Leclerc přišel o motor
Ferrari by od Strolla chtělo odškodné.
Velká cena Maďarska nedopadla pro Ferrari špatně. Carlos Sainz dostane body za třetí nebo čtvrté místo, podle toho, jak dopadne odvolání diskvalifikovaného Sebastiana Vettela. V případě třetího místa budou mít Ferrari a McLaren shodný počet bodů.
Tifosi ale zároveň litují Charlese Leclerka vyřazeného ze závodu neuváženým manévrem Lance Strolla. A další špatná zpráva přišla dnes, když Ferrari zjistilo, že Monačanovu pohonnou jednotku nelze opravit. To znamená, že Leclerc po letní přestávce na okruhu Spa-Francorchamps použije třetí a do konce sezony velmi pravděpodobně i čtvrtou, za kterou už dostane penalizaci.
Již před tímto oznámením se Mattia Binotto vyjádřil, že v padoku bude chtít mluvit o pravidlech odškodnění týmu za škody způsobené jednostranně jezdcem jiného týmu. S myšlenkou přišel po kolizi Maxe Verstappena s Lewisem Hamiltonem jako první šéf týmu Red Bull.
Christian Horner navrhoval výjimky z rozpočtového stropu pro poškozený tým, neboť finanční ztráta šéfa bohatého týmu neštve až tak, jako ho štve skutečnost, že pod rozpočtovým stropem vyrobení nového vozu znamená snížení rozpočtu na vývoj. Šéf Ferrari si však myslí, že týmy by pak o výjimky žádaly neustále a mohlo by se to zneužívat. Navrhuje proto pouze zaplatit odškodné.
"Myslím, že bude pouze dobře, když si o tomto v blízké budoucnosti pomluvím se šéfy ostatních týmů, FIA a F1," nechal se slyšet Mattia Binotto. "Když je vina na straně někoho jiného, tak je to teď, pod stropem, samozřejmě ještě nepříjemnější než v minulosti. Ale zavést výjimky? Nejsem si jist, že to je správné řešení, protože by se to pak těžko hlídalo. Ale měli bychom seriózně zvážit možnost, že když je jeden jezdec shledán vinným, tak jeho tým by měl alespoň proplatit faktury. Jezdci pak budou zodpovědnější."
Vozy F1 nejsou zrovna levné. Foto: Ferrari
Ve Spojeném království byl Hamilton uznán pouze za hlavního viníka nehody, ne jediného. Po Maďarsku by ale Mercedes a Aston Martin museli sáhnout hluboko do kapsy za škody na dvou vozech McLarenu, dvou vozech Red Bullu a jednom Ferrari, plus samozřejmě jejich vlastní náklady na opravu nebo nahrazení vlastních vozů.
"Vím, že někdy může mít malá chyba velké následky," řekl Leclerc. "Jenže tentokrát tomu tak nebylo. Lanca jsem ani neviděl ve svých zpětných zrcátkách, byl pět až šest délek za mnou, takže se jednalo o skutečně beznadějný pokus. Ale takový je život. Sice je to frustrující, ale párkrát za rok můžete mít i takovou smůlu. Doufám, že druhá polovina sezony bude šťastnější."
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari