Racing Point bude používat tunel Mercedesu
Začátek bližší spolupráce?
Racing Point ještě letos začne používat aerodynamický tunel Mercedesu.
Tým, dříve známý jako Force India, od roku 2015 používá tunel Toyoty v Kolíně nad Rýnem, protože jeho vlastní v Silverstone zastaral a nebyly zdroje na výstavbu nového ani renovaci. To ale končí a aerodynamici se přesunou do Brackley, kde sídlí tým Mercedesu.
Nebylo přesně oznámeno, který z dvojice tunelů obsadí. Mercedes používá tunel pro 60% modely, maximum dovolené pravidly F1, ale funkční je i starší, kam se vejdou pouze 50% zmenšeniny monopostů. Jelikož ale tým měl ve špičkovém tunelu Toyoty možnost testovat 60% modely a finanční těžkosti má za sebou, pravděpodobně nejde do horšího.
Mluvčí týmu oznámil, že změna prospěje týmu z hlediska geografické blízkosti. Silverstone a Brackley totiž dělí pouze 12 minut jízdy autem. Jelikož využívání aerodynamického tunelu je i časově omezeno, dva týmy se mohou docela pohodlně dělit o jeden.
Pokud mluvčímu týmu nebudeme věřit, mohli bychom tuto zprávu považovat za začátek sbližování těchto dvou týmů ve stylu, jak spolupracují Haas a Ferrari. Loni se totiž šeptalo, že Lance Stroll tlačí Williams do toho, aby si méně věcí vyráběl sám a více prostě nakupoval od Mercedesu, kterému šéfuje Toto Wolff, s nímž má kanandský miliardář výborné vztahy. A Stroll je nyní největším akcionářem týmu Racing Point, který od Mercedesu léta nakupuje pohonné jednotky, převodovky, elektroniku i hydrauliku, ale kupříkladu zavěšení kol si stále navrhuje a vyrábí sám.
Na druhou stranu, Stroll skoupil pozemky vedle současné továrny Racing Pointu a začíná stavět novou, což do vize B-týmu Mercedesu moc nezapadá.