Formule Superfund se v Brně nepojede
Start ambiciózního projektu byl odložen.
Nástupce evropské série F3000 Formule Superfund začne svou první sezonu se zpožděním. Vedení série nechce uspěchat vývoj vozu a na jaře plánuje intenzivní testování. Rozhodnutí prodloužit vývojový program souvisí s prosincovou nehodou prototypu při testech v Estorilu, která celý projekt výrazně zpomalila.
Historicky první závod Formule Superfund měl hostit 1. května Masarykův okruh. Původní rozpis sezóny však nebude možné dodržet. Vedení seriálu si chce být jisté maximální kvalitou monopostu a i přes značné zdržení hodlá dovézt celý projekt ke zdárnému konci. "Zatím se nám nepodařilo uspokojit naše přísné technické požadavky a nejsme ještě připraveni vůz předat," prohlásil šéf vývojového týmu Martin Schneider. S odložením startu letošního ročníku souhlasí i patron série Niky Lauda, který se stal kmotrem nového prototypu.
Formule Superfund má být mostem mezi F3000 a formulí 1, čemuž odpovídá i specifikace vozu. Monopost s označením SF-01 je poháněn čtyřlitrovým desetiválcem, který vozu dává přes 650 koňských sil. Je vybaven poloautomatickou převodovkou a jeho uhlíkový monokok splňuje bezpečnostní kritéria formule 1 roku 2004. Na rozdíl od královny motosportu však jezdci nebudou mít k dispozici elektronické pomůcky jako je kontrola trakce nebo tzv. launch controll.
Koncem loňského roku se v rámci úvodního testování prototyp objevil i na brněnském okruhu. Za volantem byla hvězda závodů FIA GT a bývalý pilot F1 Karl Wendlinger, který se na projektu podílí jako hlavní testovací jezdec. Do kokpitu nového vozu usedli i Alexandre Premat, Timo Glock či Bas Leinders a všichni byli jeho jízdními vlastnostmi a výkonem nadšeni.
Formule Superfund má smělý cíl - maximální možný výkon při co nejnižších nákladech a bude zřejmě velkou konkurencí závodům GP 2. Atraktivita vozů a fakt, že se jedná o samostatný podnik a ne pouze o doprovodný závod víkendového programu F1, už přesvědčili i některé renomované týmy (jako např. Astromega) ke vstupu do této série.