Formule 1 byla opět ve ztrátě
Majitelé prodělali více než loni
Liberty Media přiznává, že její dceřiná společnost Formula One Group byla v kalendářním roce 2018 opět ve ztrátě. Předloni byl šampionát v minusu 37 milionů amerických dolarů. Loni to už bylo 68 milionů, což je přibližně 1 533 000 000 korun.
Pozitivní zprávou je, že příjmy meziročně vzrostly, z 1,78 miliardy na 1,83 miliardy dolarů. Také se dozvídáme, že od pořadatelů závodů přiteklo 33,8 % příjmů, od televizních společností a digitálních médií 33,1 % a od sponzorů a z reklamy na okruzích dalších 14,6 %. "Ostatní aktivity" pokrývající zbývajících 18,5 % nebyly blíže specifikovány.
Při v podstatě stejně velkých příjmech a vyšší ztrátě je jasné, že stouply výdaje. Zde měly hospodářskému výsledku uškodit zvýšené výdaje na logistiku, cestování, na digitální média a podobné aktivity pro fanoušky a také na komponenty vozů F2 a F3.
Pokud byste byli zmateni koncem předchozí věty, je třeba si uvědomit, že současná F2 je bývalá GP2 a že GP3 se letos mění na F3 a začne závodit s novými vozy. Obě série přitom spadají pod Formula One Group. Formule 1 také zvýšila výdaje na marketing a průzkumy a nepomohly jí ani "platební problémy dvou komerčních partnerů". To se nejspíše týká společnosti MP & Silva, přes kterou se prodávala vysílací práva pro oblast Středního Východu a která teď stojí před bankrotem.