Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Potápí Ferrari druhý senzor FIA?

 Potápí Ferrari druhý senzor FIA?

Motorové kouzlo může být nenávratně pryč

Proč mělo Ferrari tak slabé závody v Singapuru i v Rusku? Auto motor und sport se domnívá, že zná odpověď.

Pohonná jednotka Ferrari byla od začátku sezony v hledáčku konkurence a po pár závodech se jí podívala na zoubek i Mezinárodní automobilová federace. Přesněji, chtěla se podívat. Nějaký čas trvalo, než zaměstnanci FIA vůbec pochopili, jak přibližně novinky v rekuperačních systémech pohonné jednotky z Maranella fungují. Poté byl na "podezřelé" místo umístěn senzor, ale nic se nestalo, Ferrari nadále získávalo na rovinkách alespoň tolik, kolik Mercedes v zatáčkách. V Singapuru i v Soči se ale tento efekt ztratil, čehož si všiml i Cyril Abiteboul.

"Bylo to jasně vidět na datech z GPS," řekl šéf Renaultu o tom, jak červené vozy přišly o mimořádně dobrou akceleraci ze zatáček.

Motorový boss Mercedesu Andy Cowell byl zdrženlivější: "Červený vůz je stále velmi výkonný." To se nedá srovnat s prohlášeními typu: "Ferrari má jasně nejsilnější motor," jaké se k nám donesly v létě.

Německý auto, motor und sport přišel se zprávou, že FIA ​​zjistila, kde je třeba umístit druhý senzor kontrolující dodržování technických pravidel. Zatím jsou to ale vše jen nepotvrzené zprávy a dohady.

"Nemyslím si, že už je čas vynést rozsudek. Počkejme si, jak bude vypadat dalších pár závodů. Pokud bude trend pokračovat, budeme si muset říct: Dobře, evidentně se něco změnilo. Ale teď je ještě příliš brzy," řekl Nico Rosberg pro Sport1.