Alonso první, Trulli druhý, M.Schumacher třetí
Grand Prix Bahrajnu - 1. kvalifikace
Jasno, sucho
Teplota vzduchu: 42°C, teplota tratě: 54°C, vlhkost 11%
Kvalifikace se počínaje sezónou 2005 jede dvoukolově. Jestliže v sobotu mohu týmy experimentovat s nastavením, v neděli jsou již auta nastavena pro závod. Tankování mezi druhu kvalifikací a závodem není povoleno. O postavení na startovním roštu rozhoduje prostý součet obou časů.
Vítězem první kvalifikace na Grand Prix Bahrajnu se stal Fernando Alonso s Renaultem. Pod hranici 1:30 se vešel ještě druhý Jarno Trulli s Toyotou. Třetí místo vybojoval Michael Schumacher v kokpitu nového Ferrari F2005. Na čtvrté místo dosáhl Nick Heidfeld s Williamsem. Skvělou formu francouzské stáje Renault podtrhl pátým místem Giancarlo Fisichella. McLareny opět příliš nepřesvědčily. Pedro de la Rosa však startoval jako první, což mělo vliv ne výsledný čas. Jediný slušný výsledek z týmů obouvajících pneumatiky Bridgestone zajel Michael Schumacher. Chybující Barrichello skončil až patnáctý, monoposty Jordan a Minardi pak tradičně na konci výsledkové listiny. Zajímavý je odstup obou Toyot - Trulli nadělil Ralfovi Schumacherovi téměř sekundu.
Do sobotní kvalifikace na Grand Prix Bahrajnu piloti startovali v opačném pořadí, než v jakém dojeli v druhém podniku letošní sezóny, GP Malajsie.
Jako první se na trati objevil Pedro de la Rosa, který nahradil zraněného Juana Pabla Montoyu. Pilot McLarenu zajel referenční čas 1:30,725 a ujal se průběžného vedení. Španěla jsme mohli ve formuli 1 vidět naposledy v sezóně 2002, kdy nastupoval za stáj Jaguar. Pedro zajel čistě, ale v porovnání s dopoledními tréninky ne příliš rychle. Druhý se do kvalifkace vydal Takuma Sato, který v Malajsii kvůli virové nákaze nenastoupil. Japonec v kokpitu monopostu BAR zajel o 0,388 sekundy pomalejší čas, než de la Rosa. Patrick Friesacher s pořád ještě starým vozem Minardi zajel čas 1:34,848 a zaostal tak o 4,123 sekundy za průběžně vedoucím pilotem McLarenu. Jenson Button v kokpitu druhého vozu BAR zajel o něco málo rychleji, než jeho týmový kolega. Čas 1:30,957 stačil na chvíli na průběžné druhé místo. První pětku uzavřel pod tlakem jedoucí Jacques Villeneuve. Mistr světa z roku 1997 je letos zatím ve stínu svého týmového kolegy Massy. Kanaďan byl v poslední zatáčce příliš široký a se ztrátou 1,593 sekundy se zařadil na průběžně čtvrté místo.
Průběžné pořadí 1/4: de la Rosa, J.Button, T.Sato, J.Villeneuve, P.Friesacher
Šestý se na trati objevil Williams Marka Webbera. Australan si jel v Malajsii pro pódium, ale po Kolizi s Fisichellou pro něj závod předčasně skončil. Webber byl sice ještě na druhém mezičase pomalejší, než de la Rosa, ale nakonec se s náskokem 0,133 prosmýkl do čela. Giancarlo Fisichella v kokpitu Renaultu R25 projel za potlesku mechaniků (Flavio Briatore však kroutil hlavou) cílem v čase 1:30,445 a ujal se vedení. Rubens Barrichello s novým F2005 nastoupil pouze do prvního pátečního tréninku. Brazilec nezvládl hned první zatáčku a dále nabíral ztrátu. Dočasně opravená převodovka nakonec vydržela, ale šesté průběžné místo bylo pro fanoušky Ferrari zklamáním. Christijan Albers s Minardi zajel výrazně rychleji, než jeho týmový kolega a vybojoval předposlední místo. Tiago Monteiro s Jordanem uzavíral druhou desítku. Portugalec zajel čistě a za v tu chvíli vedoucím Fisichellou zaostal o 2,979 sekundy.
Průběžné pořadí 2/4: G.Fisichella, M.Webber, de la Rosa, J.Button, T.Sato, R.Barrichello, J.Villeneuve, T.Monteiro, Ch.Albers, P.Friesacher
Jedenáctý se na trati objevil Narain Karthikeyan v kokpitu druhého Jordanu. Ind se s náskokem více než dvou desetin posunul před svého týmového kolegu. Felipe Massa v kokpitu druhého Sauberu byl po prvním sektoru první, nakonec však vybojoval fantastické čtvrté průběžné místo. Kimi Räikkönen s McLarenem MP4-20 byl ještě na druhém mezičase nejrychlejší. Fin se nakonec s časem 1:30,594 zařadil na třetí průběžné místo. Red Bull pilotovaný Christianem Klienem zajel 1:30,646 a vklínil se mezi duo McLarenu! Michael Schumacher byl s novým F2005 po prvním mezičase nejrychlejší a ve druhém sektoru navýšil svůj náskok na 0,212 sekundy. Němec se nakonec s časem 0,208 sekundy prosmýkl před Fisichellu a ujal se vedení.
Průběžné pořadí 3/4: M.Schumacher, G.Fisichella, M.Webber, K. Räikkönen, Ch.Klien, de la Rosa, F.Massa, J.Button, T.Sato, R.Barrichello, J.Villeneuve, N. Karthikeyan, T.Monteiro, Ch.Albers, P.Friesacher
Jako první z poslední pětice se na trati objevil Red Bull Davida Coultharda. Skot ztratil na Schumachera po nepříliš povedeném posledním sektoru 0,974 sekundy a zařadil se na desáté místo. Ralf Schumacher s Toyotou zajel čas 1:30,952, což v tu chvíli nestačilo na více než osmé místo. Nick Heidfeld s Williamsem zaostal za Schumacherem o 0,153 sekundy a byl v této fázi kvalifikace druhý. Jarno Trulli a Toyotou byl na druhém mezičase o 0,008 sekundy rychlejší, než Schumacher. Jarno nakonec jako první pokořil hranici 1:30 a o 0,244 sekundy se prosmýkl před Němce. Vítěz GP Malajsie Fernando Alonso s Renaultem nenechával od prvního mezičasu nikoho na pochybách, že chce první kvalifikaci vyhrát. Španěl sice v posledním sektoru ztratil, ale i tak zajel s náskokem 0,145 sekundy nejrychlejší čas.
Konečné pořadí: F.Alonso, J.Trulli, M.Schumacher, N.Heidfeld, G.Fisichella, M.Webber, K. Räikkönen, Ch.Klien, de la Rosa, F.Massa, R.Schumacher, J.Button, T.Sato, D.Coulthard, R.Barrichello, J.Villeneuve, N. Karthikeyan, T.Monteiro, Ch.Albers, P.Friesacher
Výsledky 1. kvalifikace
p. |
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | |
1. |
F.Alonso | Renault |
M |
1:29.848 |
|
2. |
J.Trulli | Toyota |
M |
1:29.993 |
+ 0.145 |
3. |
M.Schumacher | Ferrari |
B |
1:30.237 |
+ 0.389 |
4. |
N.Heidfeld | Williams |
M |
1:30.390 |
+ 0.542 |
5. |
G.Fisichella | Renault |
M |
1:30.445 |
+ 0.597 |
6. |
M.Webber | Williams |
M |
1:30.592 |
+ 0.744 |
7. |
K.Räikkönen | McLaren |
M |
1:30.594 |
+ 0.746 |
8. |
C.Klien | Red Bull |
M |
1:30.646 |
+ 0.798 |
9. |
P.de la Rosa | McLaren |
M |
1:30.725 |
+ 0.877 |
10. |
F.Massa | Sauber |
M |
1:30.933 |
+ 1.085 |
11. |
R.Schumacher | Toyota |
M |
1:30.952 |
+ 1.104 |
12. |
J.Button | BAR |
M |
1:30.957 |
+ 1.109 |
13. |
T.Sato | BAR |
M |
1:31.113 |
+ 1.265 |
14. |
D.Coulthard | Red Bull |
M |
1:31.211 |
+ 1.363 |
15. |
R.Barrichello | Ferrari |
B |
1:31.826 |
+ 1.978 |
16. |
J.Villeneuve | Sauber |
M |
1:32.318 |
+ 2.470 |
17. |
N.Karthikeyan | Jordan |
B |
1:33.190 |
+ 3.342 |
18. |
T.Monteiro | Jordan |
B |
1:33.424 |
+ 3.576 |
19. |
C.Albers | Minardi |
B |
1:34.005 |
+ 4.157 |
20. |
P.Friesacher | Minardi |
B |
1:34.848 |
+ 5.000 |
Všechny časy neoficiální
Průběžný stav hodnocení Mistrovství světa jezdců a konstruktérů naleznete v sekci VÝSLEDKY