Mercedes není nikdy spokojený
Mnoho vítězů by už dávno usnulo na vavřínech
Co stojí za dlouhou sérií úspěchů Mercedesu? Podle technického ředitele týmu Jamese Allisona je jedním z klíčových faktorů, že tým nikdy není dokonale spokojen se svými výkony, dokonce ani po rekordně dlouhé mistrovské šňůře.
"Mnohým se stalo, že jejich zlatá éra skončila tím, že se soupeři dostali na jejich úroveň. Stalo se to, když tým otupěl a zapomněl, čemu vděčí za všechny ty úspěchy. Tým se v podstatě stává obětí vlastní spokojenosti," řekl v rozhovoru pro pořad Tech Talk. "My si na to dáváme velký pozor, pracujeme na potlačování tohoto rizika, kterého jsme si vědomi. Dá se tomu zabránit nadšením z každé další sezony. Každý rok se musíme znovu nabudit, vytvořit hlad po úspěchu."
Mercedes pro rok 2020 postavil nový vůz, ačkoliv byl mistrovským týmem sezony 2019 a s výhledem na změnu technických pravidel (která měla být již v roce 2021) se nabízelo prostě pokračovat ve vylepšování stávajícího monopostu.
"Když jsme se měli rozhodnout, co uděláme s rokem 2020, věděli jsme, že vůz ze sezony 2019 je dobrý a technická pravidla se téměř nemění. Tak proč nepokračovat dále s velmi podobným vozem? Ale přesto jsme se rozhodli pustit do větších změn. Hlavně v oblasti brzdových bubnů, karoserie v blízkosti nasávání vzduchu a v zavěšení zadních kol (a nelze opomenout novinku DAS). Všechny tyto oblasti se pak staly úrodnou půdou, na níž jsme mohli pokračovat v silném vývoji v průběhu sezony."
A předvedla se také továrna HPP vyrábějící pohonné jednotky Mercedesu.
"Musím zdůraznit, že vůz dostal obrovskou, opravdu masivní výhodu, kterou byla nová pohonná jednotka od HPP (High Performance Powertrains). V roce 2019 museli poslouchat, že motor Mercedesu již není nejlepší (za ten byl pokládán motor Ferrari). Myslím, že to je podnítilo k takto velkému zlepšení, i když technické předpisy týkající se motorů jsou v podstatě stabilní od roku 2014."
Mnohým je záhadou, kde tento tým bere další a další motivaci. Foto: Mercedes
Zdroj: F1 TV, úvodní foto: Mercedes