Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari nasadí vylepšenou pohonnou jednotku

Ferrari nasadí vylepšenou pohonnou jednotku

A asi nebude jediné.

Velkou cenou Belgie tak trochu skončí jedna éra. Éra navyšování výkonu první generace plně hybridních pohonných jednotek F1. Důležité je, že VC Belgie se pojede 28. srpna a VC Holandska bude v září. Rozhodující je datum 1. září 2022.

Víme, že současná generace pohonných jednotek, která svou pouť začala v roce 2014, se pomalu blíží ke konci svého životního cyklu. Nová generace nastoupí v roce 2026, což je z pohledu fanouška ještě strašně daleko. Z pohledu lidí, kteří se pustí do vývoje nové komplikované hybridní pohonné jednotky pro královnu motorsportu, je však už nejvyšší čas začít. Hlavně proto se letos zamrazuje vývoj současných pohonných jednotek, aby se lidé a vlastně celé továrny mohli soustředit na vývoj nové pohonné jednotky.

Vylepšování výkonu spalovacího motoru bylo stopnuto již na začátku letošní sezony. Čtyři výrobci dostali čas zdokonalit zbytek pohonné jednotky, tedy turbo, hybridní systémy a další, a tím ještě na poslední chvíli navýšit výkon. Kdo tedy ještě má něco v rukávu, musí s tím vyrukovat v Belgii nebo nikdy. Od 1. září už bude povoleno pouze vylepšování spolehlivosti a dalších vlastností pohonné jednotky, ne však výkonu. Do značné míry tím končí závod ve vývoji započatý před rokem 2014 a svědky nového budeme moci být až za tři a půl roku.

Ano, očekáváme zlepšení hybridního systému, které nám bude prospěšné během celé fáze zmrazení. Dali jsme do toho hodně úsilí, ale zase nečekejte zázraky,“ řekl Mattia Binotto, šéf týmu Ferrari. „Upřednostnili jsme zlepšování výkonu před spolehlivostí. Věděli jsme, že poslední termín se blíží a zároveň jsou v platnosti omezení práce s testovacími stolicemi. Kdyby ne, mohli jsme pracovat v obou oblastech současně, ale takhle jsme si museli vybrat.

Asi každý výrobce chce v poslední chvíli ještě vylepšit výkon, ale po tolika letech vývoje se už velké skoky neočekávají. První nové kusy, ještě teplé z výroby, s největší pravděpodobností dostanou přednostně tovární jezdci.

Současnou pohonnou jednotku čeká poslední vylepšení výkonu a za pár let půjde také na podstavec. Foto: Ferrari

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari