Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pět teorií o zklamání Ferrari

Pět teorií o zklamání Ferrari

Koncept předního křídla? Nastavení? Räikkönen?

Včera jsme zde měli vcelku rozumné, víceméně oficiální vysvětlení slabé rychlosti i výsledku Ferrari v Austrálii. Bylo to velké zklamání hlavně poté, co byl tento tým po zimních testech považován za favorita na vítězství, možná hrozícího i dominancí celé sezoně 2019. Současně se objevilo i hned pět jiných vysvětlení z italských médií a různých zákulisních šumů a dohadů.

"I Alonso v roce 2012 odvedl lepší práci než Vettel v roce 2019," píše Il Giornale.

"Za Melbourne se ukrývá vážnější problém. Binotto musí stanovit diagnózu a začít s léčbou," napsaly Corriere della Sera.

Ale teď už k těm teoriím. První se odráží od toho, jakou nízkou měly vozy Ferrari maximální rychlost. Jean Alesi, bývalý jezdec Ferrari, pro Canal Plus řekl, že jeho přítel v Maranellu se s ním podělil o obavy, které vyvstaly po poruchách v druhé části zimních testů, hlavně těch týkajících se výfukového potrubí. Kvůli tomu prý byl snížen výkon motoru.

Binottovo vyjádření to ovšem popírá: "Samozřejmě budeme analyzovat všechno, včetně srovnání s vozy jiných týmů. Obecně ale trpíme kvůli špatnému vyvážení, což pak přirozeně ovlivňuje rychlost ve výjezdech ze zatáček."

Druhá teorie prostě a stručně tvrdí, že Ferrari pouze nedokázalo správně pracovat s pneumatikami, jejich opotřebením a teplotou. Třetí, že unikátní přední křídlo Ferrari může dokonale fungovat na hladkém, loni položeném asfaltu Katalánského okruhu, ale ne na hrbolaté trati Albert Parku. Na obojí poukázal Helmut Marko.

"Ferrari zničehonic nastavilo křídla neobyčejně strmě," cituje šéfa motorsportu Red Bullu Auto Bild. "Pneumatiky jsou hodně tvrdé, proto je moc těžké zahřát je na trati s nízkou přilnavostí jako tato. Měli jsme stejný problém, ale když jsme je konečně zahřáli, byl to neuvěřitelný výkonnostní skok."

Čtvrtá teorie podpořená Totem Wolffem by mohla kombinovat druhou s třetí, přestože v podstatě jde pouze o to, že Ferrari v pátek absolutně netrefilo nastavení a už to nestihlo napravit, protože svému novému vozu ještě docela nerozumí.

"Není snadné trefit nastavení nového vozu a Ferrari to rozhodně nedokázalo. Neviděl bych za tím žádný závažnější problém," cituje agentura DPA šéfa týmu Mercedes.

Teorie je ještě podpořena Vettelovým vyjádřením: "Máme všechny ingredience silného vozu. Ne všechny okruhy jsou jako Melbourne."

A pátá teorie je v podstatě shodná a kompatibilní se čtvrtou, ale poukazuje na ztrátu tří zkušených jezdců, kteří již byli dobře sehraní s inženýry Ferrari. Jednoho na trati a dvou na nočních směnách v simulátoru v Maranellu.

"Taktika naordinovaná Vettelovi nám ukazuje, že nepochopili středně tvrdé pneumatiky," analyzuje Maurizio Voltini z Autosprintu. "Došel jsem k závěru, že během víkendu zabloudili a sešli z cesty. Je to cena za to, že Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi a Daniil Kvjat již nejsou součástí týmu."