Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Trať se chvílemi měnila na parkoviště

Trať se chvílemi měnila na parkoviště

Baku – 2. závod

Z prvních tří stání začínali Mazepin, Correa a lídr průběžného pořadí Kanaďan Latifi. Syn sedminásobného mistra světa Schumacher startoval po havárii ze sobotního závodu z předposledního místa.

Skvěle vyrazil ze čtvrtého místa Gelael, který se prosadil do čela. Naopak Mazepin se propadl až na čtvrtou příčku.

Hned tři jezdci - Calderónová, Boschung a Delétraz - v jedné z úzkých pravoúhlých zatáček havarovali. Na trať okamžitě vyrazil safety car. Calderónová byla za zavinění kolize potrestána odsunutím o tři místa na startu příštího závodu v Barceloně.

Restart si Gelael pohlídal a začal se vzdalovat ostatním. Po jednom kole to byly už dvě a půl vteřiny. Za ním se držící Correa v první zatáčce probrzdil a tím se před něj dostal Latifi. Velmi dobrý restart měl také Schumacher, který získal dvě pozice a jel už desátý.

V té chvíli vedl Gelael před Latifim, Correou, Aitkenem, De Vriesem, Boccolaccim, Ghiottem, Kingem, Mazepinem a Schumacherem. 

Bitvu nervů pro sebe nakonec rozhodl zkušený Latifi

Gelael však svůj náskok dlouho neudržel. Latifi ho začal stahovat o vteřinu na kolo. V osmém kole už měl první šanci zaútočit. Na začátku dlouhé rovinky je dělilo pouze půl vteřiny, takže pokus byl i proto úspěšný.

Ještě v témže kole Gelaela předjeli Correa a Aitken. Latifi si začal okamžitě budovat náskok, který v té chvíli činil necelé čtyři vteřiny na druhého Correu.

V dalším kole probrzdil v první zatáčce Alesi, urazil si přední kolo o bariéru a havaroval. Na trať opět musel safety car. Ten na ní zůstal až do 12. kola.

Po restartu se Latifi dokázal ubránit před útoky Correi a Aitkena, kteří v nájezdu do první zatáčky byli moc optimističtí. Vzápětí v úzké levotočivé zatáčce neodhadli brzdný moment Ghiotto, King a Mazepin. Narazili do stěny a zamíchali tak opět celým pořadím. Schumacher, který jel hned za nimi, se jim dokázal vyhnout a byl rázem sedmý. Do třetice se do akce dostal safety car.

Odklízení havarovaných formulí trvalo dlouho a závodit se začalo až těsně před uplynutím časového limitu. Jezdci si tentokrát počínali velmi opatrně. Latifi si dál hlídal svoji pozici. Agresivně si počínal jen Schumacher, který se pustil do úspěšného souboje o páté místo se svým týmovým kolegou Gelaelem.

Průběžné pořadí po 4 ze 12 závodů: 1. Latifi 62, 2. Aitken 43, 3. Ghiotto 39, 4. De Vries 38, 5. Sete Camara 33, 6. Correa 18, 7. King 16, 8. Delétraz 16, 9. Schumacher 14, 10. Hubert 13, 11. Boccolacci 12, 12. Žou 11, 13. Gelael 9, 14. Macušita 6, 15. Mazepin 4.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Nicholas Latifi DAMS Mecachrome 48:43,284 19  15
2. Juan Manuel Correa Sauber Junior Team by Charouz Mecachrome 48:44,245 19  12
3. Jack Aitken Campos Racing Mecachrome 48:44,805 19  10
4. Nyck de Vries ART Grand Prix Mecachrome 48:45,886 19  8
5. Mick Schumacher Prema Theodore Mecachrome 48:46,531 19  6
6. Sérgio Sette Câmara DAMS Mecachrome 48:47,344 19  6
7. Dorian Boccolacci Campos Racing Mecachrome 48:49,787 19  2
8. Sean Gelael Prema Theodore Mecachrome 48:51,008 19  1
9. Callum Ilott Sauber Junior Team by Charouz Mecachrome 48:51,013 19  0
10. Guanju Žou UNI Virtuosi Mecachrome 48:52,577 19  0
11. Anthoine Hubert BWT Arden Mecachrome 48:54,358 19  0
12. Nobuharu Macušita Carlin Mecachrome 48:54,519 19  0
13. Mahaveer Raghunathan MP Motorsport Mecachrome 49:05,868 19  0
  Nikita Mazepin ART Grand Prix Mecachrome 29:22,779 12  0
  Luca Ghiotto UNI Virtuosi Mecachrome 29:21,572 12  0
  Jordan King MP Motorsport Mecachrome 29:22,388 12  0
  Giuliano Alesi Trident Mecachrome 18:00,734 8  0
  Tatiana Calderónová BWT Arden Mecachrome   0  0
  Ralph Boschung Trident Mecachrome   0  0
  Louis Delétraz Carlin Mecachrome   0  0