Deset hodin v Suzuce přineslo triumf trojcípé hvězdy
V klasifikaci IGTC se Mercedes-AMG posunul před Audi
Na okruhu v Suzuce se dnes uskutečnil desetihodinový vytrvalostní závod vozů GT3, který se stal třetím podnikem započítaným do bodování Intercontinental GT Challenge. O body se utkala necelá polovina soutěžících z 35členného pole.
Foster (PAM č. 28, HubAuto, Ferrari) si dokázal ohlídat včera vybojované pole-position před Engelem (č. 888, Gruppe-M, Mercedes-AMG) a Molinou (č. 27, HubAuto, Ferrari). Přítomnost člena týmu na roštu patnáct vteřin před startem však znamenala pro vedoucího jezdce trest průjezdu boxovou uličkou.
Stolz (PAM č. 75, Sun Energy HTP, Mercedes-AMG) se po nepříliš zdařilém startu propadl ze čtvrtého místa na osmé. Postupně se dokázal vrátit zpět na čtvrtou příčku, přičemž v zatáčce 130R zdolal Picariella (č. 21, Hitotuyama, Audi) a Liberatiho (č. 23, KCMG, Nissan). V Esses ještě předjel třetího Molinu.
Po trestu pro vedoucí ferrari se ujal vedení nejrychlejší z účastníků IGTC, mercedes týmu Gruppe-M (č. 888). Následně s výjimkou zastávek už nepustil do vedení nikoho jiného. O prvenství nepřišel ani po poslední dramatické zastávce, kdy kvůli rozpálenému výfuku vzplály levé dveře při výměně uvolněného startovního čísla. Na druhé straně vozidla mezitím probíhalo tankování.
Zatáčka 130R se stala koncem třetí hodiny osudná Ledogarovi (č. 58, Garage 59, McLaren). Po kontaktu s bentley číslo 07 skončil s poničeným vozidlem v kačírku, takže následovala jediná neutralizace v závodě.
Gounon jedoucí na sedmé příčce (č. 07, M-Sport, Bentley) kolidoval v sedmé hodině s ferrari týmu HubAuto (č. 27) pilotovaným Griffinem. Jestliže v prvním případě pilot vozu britské stáje na vině nebyl, tentokráte musel Gounon projet boxovou uličkou.
Polem se prostupně probíjeli vzhůru i další účastníci IGTC, kteří z první desítky odsouvali soutěžící ze Super GT. Po třech hodinách se po startu z dvanácté příčky propracoval na pomyslné pódium mercedes týmu Strakka (č. 43). V závěru dokázal Williamson již na druhém místě udržet za zádí svého vozu dvojici dotírajících audi (č. 6 Absolute a č. 66 WRT).
Marnou snahu dobýt pátou příčku vyvíjel v poslední hodině také Soulet (č. 08, M-Sport, Bentley), který se pokoušel zdolat Kataokův mercedes (č. 00, Good smile).
Konečné výsledky po ujetí 276 kol
p. | kat. | posádka | tým | vůz | čas/ztráta |
---|---|---|---|---|---|
1.
|
R.Marciello/T.Vautier/M.Engel | AMG Gruppe M | Mercedes-AMG |
10:00:32.584
|
|
2.
|
M.Gőtz/A.Parente/L.Williamson | AMG Strakka | Mercedes-AMG |
+ 31.635
|
|
3.
|
C.Haase/K.Van Linde/M.Winkelhock | AS Absolute | Audi |
+ 32.901
|
|
4.
|
C.Mies/F.Vervisch/D.Vanthoor | AS WRT | Audi |
+ 33.153
|
|
5.
|
N.Taniguči/T.Kataoka/K.Kobajaši | AMG G. Smile | Mercedes-AMG |
- 1 kolo
|
|
6.
|
A.Soucek/M.Soulet/V.Abril | M-Sport | Bentley |
- 1 kolo
|
|
7.
|
A.Tambay/O.Rowland/M.Buhk | AMG Strakka | Mercedes-AMG |
- 1 kolo
|
|
8.
|
R.Lyons/R.Tomita/A.Picariello | Hitotuyama | Audi |
- 1 kolo
|
|
9.
|
S.Leonard/J.Dennis/S.Van Linde | AS WRT | Audi |
- 1 kolo
|
|
10.
|
K.Habul/M.Grenier/L.Stolz | Sun Energy* | Mercedes-AMG |
- 1 kolo
|
|
11.
|
L.Vanthoor/K.Estre/M.Jaminet | Craft Bamboo | Porsche |
- 1 kolo
|
|
12.
|
R.Dumas/F.Makowiecki/D.Werner | Manthey | Porsche |
- 1 kolo
|
|
13.
|
N.Foster/D.Perel/H.Jošida | HubAuto Corsa |
Ferrari
|
- 1 kolo
|
|
14.
|
K.Hiranaka/K.Hošino/H.Jasuda | Gainer |
Nissan
|
- 2 kola
|
|
15.
|
K.Hiramine/M.Mapelli/A.Caldarelli | JLOC |
Lamborghini
|
- 3 kola
|
|
16.
|
H.Nagaj/K.Saga/K.Hirate | ARN |
Ferrari
|
- 3 kola
|
|
17.
|
Y.Motojima/K.Takahaši/T.Iida | JLOC |
Lamborghini
|
- 3 kola
|
|
18.
|
N.jamamoto/H.Muto/D.Nakadžima | Team Motul |
Honda
|
- 4 kola
|
|
19.
|
T.Pappas/J.Bleekemolen/M.Miller | Black Swan | Porsche |
- 5 kol
|
|
20.
|
P.Bhirombhakdi//A.Iida/T.Blomquist | Team AAI |
BMW
|
- 6 kol
|
|
21.
|
R.Mičigami/H.Otsu/T.Kogure | Modulo Drago |
Honda
|
- 6 kol
|
|
22.
|
S.Jingzu/C.Čeng/A.Fong | Absolute Racing | Audi |
- 6 kol
|
|
23.
|
T.Kimura/N.Jokomizo/K.Cozzolino | Carguy Racing |
Honda
|
- 8 kol
|
|
24.
|
D.Rigon/M.Griffin/M.Molina | HubAuto Corsa |
Ferrari
|
- 9 kol
|
|
25.
|
A.Sato/R.Jamašita/N.Kubo | Rn-sports |
Mercedes-AMG
|
- 12 kol
|
|
26.
|
S.Takej/Y.Mikasa/Y.Kamimura | Callaway |
Corvette
|
- 16 kol
|
|
27.
|
Y.Nakajama/T.Kobajaši/T.Iguči | Upgarage |
Toyota
|
- 30 kol
|
|
28.
|
S.Hošino/T.Kondo/J.Lester | D´Station Racing |
Porsche
|
- 30 kol
|
|
29.
|
S.Kane/J.Pepper/J.Gounon | M-Sport | Bentley |
- 59 kol
|
|
N
|
T.Matsuda/A.Imperatori/K.Chiyo | KCMG |
Nissan
|
- 121 kol
|
|
N
|
K.Takahaši/H.Kato/H.Hamaguči | Cars Tokai |
Lotus
|
- 178 kol
|
|
N
|
E.Liberati/R.Bradley/O.Jarvis | KCMG |
Nissan
|
- 181 kol
|
|
N
|
C.Ledogar/A.Watson/B.Barnicoat | Garage 59 | McLaren |
- 199 kol
|
|
N
|
T.Fujii/S.Müller/E.Bamber | D´Station | Porsche |
- 204 kol
|
|
N
|
N.Leventis/F.Fraga/D.Fumanelli | Strakka* | Mercedes-AMG |
- 244 kol
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulkách
N: neklasifikovaní, nedokončili
Týmy umožňující bodování značek a jezdců v Intercontinental GT Challenge jsou zvýrazněny tučně. Hvězdičkou označené vozy nejsou zahrnuty do bodování výrobců.
Záznam závodu lze shlédnout na účtu SRO (GT World) prostřednictvím You Tube.
Závěrečný podnik IGTC bude součástí závodu osm hodin na okruhu v Laguna Seca. Podnik je na programu ve dnech 26. -28. října.