Mercedes se vzpamatovává z poruchy motoru
Co dál s aerodynamikou?
Nový Mercedes téměř celé včerejší odpoledne přestál v garáži. Stalo se totiž něco, na co jsme u tohoto týmu a jeho zákazníků v posledních letech nebyli moc zvyklí. Selhala pohonná jednotka. Mercedes býval po zimních testech pyšný na to, když jeho pohonná jednotka v továrním i v zákaznických vozech bez problémů vydržela celé zimní testování. Včera ale byla nutná výměna, a to rovnou v továrním stroji.
Lewis Hamilton první den druhé poloviny zimních testů ještě pohodlně odjel 83 kol, odpoledne si jich už ale Valtteri Bottas připsal pouze sedm. Finský jezdec stihl jenom instalační kolo, než motor vypověděl službu ve třetí zatáčce okruhu. Po výměně opět zvládl pouze pár ověřovacích kol. Příčinou byla ztráta tlaku v olejovém systému.
"Nebyl to zrovna den podle plánu. Poprvé jsme měli aerodynamiku, se kterou chceme jet v Melbourne, ale po polední pauze jsme přišli o velké množství času," řekl technický ředitel James Allison.
Aerodynamika vozu Mercedes W10 je v padoku velkým tématem, neboť koncept jeho předního křídla z první poloviny testů šel přesně proti trendu komponentů upevněných šikmo ze středu ven, aby vyháněly vzduch přes otevřený prostor mezi koncovou lištou a kolem na vnější stranu vozu. Mercedes, a spolu s ním ještě Red Bull, naopak směřovaly vzduch jasně dovnitř, mezi přední kola, čímž překvapily nejednoho konkurenta.
"Naši inženýři měli jasno od samého začátku projektu. Předpokládali jsme, že všichni to udělají takto," řekl týmový manažer Alfy Romeo Beat Zehnder před začátkem druhé části zimního testování. "Když jsme viděli první fotografie Mercedesu a Red Bullu, mysleli jsme si, že pouze čeří vodu a že na testy dorazí se stejným řešením, jaké máme my."
"Pokud by to nyní chtěli změnit, Mercedes to bude mít těžší než Red Bull. Red Bullu postačí pár úprav, ale Mercedes nemá vhodný nos," dodal technický ředitel Racing Pointu Andy Green.
Jenže aktualizovaná podoba zmíněná Jamesem Allisonem již má předek vozu změněný. Lišty předního křídla jsou stále vysoké i na okrajích (v prostoru před pneumatikou) a svažují se k nosu, ale těsně u boční lišty jsou již zešikmeny opačným směrem. To doplňují výřez v zadní části koncové lišty, aby měl proud vzduchu více prostoru, a také zalomený nos.
"Prošli jsme si celý náš program a vůz se choval relativně dobře. Oproti minulému týdnu je to zlepšení, což je dobrý signál. I pneumatiky pracují lépe, jelikož trať je teplejší," řekl včera Hamilton po vystoupení z vozu, nevěda, co čeká jeho kolegu.