Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Lepší zacházení s pneumatikami a nižší spotřeba paliva

Lepší zacházení s pneumatikami a nižší spotřeba paliva

To jsou nejsilnější nové zbraně Mercedesu

Mercedes získal pět Pohárů konstruktérů a pět jezdeckých titulů v řadě a nikdo nečeká, že by mohl chybět v boji o letošní vavříny. Zatímco nad novým partnerstvím Red Bull - Honda visí otazník, Ferrari by mělo být připraveno ještě lépe než loni. Jaké zbraně si stříbrní vybrali pro sezonu 2019? Technický ředitel James Allison se zaměřil na lepší práci s pneumatikami.

"Ovladatelnost W09 byla velkým pokrokem, když to porovnáme s dost idiosynkratickým W08. Ale přestože jsme v posledních letech na trati velmi konkurenceschopní, nikdy jsme se zadními pneumatikami nezacházeli tak dobře jako někteří naši konkurenti," řekl Allison.

"Pracovali jsme na zavěšení kol a aerodynamických charakteristikách, abychom ve výsledku dostali vůz, jenž bude mnohem jemnější k pneumatikám. Dost ohleduplný na to, abychom byli konkurenceschopní v každé fázi závodu a na všech tratích.

Minimální hmotnost sice stoupla o 10 kilogramů, ale snižování váhy zůstává velkým tématem této generace vozů. Komponenty, o kterých jsme si v roce 2018 mysleli, že jsme z nich již vzali všechno, co se vzít dalo, byly opět kus po kuse podrobeny agresivní analýze, abychom ušetřili ještě nějakou hmotnost. Některé díly se podařilo ohlodat i o půl kilogramu, jiné pouze o několik gramů, ale dohromady jsou to kilogramy, jež jsme pak mohli vozu vrátit ve formě takových částí aerodynamiky, zavěšení a pohonné jednotky, které nám zlepší rychlost."


O hmotnosti mluvil i Andy Cowell, který má pod palcem továrnu na motory. Samotný vůz musí mít hmotnost minimálně 660 kilogramů bez jezdce a 740 kilogramů s jezdcem (a balastem, má-li jezdec nižší hmotnost než 80 kg), ale dalších až 110 kilogramů může vážit palivo v nádržích. Maximální množství paliva se před touto sezonou zvýšilo o pět kilogramů, ale podle Cowella je to už zbytečně moc.

"Změnili jsme chlazení pohonné jednotky tak, aby z toho profitovala aerodynamika a zároveň se zlepšila účinnost pohonné jednotky, takže z toho snad něco vytěží i šasi," řekl Cowell.

"Srdcem pohonné jednotky je proměna paliva na teplo ve spalovací komoře. Pracovali jsme na efektivnosti spalování i rekuperačních systémů. Pokud máte efektivní motor a aerodynamiku a jste ochotni dělat i trochu plachtění (technika jízdy, když jezdec stáhne nohu z plynového pedálu před ideálním brzdným bodem a nechá aerodynamický odpor pomaleji přibrzdit vůz, šetření paliva na úkor maximální rychlosti na konci rovinky), tak na startu závodu nemusíte mít v nádrži 110 kilogramů paliva. Každých pět kilogramů ušetřeného paliva vás zrychlí o 0,2 sekundy na kolo, takže startovat lehčí se přirozeně vyplatí."