Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari ještě letos vylepší motor

Ferrari ještě letos vylepší motor

Ochutnávka velkého comebacku?

Ferrari se připravuje na velký comeback mezi špičku F1, který byl fanouškům přislíben na rok 2022. Malou ochutnávku ale mají dostat ještě před koncem tohoto roku. Ferrari si totiž nechalo v rukávu možnost ještě letos vylepšit svůj motor.

Když se mluví o pravidlech omezujících letošní vývoj pohonných jednotek, často se to zjednodušuje na zákaz vývoje motoru během sezony. A loni to tak opravdu bylo, všichni čtyři výrobci si na začátku sezony nechali homologovat novou pohonnou jednotku, kterou používali celý zbytek roku. Letos tak ale učinili pouze Honda, Mercedes a Renault.

Jelikož se v pravidlech ve skutečnosti píše: "... jeden update specifikace mezi koncem předchozí sezony a koncem současné sezony," Ferrari si nechalo homologovat pouze vylepšenou část pohonné jednotky a zbývající díly, na kterých do té doby nepracovalo, ponechalo z roku 2020. A jsou to právě tyto díly, které může ještě letos vylepšit. Odzkouší tak alespoň část pohonné jednotky připravované na rok 2022.

"Ano, vylepšíme některé části pohonné jednotky," řekl Mattia Binotto. "Pouze pro vysvětlení řeknu, že v roce 2021 je dovoleno přijít třeba i se zcela novou pohonnou jednotkou. To znamená, že je dovoleno změnit všechny komponenty, vše od motoru, přes turbo a rekuperační systémy až po baterie a další věci.

My jsme na začátku této sezony nezměnily celou pohonnou jednotku. Některé věci jsou pořád přesně stejné jako loni. A tyto ještě vylepšíme. Očekávám, že to bude velký krok, který chceme udělat před koncem sezony."

Rovinky ani tento rok nejsou silnou stránkou Ferrari. Zatím. Foto: Ferrari

Nicméně Binotto potvrdil, že tyto novinky se nechystají do Belgie a nebudou ani v Monze, ačkoli na okruzích Spa-Francorchamps a Monza se počítá každá koňská síla.

"Po letní přestávce nás čeká náročný závod. Normálně jsme asi tak o sedm desetin sekundy na kolo pomalejší než špička a nejméně 60 % toho ztrácíme kvůli motoru. Určitě nemáme výkon jako Mercedes a Honda. Na trati jako Spa to, podle našich simulací, určitě pocítíme. Hlavně v kvalifikaci."

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari