Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Deset hodin v Suzuce přineslo triumf trojcípé hvězdy

Deset hodin v Suzuce přineslo triumf trojcípé hvězdy

V klasifikaci IGTC se Mercedes-AMG posunul před Audi

Na okruhu v Suzuce se dnes uskutečnil desetihodinový vytrvalostní závod vozů GT3, který se stal třetím podnikem započítaným do bodování Intercontinental GT Challenge. O body se utkala necelá polovina soutěžících z 35členného pole.

Foster (PAM č. 28, HubAuto, Ferrari) si dokázal ohlídat včera vybojované pole-position před Engelem (č. 888, Gruppe-M, Mercedes-AMG) a Molinou (č. 27, HubAuto, Ferrari). Přítomnost člena týmu na roštu patnáct vteřin před startem však znamenala pro vedoucího jezdce trest průjezdu boxovou uličkou.

Stolz (PAM č. 75, Sun Energy HTP, Mercedes-AMG) se po nepříliš zdařilém startu propadl ze čtvrtého místa na osmé. Postupně se dokázal vrátit zpět na čtvrtou příčku, přičemž v zatáčce 130R zdolal Picariella (č. 21, Hitotuyama, Audi) a Liberatiho (č. 23, KCMG, Nissan). V Esses ještě předjel třetího Molinu.

Po trestu pro vedoucí ferrari se ujal vedení nejrychlejší z účastníků IGTC, mercedes týmu Gruppe-M (č. 888). Následně s výjimkou zastávek už nepustil do vedení nikoho jiného. O prvenství nepřišel ani po poslední dramatické zastávce, kdy kvůli rozpálenému výfuku vzplály levé dveře při výměně uvolněného startovního čísla. Na druhé straně vozidla mezitím probíhalo tankování.

Zatáčka 130R se stala koncem třetí hodiny osudná Ledogarovi (č. 58, Garage 59, McLaren). Po kontaktu s bentley číslo 07 skončil s poničeným vozidlem v kačírku, takže následovala jediná neutralizace v závodě.

Gounon jedoucí na sedmé příčce (č. 07, M-Sport, Bentley) kolidoval v sedmé hodině s ferrari týmu HubAuto (č. 27) pilotovaným Griffinem. Jestliže v prvním případě pilot vozu britské stáje na vině nebyl, tentokráte musel Gounon projet boxovou uličkou.

Polem se prostupně probíjeli vzhůru i další účastníci IGTC, kteří z první desítky odsouvali soutěžící ze Super GT. Po třech hodinách se po startu z dvanácté příčky propracoval na pomyslné pódium mercedes týmu Strakka (č. 43). V závěru dokázal Williamson již na druhém místě udržet za zádí svého vozu dvojici dotírajících audi (č. 6 Absolute a č. 66 WRT).

Marnou snahu dobýt pátou příčku vyvíjel v poslední hodině také Soulet (č. 08, M-Sport, Bentley), který se pokoušel zdolat Kataokův mercedes (č. 00, Good smile).

Konečné výsledky po ujetí 276 kol

p. kat. posádka tým vůz čas/ztráta
1.
R.Marciello/T.Vautier/M.Engel AMG Gruppe M Mercedes-AMG
10:00:32.584
2.
M.Gőtz/A.Parente/L.Williamson AMG Strakka Mercedes-AMG
+ 31.635
3.
C.Haase/K.Van Linde/M.Winkelhock AS Absolute Audi
+ 32.901
4.
C.Mies/F.Vervisch/D.Vanthoor AS WRT Audi
+ 33.153
5.
N.Taniguči/T.Kataoka/K.Kobajaši AMG G. Smile Mercedes-AMG
- 1 kolo
6.
A.Soucek/M.Soulet/V.Abril M-Sport Bentley
- 1 kolo
7.
A.Tambay/O.Rowland/M.Buhk AMG Strakka Mercedes-AMG
- 1 kolo
8.
R.Lyons/R.Tomita/A.Picariello Hitotuyama Audi
- 1 kolo
9.
S.Leonard/J.Dennis/S.Van Linde AS WRT Audi
- 1 kolo
10.
K.Habul/M.Grenier/L.Stolz Sun Energy* Mercedes-AMG
- 1 kolo
11.
L.Vanthoor/K.Estre/M.Jaminet Craft Bamboo Porsche
- 1 kolo
12.
R.Dumas/F.Makowiecki/D.Werner Manthey Porsche
- 1 kolo
13.
N.Foster/D.Perel/H.Jošida HubAuto Corsa
Ferrari
- 1 kolo
14.
K.Hiranaka/K.Hošino/H.Jasuda Gainer
Nissan
- 2 kola
15.
K.Hiramine/M.Mapelli/A.Caldarelli JLOC
Lamborghini
- 3 kola
16.
H.Nagaj/K.Saga/K.Hirate ARN
Ferrari
- 3 kola
17.
Y.Motojima/K.Takahaši/T.Iida JLOC
Lamborghini
- 3 kola
18.
N.jamamoto/H.Muto/D.Nakadžima Team Motul
Honda
- 4 kola
19.
T.Pappas/J.Bleekemolen/M.Miller Black Swan Porsche
- 5 kol
20.
P.Bhirombhakdi//A.Iida/T.Blomquist Team AAI
BMW
- 6 kol
21.
R.Mičigami/H.Otsu/T.Kogure Modulo Drago
Honda
- 6 kol
22.
S.Jingzu/C.Čeng/A.Fong Absolute Racing Audi
- 6 kol
23.
T.Kimura/N.Jokomizo/K.Cozzolino Carguy Racing
Honda
- 8 kol
24.
D.Rigon/M.Griffin/M.Molina HubAuto Corsa
Ferrari
- 9 kol
25.
A.Sato/R.Jamašita/N.Kubo Rn-sports
Mercedes-AMG
- 12 kol
26.
S.Takej/Y.Mikasa/Y.Kamimura Callaway
Corvette
- 16 kol
27.
Y.Nakajama/T.Kobajaši/T.Iguči Upgarage
Toyota
- 30 kol
28.
S.Hošino/T.Kondo/J.Lester D´Station Racing
Porsche
- 30 kol
29.
S.Kane/J.Pepper/J.Gounon M-Sport Bentley
- 59 kol
N
T.Matsuda/A.Imperatori/K.Chiyo KCMG
Nissan
- 121 kol
N
K.Takahaši/H.Kato/H.Hamaguči Cars Tokai
Lotus
- 178 kol
N
E.Liberati/R.Bradley/O.Jarvis KCMG
Nissan
- 181 kol
N
C.Ledogar/A.Watson/B.Barnicoat Garage 59 McLaren
- 199 kol
N
T.Fujii/S.Müller/E.Bamber D´Station Porsche
- 204 kol
N
N.Leventis/F.Fraga/D.Fumanelli Strakka* Mercedes-AMG
- 244 kol
 

Vysvětlivky zkratek použitých v tabulkách

N: neklasifikovaní, nedokončili

Týmy umožňující bodování značek a jezdců v Intercontinental GT Challenge jsou zvýrazněny tučně. Hvězdičkou označené vozy nejsou zahrnuty do bodování výrobců.

Záznam závodu lze shlédnout na účtu SRO (GT World) prostřednictvím You Tube.

Závěrečný podnik IGTC bude součástí závodu osm hodin na okruhu v Laguna Seca. Podnik je na programu ve dnech 26. -28. října.