Ferrari jasným favoritem pro kvalifikaci
VC Singapuru – 3. trénink
Ferrari díky Vettelovi sice jednoznačně ovládlo poslední prověrku před noční kvalifikací, nemělo by ale propadat sebeuspokojení. Zatímco se zaměřilo na simulaci kvalifikace, oba největší konkurenti spíše soustředili pozornost na závodní režim.
Počasí se oproti včerejšku příliš nezměnilo. Déšť nehrozil, vzduch měl 29 a povrch dráhy 36 stupňů.
Vettel nastoupil s opraveným vozem po včerejším „polibku“ se zdí. Mechanici kromě jiného vyměnili poškozený chladič. Němec kvůli tomu přišel o značnou část druhého tréninku, zejména neabsolvoval dlouhé úseky.
Trať VC Singapuru za sobotního soumraku
Sotva se začalo a až Gasly hlásil do boxů, že auto táhne doprava. Vypadalo to, že Toro Rosso stále nevyřešilo včerejší problémy s vyvážením monopostu.
Úvodní čas ustanovil Räikkönen. Začal pěkně zostra, protože stopky se u něj zastavily na 1:40,0. Vettel byl rychlejší o čtyři tisíciny sekundy.
Ferrari od počátku kroužila na hyperměkkých pneumatikách. Mercedes naopak vyjel na nejtvrdší dostupné směsi. Nelze se proto divit, že Hamilton zaostal za Vettelem o 2,5 sekundy. Je zajímavé, že stejný rozdíl mezi krajními variantami obutí předpokládalo už předtím Pirelli.
Za této konstelace, kdy red bully dosud neopustily garáž, se na třetím místě usadil Ocon a na čtvrtém Grosjean. Zejména nezaměstnaností ohrožený Francouz překvapoval. Za dominující ferrari se dostal až na vzdálenost 0,9 sekundy. Solidně se drželi Pérez, Alonso a kupodivu také Gasly.
Monoposty Racing Pointu se zdají být v dobré formě
Po půlhodině si Vettel vzal čerstvé hyperměkké gumy a poskočil na 1:38,1. Räikkönen ho napodobil, ale nepřekonal. Verstappen se objevil na trati s měkkou směsí a v porovnání s Vettelem ztrácel bezmála tři sekundy. Hamilton měl v té době na kontě pouhých šest kol a nacházel se až na šestnácté pozici.
Teprve v poslední čtvrtině seance přišel očekávaný útok Mercedesu na hyperměkkých pneumatikách. Ukázal se však být poněkud bezzubým. Obhájce titulu chyboval hned v prvním sektoru a na Vettela mu scházelo sedm desetin. Verstappen mezitím sdělil rádiem, že se nemůže stoprocentně spolehnout na brzdy.
Hamilton následně přitlačil a stáhl dvě desetiny. Půlsekundová díra přesto před kvalifikací nevěstí nic dobrého. Bottas prokazoval plus minus stejnou výkonnost jako jeho kolega.
Hamilton sice na Vettela nestačil, ale mercedesy dokáží překvapit
Zvláštní strategii zvolil Red Bull, který na hyperměkkou směs přezul až v posledních pěti minutách. Po slibném pátku nicméně Verstappen a Ricciardo nestačili ani na mercedesy. A to o dost.
Ze zbytku světa se v nejlepší kondici zatím jeví být Haas a Racing Point. Tradičně kvalitní práci odváděl Alonso, byť si stěžoval na silný provoz.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:38,054 | 19 | |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:38,416 | + 0.362 | 16 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:38,558 | + 0.504 | 14 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:38,603 | + 0.549 | 17 |
5. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:39,186 | + 1.132 | 14 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:39,265 | + 1.211 | 10 |
7. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:39,747 | + 1.693 | 14 |
8. | Esteban Ocon | Racing Point | Mercedes | 1:40,073 | + 2.019 | 14 |
9. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:40,231 | + 2.177 | 14 |
10. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:40,254 | + 2.200 | 10 |
11. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:40,450 | + 2.396 | 17 |
12. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:40,559 | + 2.505 | 13 |
13. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:40,591 | + 2.537 | 14 |
14. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:40,686 | + 2.632 | 16 |
15. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:40,798 | + 2.744 | 15 |
16. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:40,915 | + 2.861 | 20 |
17. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:41,562 | + 3.508 | 18 |
18. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:41,884 | + 3.830 | 19 |
19. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:41,953 | + 3.899 | 18 |
20. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:42,220 | + 4.166 | 18 |