Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nejrychlejší Ricciardo, Mercedes zatím vyčkává

Nejrychlejší Ricciardo, Mercedes zatím vyčkává

VC Singapuru – 1. trénink

Možná rozhodující víkend letošní sezony MS začal v pátečním soumraku dvojnásobným triumfem Red Bullu. Pořadí v úvodním tréninku není ovšem zcela reprezentativní, protože Mercedes na rozdíl od svých hlavních konkurentů nepoužil hyperměkké pneumatiky.

Pod zataženou oblohou vystoupila teplota na 32 stupňů, asfalt se zahřál na 45 stupňů.

Odborníci se shodují na tom, že Vettel zde má poslední šanci zabránit Hamiltonovu definitivnímu trháku. „Musí tady vyhrát, o tom není pochyb,“ tvrdí expert televizní stanice Sky Sports Martin Brundle. „Tohle je trať, která mu sedí. Bude doufat, že mezi ferrari a mercedesy se vklíní red bully.

Sotva se na výjezdu z boxové uličky rozsvítila zelená, vyrazilo z ní dvanáct aut. Hülkenberg vyjel s Renaultem, opatřeným některými aerodynamickými vylepšeními.

Jako první se do potíží dostal Stroll, když na výjezdu z první zatáčky chytil smyk. Situaci ale ustál. Nejrychlejší v úvodní fázi byl Räikkönen (1:44,6). Bottas a Verstappen zaostali za ním o pouhou desetinku sekundy.

Postupně se tempo zvyšovalo. Udávaly ho zejména mercedesy, které pilně sbíraly absolvovaná kola. Bottas dosáhl výkonu 1:42,4 a Hamilton 1:42,9. Následovali Vettel, Verstappen, Räikkönen a Ricciardo. Bottasovi utekla záď, dokázal ji ale zkrotit.

Günther Steiner uvedl pro Sky Sports, že Singapur je z pohledu Haasu snad nejhorším okruhem vůbec. I tak doufá v postup do třetí části kvalifikace.

Po půlhodině vedl Hamilton (1:42,0) před Bottasem (+0,1), Ricciardem (+0,4), Verstappenem (+0,8), Vettelem (+1,1) a Pérezem (+1,2). Red bully ovšem měly nasazené měkké pneumatiky, zatímco mercedesy ultraměkké. Přesto Ricciardo dokázal zvládnout kolo za 1:41,8. Výsledek monopostů z Maranella (Räikkönen se usadil až na jedenácté příčce) byl ovlivněn tím, že se na nich zkoušely některé přepracované komponenty.

Pérez byl nucen spasit se v nouzovém výjezdu. Po krátkém zdržení nicméně pokračoval dál. Hamilton se ocitl dokonce dvakrát po sobě v problémech ve druhé zatáčce, kterou nevybral. Bottas se naopak po přezutí na tvrdší směs prosadil na špici časem 1:41,7. Hamilton se ovšem rychle sebral a zaznamenal 1:41,2. Třetí se stále držel Ricciardo (1:47,8).

 

Ferrari zatím překvapivě nestačí Red Bullu

 

Odpověď Ferrari už v plné síle byla pádná. Räikkönen se dostal na 1:40,5 a Vettel dokonce na 1:40,0! Jenže na hyperměkkých gumách, pro které se stáj rozhodla jako první ze silné trojky. Jen díky tomuto obutí také poskočil Sainz na čtvrté místo. Potom po nejměkčí volbě sáhli i rudí býci a vyplatilo se - Ricciardo 1:39,7, Verstappen 1:40,2 (s progresem na 1:39,9). V záchytné zóně se objevili Räikkönen a Bottas, naštěstí znovu bez viditelných následků.

Deset minut před koncem stříbrné šípy stále neukázaly svoji sílu na hyperměkkých pneumatikách. Šéfové týmu dali přednost dlouhým úsekům na měkkých gumách. Hamilton se proto nacházel až na šesté pozici za Hülkenbergem a Bottas na osmé za Sainzem. Úplně na chvostu se potácel Vandoorne s pouhými osmi odjetými koly.

Už už se zdálo, že seance se obejde bez havárie. Jenže v samotném závěru se Leclerc opřel o svodidla a pošramotil si pravé přední kolo.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:39,711   27
2. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:39,912 + 0.201 27
3. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:39,997 + 0.286 23
4. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:40,486 + 0.775 21
5. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:41,105 + 1.394 26
6. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:41,232 + 1.521 28
7. Carlos Sainz Renault Renault 1:41,329 + 1.618 23
8. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:41,429 + 1.718 28
9. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:42,035 + 2.324 24
10. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:42,108 + 2.397 21
11. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:42,408 + 2.697 23
12. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:42,412 + 2.701 25
13. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:42,452 + 2.741 20
14. Fernando Alonso McLaren Renault 1:42,630 + 2.919 23
15. Esteban Ocon Racing Point Mercedes 1:43,177 + 3.466 25
16. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:43,240 + 3.529 25
17. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:43,485 + 3.774 30
18. Lance Stroll Williams Mercedes 1:43,849 + 4.138 30
19. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:44,036 + 4.325 29
20. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:45,160 + 5.449 11