Napínavé boje pod rozpáleným kalifornským sluncem
Třetí titul v IGTC pro Audi, nejlepším pilotem Vautier
Na okruhu Laguna Seca završil dnes v noci osm hodin trvající vytrvalostní závod vozů GT3 třetí ročník Intercontinental GT Challenge. O poslední příděl bodů se utkala necelá polovina soutěžících z 32členného pole. Jejich seznam a přehled kandidátů na tituly naleznete Zde.
Sobotní kvalifikaci opanovaly vozy s trojcípou hvězdou (č. 43, č. 175 a č. 44). Ve velmi vyrovnaném superpole s první desítkou v rozmezí půl vteřiny byl Mercedes-AMG pokořen rivalem v boji o titul. Za vítězného Haaseho (č. 29, Land MS, Audi) se probojoval se ztrátou 0,068 vteřiny Marciello (č. 43, Strakka, Mercedes-AMG) následován Vanthoorem (č. 19, WRT, Audi).
Při ukázněném startu se pořadí na čele neměnilo, první trojice se oddělila od zbytku pole. Marciellovi se krátce před prvním kolem zastávek podařilo překonat Van der Lindeho. Nejrychlejší vůz superpole posléze srazila do hloubi pole dvojice trestů udělená v rychlém sledu. Van der Linde během fáze „plné žluté“ předjel jeden z vozů nižší třídy, střídající Mies byl potrestán za nebezpečné opuštění boxového stání.
Další žlutá fáze před uplynutím druhé hodiny dostala díky odlišné strategii do vedení Soucka (č. 8, M-Sport, Bentley). Pomohla však také v počátku vedoucímu audi týmu Land č. 29, které se z první desítky vyhouplo na páté místo s desetivteřinovou ztrátou na vedoucí vůz.
V čele se střídal vůz M-Sportu s mercedesem týmu Strakka č. 43. Kvůli rozdělení vedoucí dvojice (č. 43 Marciello, č. 175 Vautier) reprezentující trojcípou hvězdu, nebyla chvílemi nouze ani o dramatické souboje dalšího z želízek německého výrobce z projektu Sun Energy1.
V šesté hodině závodu však neutralizace nepřála mercedesu týmu Strakka, který se propadl o pět míst níže. Naděje na možný titul Marciella pohasly po kolizi s Riberasem (č. 19, WRT, Audi) v druhé zatáčce, po níž byl italský pilot potrestán průjezdem boxy. Trable vozu č. 43 však neskončily, Marciello kolidoval ještě s porsche týmu Wright (č. 911).
Po závěrečném kole zastávek mířila k třetímu titulu ve třetím ročníku IGTC na prvních dvou místech dvojice vozů Audi (č. 29 s pěti vteřinami náskoku před č. 19). Na třetí pozici zůstával mercedes z projektu Sun Energy1, což Vautierovi stačilo k zisku titulu mezi jezdci.
Díky odlišné strategií dlouho vedoucí bentley č. 8 dokončilo po potížích s pneumatikou páté, po přičtení půlminuty za překročení doby řízení Abrila následoval pokles o jednu příčku. Stejný trest čekal na sedmého Marciella za pochybení při zastávce a na třináctý vůz týmu DXDT, vždy bez vlivu na umístění.
Nezvykle dramatický byl souboj o titul ve třídě amatérů. V klasifikaci vedoucí Habul (č. 75, Sun Energy1, Mercedes-AMG) byl potrestán za práci na voze mimo vyhrazený prostor průjezdem boxy. Vážnější byla o hodinu později kolize s lamborghini týmu PPM, kvůli níž se vrátil na dráhu s obrovskou ztrátou osmdesáti kol. Jen těsně dokázal vůz amerického pilota zdolat vzdálenost potřebnou ke klasifikování a přídělu bodů.
Výsledky po ujetí 306 kol
p. | kat. | posádka | tým | vůz | čas/ztráta |
---|---|---|---|---|---|
1.
|
C.Mies/C.Haase/K.Van der Linde | AS Land | Audi |
8:01:00.837
|
|
2.
|
R.Frijns/D.Vanthoor/M.Winkelhock | AS WRT | Audi |
+ 5.331
|
|
3.
|
M.Buhk/M.Engel/T.Vautier | AMG Energy1 | Mercedes-AMG |
+ 22.243
|
|
4.
|
R.Dumas/F.Makowiecki/D.Werner | Wright MS | Porsche |
+ 1:17.228
|
|
5.
|
S.Van Linde/A.Riberas/S.Leonard | AS WRT | Audi |
+ 1:49.739
|
|
6.
|
V.Abril/A.Soucek/M.Soulet | Bentley M-Sport | Bentley |
- 1 kolo
|
|
7.
|
R.Marciello/L.Williamson/M.Gőtz | AMG Strakka | Mercedes-AMG |
- 2 kola
|
|
8.
|
N.Leventis/D.Fumanelli/F.Fraga | Strakka* | Mercedes-AMG |
- 2 kola
|
|
9.
|
J.Hawksworth/A.Tambay/C.Vietoris | Strakka | Mercedes-AMG |
- 3 kola
|
|
10.
|
P.Long/T.Pappas/J.Bleekemolen | Black Swan* | Porsche |
- 3 kola
|
|
11.
|
B.Sellers/R.Baptista/A.Parente | K-Pax Racing | Bentley I. |
- 4 kola
|
|
12.
|
J.Pepper/S.Kane/J.Gounon | Bentley M-Sport | Bentley |
- 9 kol
|
|
13.
|
R.Dalziel/M.Hedlund/D.Askew | DXDT Racing* | Mercedes-AMG |
- 10 kol
|
|
14.
|
S.Aghakhani/T.Proto/R.Antinucci | US Race Tronics | Lamborghini ST |
- 15 kol
|
|
15.
|
S.Michimi/B.Gdovic/S.Dunn | PPM | Lamborghini |
- 23 kol
|
|
16.
|
V.Kozarov/D.Roberts/M.Faulkner | Rearden | Audi |
- 25 kol
|
|
17.
|
D.Deboer/S.Gibbons/S.Pumpelly | TRG | Porsche |
- 26 kol
|
|
18.
|
T.Probert/J.Mosing/J.Piscitell | Murillo | Mercedes-AMG |
- 26 kol
|
|
19.
|
D.Staveley/I.Lacy/F.Ganett | Ian Lacy | Ginetta |
- 26 kol
|
|
20.
|
H.Schmitt/S.Quinlan/G.Liefooghe | S. Cameron | BMW |
- 28 kol
|
|
21.
|
G.Kurtz/B.Herta/C.Herta | Bryan Herta | Hyundai |
- 30 kol
|
|
22.
|
J.Burke/J.Burton/J.Burton | Rearden | Audi |
- 34 kol
|
|
23.
|
D.Jorgensen/B.Miller/B.Strom | RHC Jorgensen | BMW |
- 34 kol
|
|
24.
|
C.Szymczak/M.Fassnacht | Murillo | Mercedes-AMG |
- 43 kol
|
|
25.
|
C.Bellomo/R.Orcutt/T.Dyer | TRG | Porsche |
- 50 kol
|
|
26.
|
C.Espenlaub/C.Putman/E.Lux | Automatic | Aston Martin |
- 69 kol
|
|
27.
|
M.Grenier/K.Habul/L.Stolz | Sun Energy1 | Mercedes-AMG |
- 87 kol
|
|
28.
|
J.Sofronas/J.Bell/A.Davis | GMG Racing | Audi |
- 89 kol
|
|
N
|
J.Buford/J.Pesek/S.Maxwell | PF Racing | Ford |
- 119 kol
|
|
N
|
T.Baek/M.Franchitti/J.Westphall | Vital Speed | Ferrari |
- 194 kol
|
|
N
|
P.Calvert/M.Keegan/I.James | Panoz Racing | Panoz |
- 225 kol
|
|
N
|
M.Filippi/M.Wilkins/M.J.Lewis | Bryan Herta | Hyundai |
- 248 kol
|
Vysvětlivky k tabulce
N: neklasifikovaní
Týmy bodující v hodnocení značek a jezdců v Intercontinental GT Challenge jsou zvýrazněny tučně. Hvězdičkou označené vozy nejsou zahrnuty do bodování výrobců.
Úvodní podnik čtvrtého ročníku IGTC bude součástí závodu 12 hodin na okruhu Mount Panorama v australském Bathurstu. Podnik se uskuteční ve dnech 2. - 3. února 2019.