VC Velké Británie jedině v Silverstone?
BRDC se cítí jisté v kramflecích
Na pozadí velké oslavy motorsportu, jakou je Velká cena Velké Británie, se odehrává boj o velké peníze, který by mohl skončit i vyřazením závodu z kalendáře již od roku 2020.
Připomeňme si, že Silverstone mělo smlouvu podepsanou na mnoho let dopředu, ale poplatek za uspořádání závodu F1 měl být každý rok vyšší a vyšší. A tak Asociace britských jezdců velkých cen (BRDC) vlastnící tento okruh loni oznámila, že aktivovala klauzuli, která umožňuje kontrakt ukončit již velkou cenou sezony 2019.
Vyjednává se samozřejmě o penězích. Podle některých výpočtů budou příjmy z prodeje lístků na letošní velkou cenu někde na úrovni 18 milionů britských liber. BRDC musí odněkud vytáhnout ještě dalších šest milionů, aby zaplatila poplatek, který se následně rozdělí mezí týmy a majitele F1. A to nehovoříme o pokrytí dalších nákladů. BRDC platí vysokou (a každý rok vyšší) cenu za prestiž, kterou okruhu dává velká cena, ale na druhé straně se možná cítí až příliš jistá v kramflecích.
"Jednání pokračují. Absolvovali jsme už pár důležitých rozhovorů, ale ještě není ruka v rukávu a nějaký čas to jistě potrvá," řekl médiím John Grant, předseda BRDC. "Myslím, že jsou si dobře vědomi faktu, že nemohou být bez VC Velké Británie. A vědí i to, ačkoli to veřejně nepřiznají, že Silverstone je jedinou reálnou možností. Obě strany chtějí závod udržet zde. Uvědomují si, že máme odlišné cíle, ale musíme dospět ke kompromisu, který bude výhodný pro všechny."
BRDC, tak jako všichni vlastníci okruhů a promotéři neplacení přímo ze státní/regionální/městské kasy, potřebuje hlavně co nejvíce snížit riziko, že ji smlouva s F1 a pár horších ročníků dovedou až k bankrotu. Řešením by mohl být poplatek nastavený na procenta ze zisku místo pevné částky.
"Přišli jsme s několika návrhy, ale ne všechny se jim líbily. Podle mě by v dohodě měl být i závazek spoluúčasti. Ale ještě máme čas, nemusíme se dohodnout tento víkend," dodal Grant.