Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault podcenil své motorové soupeře

Renault podcenil své motorové soupeře

Přesto je proti příchodu nové generace pohonných jednotek

Pamatujete si, jak Cyril Abiteboul loni tvrdil, že během této sezony bude motor Renaultu stejně dobrý jako Mercedesu, tedy ten nejlepší v poli? To už neplatí a šéf týmu Renault otevřeně přiznává, že podcenil své soupeře, jmenovitě Ferrari, kterému se povedlo udělat nečekaný výkonnostní skok.

"Myslím, že jsme podcenili potenciál současných motorových pravidel, dalo by se říci," uvedl. "Řídíme se jimi už čtvrtý rok a po nich byste už čekali, že vývojová křivka bude téměř horizontální. U Mercedesu se to víceméně potvrdilo, jenže, aniž bych chtěl otevírat jinou debatu (o legálnosti motorů z Maranella), zlepšení Ferrari nás ohromilo. Je to důkaz, čeho se ještě dá dosáhnout. Nemysleli jsme si to, ale je to tak. I my teď potřebujeme větší kroky, více riskovat, ale pouze do určité míry, protože si nemůžeme dovolit přijít s nespolehlivým produktem."

Abiteboul také potvrdil, že Renault je ve skupině výrobců pohonných jednotek, která FIA a FOM tlačí k upuštění od plánů na novou generaci pohonných jednotek, jež se mají začít používat po roce 2020.

"Pokud máme mít v roce 2021 úplně jiný motor, tak čas se už neúprosně krátí. Letní přestávka by měla být červenou čárou. Není přitom tajemstvím, že dva hlavní důvody ke změně byly možnost vstupu nového výrobce a situace Red Bullu. Red Bull Racing a Toro Rosso masivně tlačily na změny, protože bylo jasné, že nezávisle na nás musejí myslet na svou vlastní situaci.

Jenže teď  Red Bull bude mít Hondu jako svého motorového partnera a nezdá se, že by se hlásil někdo nový. Takže potřeba radikální změny je podstatně menší," prohlásil Abiteboul.

Renault mrzela hlavně ztráta MGU-H, systému rekuperace energie, který ho v uplynulých letech stál mnoho odstoupení ze závodů, ale který už dostává pod kontrolu. V budoucnosti může navíc získané vědomosti aplikovat do svých silničních automobilů.