Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton nečekaně vypálil rudým rybník

Hamilton nečekaně vypálil rudým rybník

VC Singapuru - kvalifikace

Všichni čekali, že kvalifikaci vyhraje Vettel. Na své oblíbené dráze zatím držel Hamiltona spolehlivě na distanc. Jenže v rozhodujícím okamžiku bylo všechno jinak.

Oproti třetímu tréninku se ochladilo jen nepatrně. Teploměr ukazoval 29 stupňů, asfalt se zahřál na 33 stupňů. Největší zátěž ale představovala sedmdesátiprocentní vlhkost vzduchu.

Na Vettelově voze se ještě krátce před začátkem horečně pracovalo. Auto mělo demontovanou podlahu, mechanici však všechno stihli včas dokončit.

Do kvalifikace jako první vyrazily oba haasy a saubery. S jedinou výjimkou se nikdo neodvážil obout tvrdší směs. Tou byl Mercedes, který nasadil ultraměkké gumy.

Referenční čas 1:39,8 stanovil Magnussen. Prakticky stejně rychlý byl Leclerc, Ocon se blýskl s 1:38,9. Vzápětí ale šel do čela Räikkönen – 1:38,5. Z něj ho sesadil Ricciardo (1:38,2), zatímco Verstappen se usadil na třetí příčce. Vettelovi vyšel až druhý pokus, jenže pořád byl o desetinku pomalejší než finský kolega. Hamilton se pohyboval na rozmezí první a druhé desítky, což nedávalo velkou šanci zopakovat stejnou strategii i v prostřední části kvalifikace.

Naprosto beznadějná byla situace Williamsu, který je v Singapuru oproti Monze poloviční. Na nejbližší soupeře mu chyběla plná sekunda. Ohroženi byli také Ericsson, Vandoorne a Hartley. Ericssonovi se pak povedlo dobré kolo, takže místo sebe potopil Magnussena. První větší překvapení bylo na světě. Riskující Hamilton postoupil až jako čtrnáctý. Podle Helmuta Marka přetrvávaly u Verstappena problémy s motorem.

Kimi Räikkönen nesehrál v boji o pole position prakticky žádnou roli 

Ve druhé fázi si favorité prohodili role. Mercedes vyjel na hyperměkkých, zatímco Ferrari na ultraměkkých pneumatikách. Brzy jsme měli k dispozici porovnání – Hamilton 1:37,3, Vettel 1:38,8. V té chvíli se ještě nedalo odhadnout, zda Němcův výkon bude stačit. Red bully nadále v pohodě držely krok a Verstappen zajel 1:37,2. Vettel se postupně propadl na desátou příčku, Räikkönen přerušil svůj pokus.

Bylo jasné, že Ferrari jeho záměr nevyšel. Proto i ono přešlo na hyperměkkou směs. S ní Räikkönen těsně překonal Verstappena a paradoxně vytlačil z top ten Vettela. Ten se nenechal rozhodit a navzdory silnému provozu se dostal na uklidňující pátou příčku. Vypadli Alonso, Sainz, Leclerc, Ericsson a Gasly.

O pole position tak usilovali Räikkönen, Verstappen, Bottas, Hamilton, Ricciardo, Vettel, Pérez, na poslední chvíli se zachránivší Grosjean, Hülkenberg a Ocon. Hned první runda jasně ukázala, že Mercedes se nikdy nevyplácí předčasně odepisovat. Hamilton totiž zvládl kolo za neuvěřitelných 1:36,0! Räikkönen na něj ztrácel 1,4 sekundy, Vettel šest desetin. Alespoň se ale dostal před Bottase. To nebylo všechno. Mimo hru nehodlal zůstat Verstappen a probojoval se do provizorní první řady. Jen Ricciardo se zdál být odsunutý na vedlejší kolej. Na sedmé stání na startu si dělal největší zálusk Hülkenberg.

Max Verstappen si vyjel pro zítřejší velkou cenu místo v první řadě na startu 

Rozhodnutí padlo v závěrečných pokusech záhy. Vettel pokazil prostřední sektor a nezlepšil se. Verstappen v něm naopak zaknihoval nejlepší čas, ovšem ani to nestačilo. Hamilton sice také nepředvedl nic mimořádného, určitě ho to ale nermoutilo. Hodně nečekané pole position, v jeho kariéře 79., bylo doma.

„Best of rest“ byl nakonec Pérez. Vzhledem k devátému místu Ocona se Racing Point stal jednoznačným premiantem mezi týmy středu pole.

 

p. jezdec tým motor Q1 Q2 Q3 kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:39,403 1:37,344 1:36,015 17
2. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:38,751 1:37,214 1:36,334 14
3. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:38,218 1:37,876 1:36,628 17
4. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:39,291 1:37,254 1:36,702 20
5. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:38,534 1:37,194 1:36,794 17
6. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:38,153 1:37,406 1:36,996 12
7. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:38,814 1:38,342 1:37,985 19
8. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:38,685 1:38,367 1:38,320 15
9. Esteban Ocon Racing Point Mercedes 1:38,912 1:38,534 1:38,365 20
10. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:38,932 1:38,450 1:38,588 18
11. Fernando Alonso McLaren Renault 1:39,022 1:38,641   12
12. Carlos Sainz Renault Renault 1:39,103 1:38,716   12
13. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:39,206 1:38,747   14
14. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:39,366 1:39,453   14
15. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:39,614 1:39,691   13
16. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:39,644     6
17. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:39,809     8
18. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:39,864     8
19. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:41,263     8
20. Lance Stroll Williams Mercedes 1:41,334     6