Horner vysvětluje pozadí "multi-21"
Na vině prý byla událost o pár měsíců starší
"Multi-21" si pamatujeme jako interní kauzu Red Bullu z března roku 2013. V závěrečné fázi Velké ceny Malajsie, druhého závodu sezony, měl tento tým dva vozy na prvních dvou místech a jejich jezdcům dal pokyn multi-21, kód pro držení pozic. To znamenalo, že Mark Webber (ve voze s číslem 2) by závod dojel v pohodovém tempu před Sebastianem Vettelem (úřadujícím šampionem ve voze s číslem 1). Vettel však využil výhodu čerstvějších pneumatik a po tvrdém souboji (a pár výčitkách, které si vyslechl z týmové vysílačky) oslavoval vítězství. Webber z týmu i z F1 odešel na konci sezony.
Šéf týmu Christian Horner tehdy nechtěl před médii rozebírat spory mezi jezdci, po letech ale odhalil, že kořen problému byl o pár měsíců starší.
"Pro Marka bylo těžké smířit se s tím, ale myslím si, že teď, s odstupem času a upřímně… Sebastian byl prostě rychlejší," řekl Horner. "Mark měl možnost udělat cokoliv, aby se jeho útoku ubránil. My, jako tým, jsme chtěli hrát čistou hru, ale když jednou nálož vybuchne, už je to jen horší a horší.
Na nejhorší úroveň jsme se pravděpodobně dostali na konci roku 2012, když Sebastian bojoval o titul s Alonsem a Mark ho v Brazílii (v posledním závodě sezony) po startu téměř natlačil do zdi, kvůli čemuž ztratil pár pozic. Rozhodovalo se o mistru světa a jeho vůz byl v důsledku toho později (v 1. kole) roztočený Brunem Sennou (a propadl se na chvost pole). Sebastian se na něj za to strašně zlobil.
Malajsie byla pokračováním této události. Mezitím uběhly čtyři, možná pět měsíců, ale jenom jeden závod. Mark byl první a Sebastian za ním jel na nových pneumatikách. Pneumatiky tehdy nic nevydržely, takže jsme od nich chtěli, aby pouze drželi pozice a Sebastian si pomyslel: Jděte s tým do prdele."