Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Racing Point bude používat tunel Mercedesu

Racing Point bude používat tunel Mercedesu

Začátek bližší spolupráce?

Racing Point ještě letos začne používat aerodynamický tunel Mercedesu.

Tým, dříve známý jako Force India, od roku 2015 používá tunel Toyoty v Kolíně nad Rýnem, protože jeho vlastní v Silverstone zastaral a nebyly zdroje na výstavbu nového ani renovaci. To ale končí a aerodynamici se přesunou do Brackley, kde sídlí tým Mercedesu.

Nebylo přesně oznámeno, který z dvojice tunelů obsadí. Mercedes používá tunel pro 60% modely, maximum dovolené pravidly F1, ale funkční je i starší, kam se vejdou pouze 50% zmenšeniny monopostů. Jelikož ale tým měl ve špičkovém tunelu Toyoty možnost testovat 60% modely a finanční těžkosti má za sebou, pravděpodobně nejde do horšího.

Mluvčí týmu oznámil, že změna prospěje týmu z hlediska geografické blízkosti. Silverstone a Brackley totiž dělí pouze 12 minut jízdy autem. Jelikož využívání aerodynamického tunelu je i časově omezeno, dva týmy se mohou docela pohodlně dělit o jeden.

Pokud mluvčímu týmu nebudeme věřit, mohli bychom tuto zprávu považovat za začátek sbližování těchto dvou týmů ve stylu, jak spolupracují Haas a Ferrari. Loni se totiž šeptalo, že Lance Stroll tlačí Williams do toho, aby si méně věcí vyráběl sám a více prostě nakupoval od Mercedesu, kterému šéfuje Toto Wolff, s nímž má kanandský miliardář výborné vztahy. A Stroll je nyní největším akcionářem týmu Racing Point, který od Mercedesu léta nakupuje pohonné jednotky, převodovky, elektroniku i hydrauliku, ale kupříkladu zavěšení kol si stále navrhuje a vyrábí sám.

Na druhou stranu, Stroll skoupil pozemky vedle současné továrny Racing Pointu a začíná stavět novou, což do vize B-týmu Mercedesu moc nezapadá.