Potápí Ferrari druhý senzor FIA?
Motorové kouzlo může být nenávratně pryč
Proč mělo Ferrari tak slabé závody v Singapuru i v Rusku? Auto motor und sport se domnívá, že zná odpověď.
Pohonná jednotka Ferrari byla od začátku sezony v hledáčku konkurence a po pár závodech se jí podívala na zoubek i Mezinárodní automobilová federace. Přesněji, chtěla se podívat. Nějaký čas trvalo, než zaměstnanci FIA vůbec pochopili, jak přibližně novinky v rekuperačních systémech pohonné jednotky z Maranella fungují. Poté byl na "podezřelé" místo umístěn senzor, ale nic se nestalo, Ferrari nadále získávalo na rovinkách alespoň tolik, kolik Mercedes v zatáčkách. V Singapuru i v Soči se ale tento efekt ztratil, čehož si všiml i Cyril Abiteboul.
"Bylo to jasně vidět na datech z GPS," řekl šéf Renaultu o tom, jak červené vozy přišly o mimořádně dobrou akceleraci ze zatáček.
Motorový boss Mercedesu Andy Cowell byl zdrženlivější: "Červený vůz je stále velmi výkonný." To se nedá srovnat s prohlášeními typu: "Ferrari má jasně nejsilnější motor," jaké se k nám donesly v létě.
Německý auto, motor und sport přišel se zprávou, že FIA zjistila, kde je třeba umístit druhý senzor kontrolující dodržování technických pravidel. Zatím jsou to ale vše jen nepotvrzené zprávy a dohady.
"Nemyslím si, že už je čas vynést rozsudek. Počkejme si, jak bude vypadat dalších pár závodů. Pokud bude trend pokračovat, budeme si muset říct: Dobře, evidentně se něco změnilo. Ale teď je ještě příliš brzy," řekl Nico Rosberg pro Sport1.