Maloneyho působivá stíhačka
F2 v Bahrajnu – sprint
Z osmého místa až na první. Maloney si při úvodním sprintu F2 dojel po přesvědčivém výkonu pro první triumf v šampionátu. Druhý skončil Crawford a třetí Martí. Český jezdec Staněk do cíle nedojel.
Krátce po třetím tréninku F1 přišla v Bahrajnu na řadu F2. Ta měla na programu první letošní sprint. Do něj se startovalo na základě výsledků čtvrteční kvalifikace, avšak s tím rozdílem, že došlo k otočení nejlepší desítky. Pro šampionát šlo o vůbec první závod s vozy nové generace.
Pole position připadlo Crawfordovi. Američana doplnil v první řadě Barnard. Na dalších pozicích se seřadili Martins, Fittipaldi, O´Sullivan, Mijata, Hauger, Maloney, Hadjar, Bortoleto, Martí, Aron, Correa, Villagómez, Colapinto, Verschoor, Antonelli, Bearman, Cordeel, Staněk, Dürksen a Maini.
Pro Mainiho měla situace původně vypadat mnohem lépe. Ind se totiž nejprve kvalifikoval jako první. Kvůli porušení technických pravidel byl ale odsunut až na chvost.
Ještě před začátkem závodu nastaly problémy pro Dürksena. Jezdec z Paraguaye se nebyl schopen rozjet z roštu do zaváděcího kola. Jeho situace, která měla být kvůli startu z předposledního místa už tak těžká, se tak najednou stala ještě komplikovanější.
Crawford si po startu pohlídal první místo. Dolů naopak putoval Barnard. Zatímco na druhé místo se posunul Martins, třetí byl O´Sullivan a čtvrtý Fittipaldi. Ti všichni odsunuli Barnarda až na páté místo.
Podobně jako v případě FIA F3 se ani ve F2 neobešly úvodní metry bez problémů. Villagómez si totiž přivodil defekt pneumatiky a byl na cestě k mechanikům.
V nájezdu do druhého kola vedl Crawford před Martinsem a O´Sullivanem. Čtvrtý byl Fittipaldi, pátý Maloney, šestý Hadjar, sedmý Aron, osmý Martí, devátý Bortoleto a až desátý Barnard, který v závěru úvodního okruhu udělal chybu. Maini vystoupal na 17. místo. Český jezdec Staněk figuroval na 18. pozici.
V úvodu druhého kola byl aktivován režim virtuálního zpomalovacího vozu. Mohlo za to odklízení monopostu Cordeela, který se dostal mimo záběry kamer do problémů a závod pro něj skončil. Villagómez absolvoval zastávku v boxech.
Ve třetím kole opět vlály zelené vlajky a s nimi přišlo i drama. Martins totiž dotíral na Crawforda. Francouz to zkoušel všude možně, pilot stáje DAMS si ale prozatím vedení držel. Blížila se ovšem doba, kdy bude možné využívat systém DRS a Crawford tak věděl, že ho čekají náročné chvíle.
Barnard se snažil napravovat své zaváhání v prvním kole. Brit zdolal loňského šampiona F3 Bortoleta a dostal se na deváté místo.
Stoupal také Maloney, který se postupně probil na třetí místo. Nyní si Barbadosan začínal brousit zuby na Martinse. Pilot stáje Rodin potvrzoval svou rychlost i zajetím nejrychlejšího kola závodu.
V první zatáčce šestého kola přišel od Maloneyho náznak útoku na Martinse. V tomto případě ještě neuspěl, v nájezdu do čtvrté zatáčky už ale francouzskému jezdci nedal šanci. Nyní byl druhý a mohl se pokusit stíhat Crawforda, jehož náskok nebyl větší než jedna sekunda.
O´Sullivan dál padal dolů. Před Brita se posunul Martí a odsunul ho tak na osmou příčku. Maloney se přibližoval ke Crawfordovi.
Zatímco Crawford měl nakročeno ke svému druhému vítězství ve F2, Maloney naháněl svůj první triumf. Loni sice vystoupal na stupně vítězů několikrát, nikdy ne však na ten nejvyšší.
V osmém kole se situace otočila ve prospěch Maloneyho. V první ani čtvrté zatáčce sice Barbadosan na Crawforda nevymyslel nic, na výjezdu ze čtvrté zatáčky už ale šel dopředu. Vzápětí začal ujíždět a ještě před koncem kola vedl téměř o sekundu.
Colapinto dostal desetisekundovou penalizaci + stop & go, neboť stál na roštu v nesprávné pozici. O´Sullivan, který sváděl s Martím boj o sedmé místo, byl naštvaný. Brit si stěžoval, že ho Martí vytlačil z trati.
Crawford se musel v desátém kole opět strachovat. Po Maloneym se k němu totiž přiblížil také Martins. Francouz to zkusil v první zatáčce, zatím ale neuspěl.
V dalších kolech si Američan mohl oddechnout. Podařilo se mu totiž zabrat a před Martinsem si vybudoval náskok jedné sekundy. Martí se dostal na šesté místo před Fittipaldiho.
U týmu Prema se trápili. Stáj, která ještě loni patřila se svými jezdci mezi nejlepší, byla s Bearmanem i Antonellim daleko od bodů. Rozhodla se proto povolat oba své jezdce do boxů, kde přezuli z tvrdé sady na měkkou. Díky tomuto kroku sice zajel Bearman nejrychlejší kolo, ztráta na ostatní ovšem byla vysoká.
Zatímco Maloney vedl osm kol před konce již o tři sekundy a mohl tak být v klidu, o Martinsovi se něco takového rozhodně tvrdit nedalo. Na pilota stáje ART Grand Prix totiž dotíral Hadjar.
Sedm kol před cílem byl Martins ze stupňů vítězů opravdu vystrnaděn. Hadjar ho totiž ve čtvrté zatáčce předjel. Pozdější záznam odhalil, že se Hadjar přiblížil k Martinsovi i díky jeho výletu z trati. Zanedlouho předjel Martinse také Martí.
Čtyři kola před koncem vedl Maloney už o čtyři sekundy. Zatímco o prvních dvou místech se zdálo být rozhodnuto, na třetím se schylovalo k boji mezi piloty Camposu. Martí se totiž výrazně přibližoval k Hadjarovi. Francouz si stěžoval, že má zničené přední pneumatiky.
Ve třetím kole se Martímu skutečně podařilo dostat na třetí pozici. Hadjar mu ale bronzovou příčku nedal zadarmo. Souboj mezi dvojicí trval několik zatáček.
Maloney už si ve zbývajících kolech situaci pohlídal a dojel si pro své první vítězství ve F2. Na stupních vítězů ho doplnili Crawford s Martím. Staněk nakonec do cíle nedojel. Ze závodu odstoupil i Barnard.
Aktualizace: Villagómez byl v cíli penalizován deseti sekundami. Šlo o trest za kolizi s Cordeelem v prvním kole. Jelikož ale byl Mexičan v cíli klasifikován jako poslední, nezměnilo se na jeho výsledku nic.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Zane Maloney | Rodin | Mecachrome | - | 23 | 10+1 |
2. | Jak Crawford | DAMS | Mecachrome | +5.400 | 23 | 8 |
3. | Pepe Martí | Campos | Mecachrome | +7.000 | 23 | 6 |
4. | Isack Hadjar | Campos | Mecachrome | +9.700 | 23 | 5 |
5. | Paul Aron | Hitech | Mecachrome | +18.100 | 23 | 4 |
6. | Gabriel Bortoleto | Invicta | Mecachrome | +18.300 | 23 | 3+2 |
7. | Zak O´Sullivan | ART Grand Prix | Mecachrome | +20.100 | 23 | 2 |
8. | Dennis Hauger | MP Motorsport | Mecachrome | +21.000 | 23 | 1 |
9. | Ritomo Mijata | Rodin | Mecachrome | +21.400 | 23 | 0 |
10. | Richard Verschoor | Trident | Mecachrome | +21.800 | 23 | 0 |
11. | Victor Martins | ART Grand Prix | Mecachrome | +23.800 | 23 | 0 |
12. | Juan Manuel Correa | DAMS | Mecachrome | +26.800 | 23 | 0 |
13. | Kush Maini | Invicta | Mecachrome | +27.200 | 23 | 0 |
14. | Andrea Kimi Antonelli | Prema | Mecachrome | +30.200 | 23 | 0 |
15. | Joshua Dürksen | PHM AIX | Mecachrome | +35.200 | 23 | 0 |
16. | Oliver Bearman | Prema | Mecachrome | +36.200 | 23 | 0 |
17. | Enzo Fittipaldi | Van Amersfoort | Mecachrome | +56.100 | 23 | 0 |
18. | Franco Colapinto | Trident | Mecachrome | +1:04.800 | 23 | 0 |
19. | Rafael Villagómez | Van Amersfoort | Mecachrome | +1:31.500 | 23 | 0 |
DNF | Roman Staněk | Trident | Mecachrome | DNF | 19 | 0 |
DNF | Taylor Barnard | PHM AIX | Mecachrome | DNF | 16 | 0 |
DNF | Amaury Cordeel | HItech | Mecachrome | DNF | 0 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Maloney 11, 2. Crawford 8, 3. Martí 6, 4. Hadjar 5, 5. Bortoleto 5, 6. Aron 4, 7. O´Sullivan 2, 8. Hauger 1.
Průběžné pořadí týmů: 1. Rodin 11, 2. Campos 11, 3. DAMS 8, 4. Invicta 5, 5. Hitech 4, 6. ART Grand Prix 2, 7. MP Motorsport 1.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 2