Proč Ferrari nebude testovat nové pneumatiky a Renault ano?
Mercedes chtěl Pirelli nechat čekat, jenže Abiteboul to zhatil
Letos budou osmnáctipalcové pneumatiky Pirelli, vyvíjené pro sezonu 2021, testovat pouze týmy Renault, Mercedes a McLaren. Neměla by jim z toho plynout žádná výhoda, ale podle toho, co řekl Toto Wolff, Mercedesu velmi záleželo na tom, aby tuto příležitost nedal konkurenci.
Postavit přechodný vůz (něco jako auto pro sezonu 2021, ale postavené již v roce 2019 na základě modelu z roku 2018) si přitom vyžádá nemalou investici peněz i času. Další zdroje budou muset být vloženy do analyzování dat, pokud má tým z testování opravdu něco vytěžit. I proto byl Wolff pro to, aby velké týmy žádost dodavatele pneumatik kolektivně odmítly a testy osmnáctipalcových pneumatik mu umožnily až v roce 2020, kdy se už bude beztak pracovat na projektech pro sezonu 2021. Renault ale status quo odmítl.
"Na jedné straně musíme chápat Pirelli, potřebuje testovat. Na druhé straně to ale nebyly zdroje, které jsme na tuto věc chtěli vyčlenit v roce 2019," řekl šéf týmu Mercedes, který se ještě ani nezavázal zůstat ve F1 po roce 2020.
"Jasně jsme řekli, že bychom to rádi odložili, pokud budou souhlasit všechny týmy. Ale pokud byť i jen jeden větší přikývne, tak okamžitě skáčeme na palubu. Stávkokazem byl Renault, až potom jsme souhlasili my s McLarenem."
Red Bull se testování nejspíš zúčastnit nemohl, protože jeho loňský vůz byl postaven pro motor Renault, se kterým aktuálně nemá moc dobré vztahy. Překvapivá je neúčast Ferrari, jež si prý prostě nevyčlenilo zdroje, proto na nabídku testovat nezareagovalo.
"To my jsme se rozhodli nezúčastnit," řekl Mattia Binotto. "Jsme na štíru s vývojovým harmonogramem i zdroji, tak jsme se prostě rozhodli letos neúčastnit testování. Počítáme s tím, že začneme v roce 2020."