Trať se chvílemi měnila na parkoviště
Baku – 2. závod
Z prvních tří stání začínali Mazepin, Correa a lídr průběžného pořadí Kanaďan Latifi. Syn sedminásobného mistra světa Schumacher startoval po havárii ze sobotního závodu z předposledního místa.
Skvěle vyrazil ze čtvrtého místa Gelael, který se prosadil do čela. Naopak Mazepin se propadl až na čtvrtou příčku.
Hned tři jezdci - Calderónová, Boschung a Delétraz - v jedné z úzkých pravoúhlých zatáček havarovali. Na trať okamžitě vyrazil safety car. Calderónová byla za zavinění kolize potrestána odsunutím o tři místa na startu příštího závodu v Barceloně.
Restart si Gelael pohlídal a začal se vzdalovat ostatním. Po jednom kole to byly už dvě a půl vteřiny. Za ním se držící Correa v první zatáčce probrzdil a tím se před něj dostal Latifi. Velmi dobrý restart měl také Schumacher, který získal dvě pozice a jel už desátý.
V té chvíli vedl Gelael před Latifim, Correou, Aitkenem, De Vriesem, Boccolaccim, Ghiottem, Kingem, Mazepinem a Schumacherem.
Bitvu nervů pro sebe nakonec rozhodl zkušený Latifi
Gelael však svůj náskok dlouho neudržel. Latifi ho začal stahovat o vteřinu na kolo. V osmém kole už měl první šanci zaútočit. Na začátku dlouhé rovinky je dělilo pouze půl vteřiny, takže pokus byl i proto úspěšný.
Ještě v témže kole Gelaela předjeli Correa a Aitken. Latifi si začal okamžitě budovat náskok, který v té chvíli činil necelé čtyři vteřiny na druhého Correu.
V dalším kole probrzdil v první zatáčce Alesi, urazil si přední kolo o bariéru a havaroval. Na trať opět musel safety car. Ten na ní zůstal až do 12. kola.
Po restartu se Latifi dokázal ubránit před útoky Correi a Aitkena, kteří v nájezdu do první zatáčky byli moc optimističtí. Vzápětí v úzké levotočivé zatáčce neodhadli brzdný moment Ghiotto, King a Mazepin. Narazili do stěny a zamíchali tak opět celým pořadím. Schumacher, který jel hned za nimi, se jim dokázal vyhnout a byl rázem sedmý. Do třetice se do akce dostal safety car.
Odklízení havarovaných formulí trvalo dlouho a závodit se začalo až těsně před uplynutím časového limitu. Jezdci si tentokrát počínali velmi opatrně. Latifi si dál hlídal svoji pozici. Agresivně si počínal jen Schumacher, který se pustil do úspěšného souboje o páté místo se svým týmovým kolegou Gelaelem.
Průběžné pořadí po 4 ze 12 závodů: 1. Latifi 62, 2. Aitken 43, 3. Ghiotto 39, 4. De Vries 38, 5. Sete Camara 33, 6. Correa 18, 7. King 16, 8. Delétraz 16, 9. Schumacher 14, 10. Hubert 13, 11. Boccolacci 12, 12. Žou 11, 13. Gelael 9, 14. Macušita 6, 15. Mazepin 4.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Nicholas Latifi | DAMS | Mecachrome | 48:43,284 | 19 | 15 |
2. | Juan Manuel Correa | Sauber Junior Team by Charouz | Mecachrome | 48:44,245 | 19 | 12 |
3. | Jack Aitken | Campos Racing | Mecachrome | 48:44,805 | 19 | 10 |
4. | Nyck de Vries | ART Grand Prix | Mecachrome | 48:45,886 | 19 | 8 |
5. | Mick Schumacher | Prema Theodore | Mecachrome | 48:46,531 | 19 | 6 |
6. | Sérgio Sette Câmara | DAMS | Mecachrome | 48:47,344 | 19 | 6 |
7. | Dorian Boccolacci | Campos Racing | Mecachrome | 48:49,787 | 19 | 2 |
8. | Sean Gelael | Prema Theodore | Mecachrome | 48:51,008 | 19 | 1 |
9. | Callum Ilott | Sauber Junior Team by Charouz | Mecachrome | 48:51,013 | 19 | 0 |
10. | Guanju Žou | UNI Virtuosi | Mecachrome | 48:52,577 | 19 | 0 |
11. | Anthoine Hubert | BWT Arden | Mecachrome | 48:54,358 | 19 | 0 |
12. | Nobuharu Macušita | Carlin | Mecachrome | 48:54,519 | 19 | 0 |
13. | Mahaveer Raghunathan | MP Motorsport | Mecachrome | 49:05,868 | 19 | 0 |
Nikita Mazepin | ART Grand Prix | Mecachrome | 29:22,779 | 12 | 0 | |
Luca Ghiotto | UNI Virtuosi | Mecachrome | 29:21,572 | 12 | 0 | |
Jordan King | MP Motorsport | Mecachrome | 29:22,388 | 12 | 0 | |
Giuliano Alesi | Trident | Mecachrome | 18:00,734 | 8 | 0 | |
Tatiana Calderónová | BWT Arden | Mecachrome | 0 | 0 | ||
Ralph Boschung | Trident | Mecachrome | 0 | 0 | ||
Louis Delétraz | Carlin | Mecachrome | 0 | 0 |