První oficiální test nové sezony ovládl nováček Herta

IndyCar Spring Training – 1. den
Osmnáctiletý Američan Colton Herta, syn bývalého pilota IndyCar Bryana Herty, ovládl úterní test IndyCar na okruhu Circuit of the Americas. Herta byl nejrychlejší v obou částech úterního testu, dopoledne jen těsně porazil dalšího nováčka Marcuse Ericssona, odpoledne měl na druhého Powera náskok téměř půl vteřiny.
Americké monoposty se po velmi dlouhé době postavily tváří tvář formuli 1 na stejném okruhu a na stejné konfiguraci. Naposledy toto srovnání přinesly závody Champ Cars v Montrealu. Dopoledne Herta zaostal za rekordem okruhu, který od loňska drží Lewis Hamilton (1:37,392), o více než 11 vteřin (1:48,7443). Odpoledne IndyCar na pro sérii nové dráze stlačila čas o více než dvě vteřiny (1:46,6258). Další zrychlení můžeme očekávat před samotným závodem v kvalifikaci na měkké sadě pneumatik.
Herta byl překvapivě jediným pilotem týmu Harding Steinbrenner Racing na trati v Austinu. Původně měl být jeho stájovým kolegou úřadující šampion Indy Lights Patricio O´Ward, tým a jezdec ale v pondělí oznámili rozvázání spolupráce. O´Ward bude hledat jinou stáj, v níž by mohl uplatnit své stipendium pro vítěze juniorského šampionátu.
V Texasu se kromě Herty představili i další nováčci. Tým Chipa Ganassiho vsadil na Švéda Rosenqvista a pilot se zkušenostmi z formule E ukázal, že by mohl být dobrou volbou. V celkových výsledcích skončil na čtvrtém místě hned před svým stájovým kolegou a úřadujícím šampionem Dixonem. Rosenqvistův krajan Ericsson bude pilotovat vůz týmu Arrow Schmidt Peterson Motorsports. Ferrucci, který se už vloni ve vybraných závodech představil ve voze Dalea Coynea, by měl po boku Bourdaise odjet celou sezonu.
Předloňský šampion Indy Lights Kaiser testoval s týmem Juncos, pro nějž vloni odjel čtyři závody, a Carlin nasadil do testů Enersona, který v roce 2016 startoval v IndyCar třikrát za tým Dale Coyne. O vůz by se měl dělit s Charliem Kimballem, jehož postihlo před letošní sezonou výrazné zeštíhlení příspěvků od sponzorů.
„Máte tu lidi jako Rosenqvist, kterému je kolem pětadvaceti, a Ericsson, který byl poslední čtyři roky ve formuli 1, takže ti mají evidentně více zkušeností než já, ale ne na americké půdě. Já jsem v IndyCar vyrostl. Rád bych si myslel, že vím, jak to tu funguje, ale hodně věcí se musím ještě naučit,“ prozradil po testu osmnáctiletý Herta.
Nadšený byl i jeho šéf George Michael Steinbrenner IV., který je ve 22 letech nejmladším majitelem týmu a je ve věku, kdy ještě mnoho jeho vrstevníků zkouší prorazit v juniorských sériích. „Je těžké nebýt nadšený, náš první den na trati a on je první před všemi těmi chlápky, které jsem sledoval, když jsem vyrůstal, před šampiony a vítězi závodů,“ dodal.
Za Hertou skončili Power a Castroneves, který by opět měl letos odjet oba závody v Indianapolisu. Následovala dvojice pilotů týmu Chipa Ganassiho, další z jezdců stáje Penske Pagenaud, nejlepší z ekipy Andretti Autosport Rossi a za ním se seřadili Američané Rahal, Ferrucci a Pigot.
Testy v Texasu pokračují také ve středu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Harding Steinbrenner Racing | Honda | 1:46,6258 | 38 | |
2. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 1:47,1044 | + 0.478 | 47 |
3. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 1:47,6949 | + 1.069 | 56 |
4. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 1:48,0451 | + 1.419 | 54 |
5. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 1:48,0474 | + 1.421 | 39 |
6. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 1:48,0582 | + 1.432 | 47 |
7. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 1:48,1216 | + 1.496 | 44 |
8. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 1:48,3410 | + 1.715 | 47 |
9. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 1:48,3851 | + 1.759 | 33 |
10. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 1:48,3987 | + 1.773 | 47 |
11. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 1:48,4057 | + 1.780 | 51 |
12. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 1:48,4101 | + 1.784 | 39 |
13. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 1:48,4210 | + 1.795 | 39 |
14. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 1:48,5693 | + 1.943 | 42 |
15. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 1:48,7096 | + 2.084 | 33 |
16. | ![]() |
Andretti Herta Autosport | Honda | 1:48,7143 | + 2.088 | 35 |
17. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 1:48,9015 | + 2.276 | 34 |
18. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | 1:48,9955 | + 2.370 | 53 |
19. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 1:49,2077 | + 2.582 | 42 |
20. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 1:49,2231 | + 2.597 | 46 |
21. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | 1:49,2661 | + 2.640 | 51 |
22. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 1:49,4975 | + 2.872 | 35 |
23. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 1:49,5239 | + 2.898 | 35 |
24. | ![]() |
Juncos Racing | Chevrolet | 1:49,8747 | + 3.249 | 34 |
25. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 1:51,0791 | + 4.453 | 13 |