Red Bull není soupeřem, maximálně tak Haas
Renault čeká ještě dlouhá cesta
Renault opouštěl nejmenší světadíl se šesti body za sedmé místo Nika Hülkenberga. Úkol být nejlepším ze zbytku pole splněn nebyl.
Že něco není v pořádku, signalizovala už kvalifikace. Hülkenberga trápila elektronika a ani Daniel Ricciardo se do závěrečné fáze nedostal. Jedenácté a dvanácté místo na roštu rozhodně nebyla nejlepší výchozí pozice. Sice za oběma piloty skončil jeden red bull, jenže jen kvůli hrubé strategické chybě.
Sen o tom, že bude letos prohánět rudé býky po všech okruzích, Australan vzdal velmi záhy: „Není to soupeř pro nás, zvláště když během roku realizuje silný vývojový program. Spíše to vypadá, že k poražení bude Haas.“ Ten ovšem měl podle původních předpokladů dojíždět až za žlutočernými monoposty…
Daniel Ricciardo přece jen určitý pokrok zaznamenal
Ani vlastní velká cena se nestala pro Renault žádným festivalem, i když si odmyslíme Ricciardův nezdar hned v úvodních metrech. Hülkenberg na Magnussena jednoduše neměl. „Dnešní den ukázal, že máme ještě co dohánět,“ konstatoval otevřeně.
Ricciardo se naopak pokoušel najít nějaké pozitivní stránky věci. „Jde o zdánlivé drobnosti, ale mám kupříkladu lepší pocit z brzd. V testech to bylo mnohem horší. Myslím si, že jsme během víkendu v této oblasti významně pokročili. Totéž se dá říci i o zavěšení kol. Všechno bude,“ přislíbil.
Otázkou je, kdy. Jiní už mají základní nastavení dávno nalezené a věnují se optimálnímu vyladění. Renault čeká ještě dost práce. „Hlavním úkolem pro příští závody je dostat z vozu podstatně více než dosud. Současně intenzivně připravujeme vylepšení,“ nechal se slyšet týmový šéf Cyril Abiteboul.