změně pořadí došlo po nezvykle brzkém uskutečnění zastávek obou rivalů. Mechanici švýcarského týmu (čas v uličce 1:52,094) dokázali překonat vyhlášené kolegy z belgické stáje (1:53,307) a odbavit vůz rychleji.
K prvnímu vyhlášení „plné žluté“ a pozdějšímu výjezdu bezpečnostního vozu došlo necelé dvě hodiny od startu závodu po nehodě Giaquea (AM č. 89, Akka-ASP, Mercedes-AMG) v Raidillonu. Situace využila drtivá většina pole k provedení potřebných zastávek.
Pořadím na dalších příčkách začaly míchat potíže některých jezdců. Aljošina (č. 72, SMP, Ferrari) srazil z páté příčky defekt pneumatiky po předchozím kontaktu se Stolzem (č. 4, Black Falcon, Mercedes-AMG).
Nedlouho po další neutralizaci po havárii vozu týmu Oman Racing ( č. 97) spolu kolidovali v Chicane Caldarelli (č. 63, Grasser, Lamborghini) a Barnicoat (č. 58, Garage 59, McLaren). Kromě delší opravy (14:21,567 vs. 8:44,780) byl Caldarelli potrestán průjezdem boxy.
Do popředí se začalo prosazovat z desáté příčky startující bentley týmu M-Sport, které se počínaje třetí hodinou usadilo v čele. Z přídělu prvních bodů se v rozhodující chvíli radovali v německém týmu Land Motorsport.
V závodě již nepokračuje jeden z vozů týmu Belgian Audi Club poté, co ho po ztrátě kola Leonard nedokázal dovézt do boxů.
Celkové hodnocení po šesti hodinách
p. | p. | posádka | tým | vůz | body |
---|---|---|---|---|---|
1.
|
K.Van der Linde/S.Van der Linde/J.Schmidt | Land MS |
Audi
|
12
|
|
2.
|
R.Collard/M.Wittmann/J.Krohn | Rowe Racing |
BMW
|
9
|
|
3.
|
V.Abril/A.Soucek/M.Soulet | M-Sport |
Bentley*
|
7
|
|
4.
|
T.Blomquist/C.Krognes/P.Eng | Walkenhorst |
BMW
|
6
|
|
5.
|
Y.Buurman/L.Stolz/M.Engel | Black Falcon |
Mercedes
|
5
|
|
6.
|
R.Rast/N.Műller/R.Frijns | Belgian Audi |
Audi
|
4
|
|
7.
|
A.Sims/J.Klingmann/N.Catsburg | Rowe Racing |
BMW
|
3
|
|
8.
|
C.Buncombe/N.Leventis/L.Williamson/D.Fumanelli | Strakka |
Mercedes
|
2
|
|
9.
|
M.Parry/A.Buncombe/L.Ordonez | Team RJN |
Nissan
|
1
|
Poznámka: v této klasifikaci mohou být zahrnuti i účastníci nižších tříd
V doplňkovém hodnocení hlavní třídy, v Silver Cupu, bojují o vedení dvě lamborghini. Úspěšnější je zatím posádka týmu Ombra (č. 12, Ling/Frassinetti/Monti/Rizzoli) před sestavou stáje Barwell (č. 78, Beretta/Breukers/Kodric/Mitchell). Na třetím místě je jaguar týmu Emila Freye (č. 54, Fontana/Zaugg/Grenier).
PRO-AM
p. | posádka | tým | vůz | body |
---|---|---|---|---|
1.
|
C.Buncombe/N.Leventis/L.Williamson/D.Fumanelli | Strakka |
Mercedes
|
12
|
2.
|
D.Keilwitz/A.Mattschull/R.Salikhov/D.Perel | Rinaldi |
Ferrari
|
9
|
3.
|
K.Habul/B.Schneider/T.Jäger/M.Konrad | Sun Energy HTP |
Mercedes
|
7
|
4.
|
T.Pappas/J.Bleekemolen/M.Lieb/M.Miller | Black Swan |
Porsche
|
6
|
5.
|
D.Cameron/L.Bontempelli/A.Scott/M.Griffin | AF Corse |
Ferrari
|
5
|
6.
|
R.Patrese/L.Depailler/E.Guerrieri/B.Baguette | Honda Racing |
Honda
|
4
|
7.
|
N.Hommerson/L.Machiels/M.Cioci/A.Bertolini | AF Corse |
Ferrari
|
3
|
8.
|
J.Perez/G.Giraudi/L.Spinelli/G.Altoe | Antonelli MS |
Lamborghini
|
2
|
9.
|
K.Lendoudis/S.Al Faisal/R.Aguas/T.O-Cole | Black Falcon |
Mercedes
|
1
|
Ve třídě amatérů patří první dvě příčky opět značce Lamborghini. Úspěšnější je sestava týmu Barwell (č. 77, Amstutz/Machitski/Abra/Kulaja) před týmem Target (č. 9, Di Folco/Constantini/Delhez/Debs). Na třetí příčce je ferrari týmu Rinaldi (č. 488, Sultanov/Yoon/Boulle/Ehret ).
V kategorii Group National vede s přehledem lamborghini týmu GDL (č. 67) před porsche Speedloveru (č. 70).