Verstappen jako jediný z favoritů na hyperměkké směsi
Pirelli: Přehled pneumatik pro závod
Lewis Hamilton bude startovat do poslední velké ceny sezony z pole position na ultraměkké směsi pneumatik. Kvalifikaci však vyhrál na nejměkčí směsi hyperměkké. Pirelli předpokládá závod na jednu zastávku.
Staronový šampion Lewis Hamilton znovu předvedl v kvalifikaci výjimečný výkon. Letos už po jedenácté nenašel v souboji s časem soupeře a vyhrál tedy víc než polovinu soubojů s časem v této sezoně. Zatímco před rokem stačil Valtterimu Bottasovi na postavení v čele startu čas 1:36,231, týmový kolega Lewis Hamilton ho letos stlačil až na 1:34,794. Takový výkon ještě nikdo v minulosti na okruhu Yas Marina nepředvedl!
Druhá fáze kvalifikace byla taktickou bitvou. Celkem osm jezdců se pokusilo projít do závěrečné části na tvrdší – zhruba o vteřinu pomalejší – ultraměkké směsi, aby ji mohli použít na začátku závodu. Jen pěti z nich se to však podařilo. Na startovním roštu tedy z první desítky uvidíme na ultraměkkých pneumatikách pouze Hamiltona, Bottase, Vettela, Räikkönena a Ricciarda. Druhá pětice včetně Verstappena musí použít měkčí pneumatiky hyperměkké, které jsou sice rychlejší, ale mají kratší životnost.
Pirelli předpokládá, že vzhledem k velmi obtížnému předjíždění zvolí většina týmů strategii s jedinou zastávkou.
Na superměkké směsi zatím dosáhl nejlepšího výkonu Hamilton 1:39,083, na ultraměkké Hamilton 1:35,693 a na hyperměkké Hamilton 1:34,794 minuty. A ještě jeden důležitý údaj. Nejdelší úseky ujeli na superměkké směsi Räikkönen (27 kol), na ultraměkké Bottas (26) a na hyperměkké Verstappen (18).
Následující infografika prozradí, jaké směsi mají jezdci pro závod k dispozici.