Novinky

  • 02.12.2024 Neutral Rezervním jezdcem BWT Alpine bude v roce 2025 dvacetiletý Estonec Paul Aron

  • 02.12.2024 Good Felipe Drugovich nastoupí ve VC Abú Zabí v Aston Martinu do prvního tréninku

  • 02.12.2024 Neutral Jack Doohan pojede VC Abú Zabí v týmu Alpine místo Estebana Ocona.

Facebook Instagram

Napínavé boje pod rozpáleným kalifornským sluncem

Napínavé boje pod rozpáleným kalifornským sluncem

Třetí titul v IGTC pro Audi, nejlepším pilotem Vautier

Na okruhu Laguna Seca završil dnes v noci osm hodin trvající vytrvalostní závod vozů GT3 třetí ročník Intercontinental GT Challenge. O poslední příděl bodů se utkala necelá polovina soutěžících z 32členného pole. Jejich seznam a přehled kandidátů na tituly naleznete Zde.

Sobotní kvalifikaci opanovaly vozy s trojcípou hvězdou (č. 43, č. 175 a č. 44). Ve velmi vyrovnaném superpole s první desítkou v rozmezí půl vteřiny byl Mercedes-AMG pokořen rivalem v boji o titul. Za vítězného Haaseho (č. 29, Land MS, Audi) se probojoval se ztrátou 0,068 vteřiny Marciello (č. 43, Strakka, Mercedes-AMG) následován Vanthoorem (č. 19, WRT, Audi).

Při ukázněném startu se pořadí na čele neměnilo, první trojice se oddělila od zbytku pole. Marciellovi se krátce před prvním kolem zastávek podařilo překonat Van der Lindeho. Nejrychlejší vůz superpole posléze srazila do hloubi pole dvojice trestů udělená v rychlém sledu. Van der Linde během fáze „plné žluté“ předjel jeden z vozů nižší třídy, střídající Mies byl potrestán za nebezpečné opuštění boxového stání.

Další žlutá fáze před uplynutím druhé hodiny dostala díky odlišné strategii do vedení Soucka (č. 8, M-Sport, Bentley). Pomohla však také v počátku vedoucímu audi týmu Land č. 29, které se z první desítky vyhouplo na páté místo s desetivteřinovou ztrátou na vedoucí vůz.

V čele se střídal vůz M-Sportu s mercedesem týmu Strakka č. 43. Kvůli rozdělení vedoucí dvojice (č. 43 Marciello, č. 175 Vautier) reprezentující trojcípou hvězdu, nebyla chvílemi nouze ani o dramatické souboje dalšího z želízek německého výrobce z projektu Sun Energy1.

V šesté hodině závodu však neutralizace nepřála mercedesu týmu Strakka, který se propadl o pět míst níže. Naděje na možný titul Marciella pohasly po kolizi s Riberasem (č. 19, WRT, Audi) v druhé zatáčce, po níž byl italský pilot potrestán průjezdem boxy. Trable vozu č. 43 však neskončily, Marciello kolidoval ještě s porsche týmu Wright (č. 911).

Po závěrečném kole zastávek mířila k třetímu titulu ve třetím ročníku IGTC na prvních dvou místech dvojice vozů Audi (č. 29 s pěti vteřinami náskoku před č. 19). Na třetí pozici zůstával mercedes z projektu Sun Energy1, což Vautierovi stačilo k zisku titulu mezi jezdci.

Díky odlišné strategií dlouho vedoucí bentley č. 8 dokončilo po potížích s pneumatikou páté, po přičtení půlminuty za překročení doby řízení Abrila následoval pokles o jednu příčku. Stejný trest čekal na sedmého Marciella za pochybení při zastávce a na třináctý vůz týmu DXDT, vždy bez vlivu na umístění.

Nezvykle dramatický byl souboj o titul ve třídě amatérů. V klasifikaci vedoucí Habul (č. 75, Sun Energy1, Mercedes-AMG) byl potrestán za práci na voze mimo vyhrazený prostor průjezdem boxy. Vážnější byla o hodinu později kolize s lamborghini týmu PPM, kvůli níž se vrátil na dráhu s obrovskou ztrátou osmdesáti kol. Jen těsně dokázal vůz amerického pilota zdolat vzdálenost potřebnou ke klasifikování a přídělu bodů.

Výsledky po ujetí 306 kol

p. kat. posádka tým vůz čas/ztráta
1.
C.Mies/C.Haase/K.Van der Linde AS Land Audi
8:01:00.837
2.
R.Frijns/D.Vanthoor/M.Winkelhock AS WRT Audi
+ 5.331
3.
M.Buhk/M.Engel/T.Vautier AMG Energy1 Mercedes-AMG
+ 22.243
4.
R.Dumas/F.Makowiecki/D.Werner Wright MS Porsche
+ 1:17.228
5.
S.Van Linde/A.Riberas/S.Leonard AS WRT Audi
+ 1:49.739
6.
V.Abril/A.Soucek/M.Soulet Bentley M-Sport Bentley
- 1 kolo
7.
R.Marciello/L.Williamson/M.Gőtz AMG Strakka Mercedes-AMG
- 2 kola
8.
N.Leventis/D.Fumanelli/F.Fraga Strakka* Mercedes-AMG
- 2 kola
9.
J.Hawksworth/A.Tambay/C.Vietoris Strakka Mercedes-AMG
- 3 kola
10.
P.Long/T.Pappas/J.Bleekemolen Black Swan* Porsche
- 3 kola
11.
B.Sellers/R.Baptista/A.Parente K-Pax Racing Bentley I.
- 4 kola
12.
J.Pepper/S.Kane/J.Gounon Bentley M-Sport Bentley
- 9 kol
13.
R.Dalziel/M.Hedlund/D.Askew DXDT Racing* Mercedes-AMG
- 10 kol
14.
S.Aghakhani/T.Proto/R.Antinucci US Race Tronics Lamborghini ST
- 15 kol
15.
S.Michimi/B.Gdovic/S.Dunn PPM Lamborghini
- 23 kol
16.
V.Kozarov/D.Roberts/M.Faulkner Rearden Audi
- 25 kol
17.
D.Deboer/S.Gibbons/S.Pumpelly TRG Porsche
- 26 kol
18.
T.Probert/J.Mosing/J.Piscitell Murillo Mercedes-AMG
- 26 kol
19.
D.Staveley/I.Lacy/F.Ganett Ian Lacy Ginetta
- 26 kol
20.
H.Schmitt/S.Quinlan/G.Liefooghe S. Cameron BMW
- 28 kol
21.
G.Kurtz/B.Herta/C.Herta Bryan Herta Hyundai
- 30 kol
22.
J.Burke/J.Burton/J.Burton Rearden Audi
- 34 kol
23.
D.Jorgensen/B.Miller/B.Strom RHC Jorgensen BMW
- 34 kol
24.
C.Szymczak/M.Fassnacht Murillo Mercedes-AMG
- 43 kol
25.
C.Bellomo/R.Orcutt/T.Dyer TRG Porsche
- 50 kol
26.
C.Espenlaub/C.Putman/E.Lux Automatic Aston Martin
- 69 kol
27.
M.Grenier/K.Habul/L.Stolz Sun Energy1 Mercedes-AMG
- 87 kol
28.
J.Sofronas/J.Bell/A.Davis GMG Racing Audi
- 89 kol
N
J.Buford/J.Pesek/S.Maxwell PF Racing Ford
- 119 kol
N
T.Baek/M.Franchitti/J.Westphall Vital Speed Ferrari
- 194 kol
N
P.Calvert/M.Keegan/I.James Panoz Racing Panoz
- 225 kol
N
M.Filippi/M.Wilkins/M.J.Lewis Bryan Herta Hyundai
- 248 kol
 

Vysvětlivky k tabulce

N: neklasifikovaní

Týmy bodující v hodnocení značek a jezdců v Intercontinental GT Challenge jsou zvýrazněny tučně. Hvězdičkou označené vozy nejsou zahrnuty do bodování výrobců.

Úvodní podnik čtvrtého ročníku IGTC bude součástí závodu 12 hodin na okruhu Mount Panorama v australském Bathurstu. Podnik se uskuteční ve dnech 2. - 3. února 2019.