Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Podle Marka je formule E jen marketingový nástroj

Podle Marka je formule E jen marketingový nástroj

Vysoké náklady a přitom pomalá auta

Všeobecné nadšení z formule E se zarazilo o alpský masiv. V Rakousku usídlený Red Bull totiž o tomto seriálu a zejména své případné účasti v něm nechce ani slyšet.

Jsme, pokud jde o motoristický sport, fajnšmekři,“ vysvětlila šedá eminence týmu Helmut Marko. „Jako marketingový nástroj je to dobré. Zeptejte se přítelkyně, jestli chce jet na závody do Spa nebo do New Yorku! Ale pro nás to pouze představuje alibi, které si dělá automobilový průmysl po skandálu s dieselovými motory. Přitom vznětové jednotky stále představují nejefektivnější způsob pohonu.

Tento názor zjevně nesdílejí velcí hráči na trhu. Audi, BMW, Jaguar, Mercedes, DS, Nissan, Porsche – tito výrobci se v elektrickém šampionátu angažují nebo se k tomu chystají. I to ale má podle Marka svoji odvrácenou tvář: „Zpočátku vyšla sezona na osm milionů eur. Teď už je to hodně přes dvacet. Až přijdou Mercedes a Porsche, poskočí náklady ještě výše.

 

Formule E zažívá období nebývalého rozmachu

 

Příval peněz od sponzorů a z továrních zdrojů záhy postaví soukromé stáje mimo hru. „Vyhrát může vždy jen jeden. A pokud se váš rozpočet vyšplhá někam ke čtyřiceti až padesáti milionům eur a vy přesto skončíte pátí nebo šestí, euforie z vás rychle vyprchá,“ zavěštil si Marko.

Současně zpochybnil i sportovní hodnotu klání. „Jsou to v podstatě formule 3 se čtyřistakilovou baterií. Nemusíte být nejrychlejší, hlavně je třeba dobře hospodařit s energií. Auta jsou pomalá, takže koncept funguje jen na úzkých městských tratích,“ prohlásil.