Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari se kamsi poděl přítlak

Ferrari se kamsi poděl přítlak

Zatím není důvod panikařit, chybička se nějak vloudila

V Austrálii dostalo Ferrari solidní výprask. Favorit od prvního dne zimních testů v prvním závodě nejenže absolutně nestíhal tempo Mercedesu, ale ani jednoho jezdce nedostal na stupně vítězů. Situace vypadá vážně, ale možná bude stačit pouze krok zpět, aby se dobrá forma vrátila. Mohl by to být krok zpět ve vývoji vozu, nebo dokonce pouze postačí návrat na "běžnější" okruh. Sachir a Šanghaj jsou Barceloně přece jen podobnější než trať v melbournském Albert Parku.

"Popravdě řečeno, (měli jsme) mnohem méně přítlaku. V Barceloně jsme byli s vozem spokojeni od prvního dne. Vyvážení, reakce vozu, cítil jsem jistotu. Když se ohlédnu za tímto víkendem, ani na chvíli jsem neměl stejnou jistotu jako v Barceloně. Vůz mě neposlouchal, nedělal, co jsem od něj chtěl," vysvětloval Sebastian Vettel po zpackané velké ceně. "Tu a tam byly záblesky, v některých zatáčkách jsme byli silní, ale ve většině ne. Proto jsme byli pomalejší než soupeři a byli poraženi v kvalifikaci i v závodě."

Nedělnímu výsledku nepomohl ani nevydařený pokus o undercut. Časná Vettelova zastávka v boxech měla za následek masivní ztrátu rychlosti v závěru závodu a Charles Leclerc zůstal uvězněn za jeho zády. Rychlá degradace pneumatik ale opět souvisí s přítlakem a vyvážením vozu.

"Upřímně, celý druhý stint nebyl dobrý. V prvním jsem byl docela spokojený, na rozdíl od Charlese, ale ve druhém už ne. Ještě nevím proč, ale jistě to zjistíme, když uděláme hlubší rozbor. Jistě jsme do boxů jeli příliš brzy, ale na druhé straně, nebyli jsme jediní, přičemž ostatní se v závěru netrápili tak moc jako my."

Slova nového šéfa týmu Mattii Binotta se nesla ve stejném duchu.

"Od prvního pátečního tréninku jsme ani na chvíli neměli dobré vyvážení vozu a bojovali jsme s pneumatikami. Během víkendu jsme vyzkoušeli různá nastavení, ale vyvážení ani jednou nebylo dobré. Nebyli jsme spokojeni v kvalifikaci, a jelikož potom vozy putují rovnou do parc fermé, nebyli jsme spokojeni ani v neděli. Vůz neměl správné vyvážení. Neměli jsme přilnavost. Víme proč? Zatím ne. Musíme se na to podívat, analyzovat data a zjistit, co se stalo,“ řekl.


Ztráta na Mercedes v letošní kvalifikaci byla téměř stejná jako v loňské. Mohlo by se tedy jednat o stejnou slabinu vozů SF71H a SF90, což ale Vettel vyloučil.

"Teď již můžu o minulém roce mluvit otevřeně, už není důvod nic tajit," řekl Vettel. "Tehdy jsme zimní testy končili s vědomím, že vůz má problém. Nechoval se tak, jak jsme od něj chtěli. Letos byly testy úplně jiné, s vozem jsme byli zcela spokojeni. Loni jsme v Melbourne vyjeli na trať a vyvážení nebylo dobré. Měli jsme hodně špatnou zadní část vozu a museli jsme ho nastavit tak, aby byl nedotáčivý. Nebylo to dobré, ale nějak jsme to udělali. Kvalifikace nedopadla dobře, v závodě jsme měli štěstí (na safety car, pozn. red.). V Bahrajnu jsme již na voze měli věci, které odstraňovaly ten problém, který nás trápil v zimě a v prvním závodě. A najednou se nám odemkla podstatně lepší rychlost.

Momentálně nemáme žádnou odpověď, ale nepochybuji, že něco objevíme. My totiž víme, že vůz je lepší, než předvedl minulý víkend.
"