Jezdci jsou vůči dvěma závodům za víkend skeptičtí
Reforma je potřebná v jiných oblastech
Formule 1 prošla během své téměř sedmdesátileté historie nesčetnými proměnami, jedno ale zůstává stálé. Každá velká cena sestává pouze z jediné bodované jízdy. Ani její délka neprošla nějakou zásadní změnou a pohybuje se stále kolem 300 kilometrů.
Nyní ale Liberty Media koketuje s myšlenkou, přejít v rámci velké reformy šampionátu v roce 2021 na model se dvěma kratšími závody během víkendu. Rošt druhého by navíc byl sestaven podle obráceného pořadí úvodního klání.
V nižších sériích to je běžná věc. „Už jsem se s tím v kariéře setkal,“ podotýká Daniel Ricciardo. „Je to docela prima, ale formule 1 je něco jiného. Tady bych byl opatrný.“
Ani ostatní jezdci právě neplanou nadšením změnit zavedené pořádky. „Nechápu, proč by se mělo hýbat právě s tímto,“ zlobí se Sebastian Vettel. „Tento formát tu je už spoustu let a jsou pro to dobré důvody. Zastírat nudnost závodů tím, že je zkrátím, to je jen takové lakování na růžovo. Sprinty jsou úplně jinou disciplínou.“
Kromě toho je exmistr světa velkým zastáncem návratu ke klasickým dvanáctiválcům. „Baterie je potřebná pouze pro nastartování, jinak nemá v autě co dělat,“ tvrdí.
Také jeho krajan Nico Hülkenberg vidí priority jinde: „Všichni chceme více napětí, soubojů kolo na kolo a předjíždění. Ale pro to je nutné upravit aerodynamiku vozů, ne kilometráž.“
Sergio Pérez zase otevřel jemu v poslední době velmi blízké téma, totiž finance. „Hovoříme o dvoutřídní společnosti, špičce a středu pole. Je potřeba, aby se tyto rozdíly co nejvíce smazaly, aby každý měl šanci na vítězství nebo alespoň pódiové umístění,“ vyzývá. Podle Mexičana k tomu vede jediná cesta – přerozdělení příjmů ve prospěch menších stájí.